Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zal het zin hebben om hier bezwaar tegen te maken?

We waren gisteren een dagje naar het strand. Bij aankomst stond er een bord dat het betaald parkeren was vanaf april tot en met september bij aankomst te betalen. Echter de slagbomen waren afgedekt met hoezen.
Bij terugkomst bij de auto hadden we een parkeerbon. Toen we eens goed keken bleken er verderop het parkeerterrein perkeerautomaten te staan. (Wij stonden aan de zijkant van het parkeerterrein. De automaten stonden in het midden van het parkeerterrein)
Deze hadden we dus bij aankomst niet gezien (waren afgegaan op de afgedekte slagbomen). Er stond nergens vermeld dat de slagbomen geen dienst meer deden en dat er betaald moest worden bij de parkeer-automaten.
Zal het zinvol zijn om op grond daarvan bezwaar proberen te maken? Of had de gemeente het niet hoeven te vermelden op het bord dat er bij betaalautomaten betaald had moeten worden. We zijn tenslotte zelf ook niet oplettend genoeg geweest (en een heleboel anderen ook niet met ons aan de bonnen te zien :-s)
groetjes, Sonja

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Linkje

Sonja, kijk eens hier
http://www.eerstehulpbijrecht.nl/uitzending/rijdende-rechter/10-02-2009
Ik denk dat bezwaar maken zin kan hebben.
Groet,
Miriam Lavell

sonj@

sonj@

24-05-2010 om 16:53 Topicstarter

Miriam

Bedankt voor de link ! Ik heb het filmpje nog niet bekeken, maar wel de tekst ernaast gelezen. Wat een toeval zeg, want ook wij stonden geparkeerd op het terrein van Hargen aan Zee.
Heb je nog tips hoe een bezwaarschrift goed opgesteld kan worden?
groetjes, Sonja

Eerst filmpje kijken

Waarom verbaast me dat nou niet?
Kijk eerst dat filmpje en vergelijk met jouw situatie. Ga punt voor punt af. Heb jij, net als deze bezwaarmakers voldoende gedaan om te betalen?
De gemeente zal zich tot de tanden wapenen gezien de eerder gelopen zeperd.
Als van jou een onoplettende luie bestuurder te maken is, dan zullen ze dat zeker doen. Enneh... formeel mag er gewoon bekeurd worden. Niet betaald = boete.
Als je werkelijk meent dat jij in dezelfde situatie hebt verkeerd als deze klagers, dan kun je bezwaar maken.
Hier http://www.xs4all.nl/~advocare/folder31.htm#Deel%20A.%20Bezwaar vind je daar aanwijzingen voor.
Wees vooral precies in het omschrijven van de situatie en van de moeite die je gedaan hebt om te betalen.
Groet,
Miriam Lavell

Tirza G.

Tirza G.

24-05-2010 om 17:23

Nou

Ik zou de moeite niet nemen. Er stond toch op het bord dat het betaald parkeren was van april tot september? Wat hebben die slagbomen daar dan mee te maken? Dat is misschien van het oude systeem (uitrijden met een kaartje) en heeft niets meer met het nieuwe systeem te maken. Ik vind dat je geen enkele moeite hebt gedaan, je leest het bord, wéét dus dat het zo is en denkt vervolgens bij jezelf: gut, ruim zes weken na 1 april, prachtig mooi weer, lang Pinksterweekend.....neuh, er zal wel niet betaald hoeven te worden. Kijk maar. De slagbomen hebben een jasje aan.
Had dan een briefje achter je voorruit gelegd met: we zijn er van uit gegaan dat we niet hoefden te betalen vanwege de slagbomen en hebben ook geen moeite genomen om de parkeerautomaat te zoeken.

Tirza

Rina

Rina

24-05-2010 om 17:57

Eens met tirza

Als de verkeerslichten gedoofd zijn dan rij je toch ook niet gewoon door? Dan gelden ook gewoon de (verkeers)regels.
Hier stond duidelijk op het bord vermeld wanneer er betaald moet worden.

Zelf was ik echt wel op zoek gegaan naar een betaalautomaat of aan iemand op het parkeerterrein gaan vragen waar je kunt betalen. Er loopt altijd wel iemand rond die er zelf geparkeerd staat lijkt me. Ik zou in ieder geval rond hebben gekeken bij andere auto's of er een parkeerkaartje achter de voorruit aanwezig was.

Nasha 1st

Nasha 1st

24-05-2010 om 19:35

Dan zou ik

toch het filmpje maar eens bekijken, want de rijdende rechter had een ander oordeel in dat geval....(weet ook niet of het voor sonja ook geldt hoor....)

Er staat nog een bord

Wij komen regelmatig in Hargen aan Zee,toevallig ook vandaag nog.
en wat jij waarschijnlijk niet gezien hebt ,is dat er nog een bord staat zodra je het parkeerterrein op rijdt( waar dus vroeger de slagbomen stonden.)
op dat bord staat duidelijk: u dient vooraf te betalen bij de parkeerautomaat!

Situatie is totaal anders

ik heb het filmpje net bekeken,en de situatie is nu totaal anders dan in het filmpje.
het parkeerterrein is nu namelijk wel af,en er staan duidelijke borden over het parkeerbeleid.
wat ook op elke parkeer automaat staat aangegeven is:indien deze automaat buiten gebruik is(dat was in het filmpje het geval),dan dient u gebruik te maken van een andere parkeerautomaat.Ze hebben er dus wel iets van geleerd bij de gemeente Bergen,dus ik denk dat bezwaar maken totaal geen zin heeft.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.