Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Wesley

Wesley

29-06-2018 om 23:05

WSNP traject


Kaaskopje

Kaaskopje

07-07-2018 om 01:30

Marie

Ik werkte eerst al jaren niet meer. Ik heb in de wao gezeten en kan niet zeggen dat ik eenmaal uit de wao overal met open armen ontvangen werd, dus ik heb de hoop op een gegeven moment opgegeven. Maar via mijn man ben ik bij zijn werkgever binnengehaald, dus dat was wel fijn. Vanuit niets naar 20 uur (ik schreef 20 uur en niet twee dagen) vond ik eerst al heel wat. Maar toen ik van 20 naar 32 uur ging, vond ik dat eigenlijk ook heel gewoon. Die overgang van 20 naar 32 uur was al na een paar maanden.

Ik heb vanaf die tijd 10 jaar gewerkt en ben meer het type wat naar huis gestuurd moet worden als de werkdag voorbij is, dan dat ik eerder wegga, dus met mijn mentaliteit zit het wel goed. Maar ik moest in die tijd weer even aangespoord worden kennelijk.

Ik vat je reactie wel op als oordeel overigens, hij is ook zo bedoeld denk ik. 100 uur per week werken lijkt me iets overdreven. Ook als je schulden hebt, mag je thuis eten, je kinderen in bed stoppen en zelf ook slapen, of vind je van niet?

Anoniem

Anoniem

08-07-2018 om 09:59

Hier

Zelf niet in de Wsnp gezeten, maar ex verliet ons gezin om in te trekken bij zijn nieuwe vriendin die wel in de Wsnp zat. Ex werkte niet en had daar ook niet zoveel zin in en daaromwilde hij zich niet inschrijven bij zijn vriendin en weigerde hij zich hier uit te schrijven. Aangezien zijn deurwaarders daardoor hier bleven komen, voelde ik me uiteindelijk gedwongen om hem door een adresonderzoek uit te laten schrijven. Ex werd daardoor op papier dakloos, maar woonde gewoon bij zijn vriendin.

Ook zijn nieuwe vriendin raakte zwanger van hem en ook mijn ex wilde dat kindje graag erkennen. Hij zat met hetzelfde probleem als wat ik in dit topic lees. Dat is bij hem ook gewoon gelukt. Zat eerst nog wel een probleem voor ze met kinderalimentatie. Die zou ex moeten betalen. Weet niet meer hoe het precies is gegaan, maar die bewindvoerder wist in ieder geval echt wel van die relatie, maar leek bepaalde dingen ook door de vingers te zien.

Kaaskopje

Kaaskopje

09-07-2018 om 10:15

Precies

Daarom denk ik dat TS het verleden maar wat vaag moet houden (in vredesnaam dus en niet omdat ik dat zo geweldig vind), maar nu wel open kaart moet spelen. Maar ik denk dat TS al niet meer meeleest.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.