Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tigress

Tigress

20-09-2011 om 20:50

Wsnp! wat kan ik verwachten? (elisa)

A.s. vrijdag moet ik naar de rechtbank wegens een verzoekschrift voor WSNP. Het minnelijk traject is niet gelukt. In het draadje hierboven van Smiley staat al een gedeelte van mijn verhaal maar ik wil haar draadje niet vervuilen.
Wat kan ik van deze zitting verwachten??? ( ben best neveus) Kan iemand alvast een tipje van de sluier oplichten?
Mijn totale schuld is ca. 17.000 euro

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Sterkte

Kan je niet helpen want heb er gelukkig geen ervaring mee, maar ik wil je sterkte en succes wensen!Meld nog even hoe het afgelopen is...

Groeten,

Temet

Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-09-2011 om 22:11

Rechtbank

Ik hoop dat je dit nog op tijd leest...
Je komt in de rechtzaal al dan niet samen met jouw contactpersoon/begeleider van de SHV. Voor je zitten de rechter, de griffier en nog iemand. De rechter heeft het verzoekschrift doorgenomen en zal enkele vragen aan jou en/of je begeleider stellen hoe eea zover heeft kunnen komen, wat je er al aan gedaan hebt en hij/zij wil vooral duidelijk krijgen hoe gemotiveerd je bent.
Welke vragen hij/zij stelt hangt af van de inhoud en aard van het verzoekschrift. Als iets de rechter onduidelijk is zal hij/zij daarnaar vragen.
In principe is het in 5 hooguit 10 minuutjes voorbij want aanvragen WSNP zijn bij iedere rechtbank lopende-band werk en na jou wachten tientallen andere clienten.
Je krijgt meteen te horen of je toegelaten bent tot de WSNP of niet en later krijg je daarvan het afschrift van de rechtbank met alle rechten en plichten.
Ik trof een bijzonder strenge rechter (of misschien had hij een slechte dag oid) die niet zo'n zin had om me toe te laten maar ik barstte in huilen uit na meer dan anderhalf jaar minnelijk traject en verzekerde hem ervan dat ik dit zo graag wilde en dat ik er alles aan zou doen om de WSNP tot een goed einde te brengen. Niet alleen voor mij, maar vooral voor mijn kind.
Mijn schuld was lager dan die van jou en het grootste deel daarvan was buiten mijn schuld door een fout van de belastingdienst en het UWV. Dit stond ook zwart op wit.
Wees eerlijk, draai er niet omheen en benadruk de positieve kanten en wat je tot nu toe allemaal hebt gedaan en geleerd. Zeg vooral dat je dankbaar ben voor het krijgen van een tweede kans.
Succes, het komt vast wel goed! En laat even weten hoe het is gegaan. Toi toi toi!

Tigress

Tigress

23-09-2011 om 06:05

Elisa

Dank je wel! Gelukkig lees ik dit op tijd want vroeg wakker (zenuwen, toch). Ik laat weten hoe het is gegaan.

Snuggle's

Snuggle's

23-09-2011 om 10:25

Succes

Veel succes!

Snuggle's

Tigress

Tigress

23-09-2011 om 15:59

Bericht

Om 10 uur was de zitting dus ik was er ruim op tijd. Vervolgens heb ik een half uur gewacht voor ik naar binnen mocht. De rechter (een vrouw) nam kort met me door wat de schulden waren en ik mocht er kort een toelichting op geven. Toen ze hoorde dat ik in budgetbeheer zat glimlachte ze en op mijn opmerking dat ik niet van plan was ooit nog schulden te maken antwoordde ze dat ze dat graag hoorde. Vervolgens zei ze dat ik was toegelaten tot de WSNP. Ik was korter binnen dan ik buiten heb gewacht. Inderdaad, lopende bandwerk.
Binnenkort neemt de bewindvoerder contact met me op voor een thuisbezoek en dan gaat ook de postblokkade in. Voor dat thuisbezoek ben ik niet bang. Mijn inrichting komt al uit de kringloop en mijn pc is een prehistorisch model met ouderwetse monitor.
Bedankt voor jullie goede wensen!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

23-09-2011 om 16:59

Tigress

Gefeliciteerd! Dat klinkt misschien raar maar dit is een geweldige kans die je krijgt.
Het zal niet makkelijk worden de komende drie of vijf jaar maar je bent al de minnelijke weg gewend en je weet waar je het voor doet: voor die schone lei.
Heel veel sterkte en als je iets wilt weten ofzo geef je maar een brul Succes!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.