Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Pikachu

Pikachu

21-09-2009 om 22:59

Zelfstandig, en dan?

Eerder heb ik hier al een berichtje gepost (toen nog nwe huishouden) dat mijn man voor zichzelf wil beginnen.
Inmiddels heeft hij mogelijk wat opdrachten dan wil hij langzaamaan minder gaan werken en kijken of het ook echt wat wordt. (Idee is voorlopig sowieso minstens 3 dagen per week in vaste baan te blijven, dus op die manier wel verzekerd). De vragen die bij ons opkomen zijn nu dan ook praktijkgericht: wat nu?
Naar de kvk? Eenmanszaak of bv (we zijn getrouwd in gemeenschap van goederen)? En hoe kun je je het beste verzekeren? Zijn er verder nog dingen waar je op moet letten?
Graag hoor ik ervaringsverhalen hoe je zoiets opstart en wat verstandig is...
Pikachu

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
rosa

rosa

22-09-2009 om 08:07

Kvk

Voor advies. Afspraak maken, kost wel iets maar niet veel, en ze hebben antwoord op al deze vragen.

rosa

Minet

Minet

22-09-2009 om 16:25

Startersavond

Elke Kvk heeft zeer regelmatig een informatie-avond voor starters waarin heel veel vragen beantwoord worden. Daarnaast krijg je een heel overzichtelijke reader mee waarmee je de belangrijkste zaken in ieder geval goed kunt gaan regelen.

Pikachu

Pikachu

24-09-2009 om 20:49

Ik had er natuurlijk al wel van gehoord, maar zowel mijn man, als ik waren er nog niet op gekomen om hier eens een licht op te steken.
Dank, P.

Arbeidsongeschiktheidsverzekering

Vergeet asjeblieft niet om een arbeidsongeschiktheidsverzekering af te sluiten... Ja, ze kosten veel geld, maar ze zijn zo duur omdat de kans op arbeidsongeschiktheid ook zo groot is. Als je snel bent kun je nog een vrijwillige verzekering ZW/WIA bij UWV afsluiten. Die nemen iedereen aan zonder keuring vooraf. En UWV kan misschien soms moeilijk doen over een uitkeringsrecht, een particuliere verzekering is vaak nog veeeel beroerder.

Amen

An-ka heeft helemaal gelijk. En vergeet niet om in al je ondernemingsplannen ook die kosten voor een verzekering mee te nemen.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.