Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

margje van dijk

margje van dijk

16-03-2012 om 12:18

Zeg ingridt... [nieuw werk op een school]

... je bent nu toch begonnen als natuurkundejuf? Ik ben zo nieuwsgierig hoe het je bevalt!

Vertel eens wat!

Margje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sancy

Sancy

16-03-2012 om 12:51

Grin

Margje! Ik dacht hetzelfde! Maar ik wilde niet zo brutaal zijn, ik kan me voorstellen dat IngridT graag in de luwte haar onderwijscarrière wil starten

Het is leuk!

Jaja, ik ben begonnen. En het is erg leuk. 20 VWO4-ers zijn waarschijnlijk ordetechnisch niet de meest dramatische types, maar ik heb ze goed in de hand. Nu al, na een les of 4 begin ik het gevoel te krijgen dat zowel voor hun als voor mij de nieuwigheid er een beetje afgaat & er een soort relaxte werksfeer in de klas ontstaat. Zij weten wat ze ongeveer van mij kunnen verwachten & ik heb wel ook wel in de smiezen wat voor vlees ik in de kuip heeft, en dat schept rust om lekker aan de slag te gaan. Mentor-docent vindt me wel prima volgens mij. Is zeer te spreken over mijn niveau, de toon & sfeer die ik zet & het enthousiasme. Hij geeft me na elke les keurig tips die ik dan in de les daarna acuut probeer mee te nemen. Puntjes om aan te werken: Bordhandschrift (whaaah!) en bordplanning (waarom is er altijd een stukje som over aan het eind vh bord?) en braaf op de significante cijfers letten bij het afronden (ik ben meer van de flik-flak-klaar, maar de kinderen krijgen daar op te toetsen ook aftrek voor dus dan moet ik natuurlijk wel het goede voorbeeld geven.

Dat ie me overigens tegenwoordig ook al de absentenadministratie laat bijhouden & toetsvragen laat bedenken geeft me ook wel het gevoel dat de algehele gedachte is dat ik dat wel aankan allemaal. En dat is geloof ik ook wel zo.

Maar je bent er wel druk mee zeg! Het is erg intensief & dan gaan dingen altijd erg in mijn hoofd zitten. Word ik 's morgens een uur voor de wekker wakker & merk dat ik alweer sommen aan het bedenken ben. dat soort dingen. Maar ook op school zelf: beetje goede vrienden worden met de TOA's (ik doe veel practicum, en allemaal net evenanders dan ze gewend zijn) en alle andere docenten (die allemaal nieuwsgierig zijn wat ik kom doen). Verder is het 'gewoon' ook erg druk de afgelopen weken. Veel andere vergaderingen & andere dingen in de avonden, steeds maar roostervrije dagen van de basisschool op dagen dat ik les moet geven, man veel op reis...niet echt rustig.

Maar ik word er vrolijk van merk ik, en op een of andere manier krijg ik er energie van. Vind die pubers ook erg geestig eigenlijk.

Plan 2 is om als deze maand om is als vervolg een ongemotiveerde HAVO3klas van 32 stuks onder mijn hoede te nemen om te zien hoe dat gaat. Van die 32 hebben dan zeker 20 al besloten dat ze geen natuurkunde gaan kiezen. En hun huideige docent heeft sowieso heel andere ideeeen over orde dan ik. Dat kon nog wel eens leuk worden.

Nou ja, eerst de maand VWO4 afmaken.....

Ingrid

Tineke

Tineke

17-03-2012 om 18:07

Mooi

Dat klinkt goed. Kun je dan ook hier komen lesgeven? (Zoon, met betatalent, snapt weinig meer van Nask, dankzij de docent. )

Tihama

Tihama

18-03-2012 om 19:56

Mooi

Ik heb toevallig laatst nog tegen een collega enthousiast verteld over jouw nieuwe baan. Onder het motto: je kunt elke dag weer een nieuw leven beginnen

Maar geweldig dat het zo leuk is. Ik moet over een paar maanden weer een 'gastcollege' geven en ik pieker nu al over het stukje 'opdrachten'. Dat moet jij dus dagelijks doen......

Tihama

tonny

tonny

19-03-2012 om 23:32

Leuk om te lezen!

Super zoals je aan de gang bent gegaan zeg, ik heb diepe bewondering voor je!
Natuurkundejuf.
Tja, als er íets is waar ik niet voor in de wieg ben gelegd is het dat wel

margje van dijk

margje van dijk

22-03-2012 om 11:25

Oh, geweldig ingridt

Ik heb na jouw hint eindelijk het draadje teruggevonden. Wat heerlijk om te lezen! Ik vind jou ook echt het type om een hele goede middelbareschoollerares te kunnen zijn. Je hebt echt mijlen voorsprong op een afgestudeerde, omdat je kinderen 'kent' en je niet meer zo snel van je stuk laat brengen. Dat, gecombineerd met je vakkennis en je enthousiasme - trala, dat kan alleen maar een succes worden!

Ben wel benieuwd hoe die Havoklas je gaat bevallen. Mijn vader was vroeger wiskundeleraar op havo/vwo en klaagde toen al over de havo, en dat zal in de loop der jaren vast niet beter geworden zijn.

Ik vind het erg leuk om te lezen! En dan straks met je nieuwe pumps ook nog de show stelen, jij kan echt niet meer stuk hoor.

Succes met de rest!

Margje

Kaaskopje

Kaaskopje

22-03-2012 om 11:56

Succes

Ik lees bovenstaande toevallig. Leuk dat het zo goed bevalt. Je zegt dat je er blij van wordt en dat is ook wat ik voelde toen ik weer aan het werk ging na járen thuis te zijn geweest.
Succes dus met je werk

Leuk, leuk, leuk!

Wat leuk dat je er zo veel plezier in hebt en dat het je zo goed afgaat!

skik

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.