Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Fiona

Fiona

03-02-2011 om 14:46

Ziek uit dienst bij uitzendbureau

Hoi allemaal,

Ik ben ziek dus uit dienst bij het uitzendbureau waar ik voor werkte.

Nu ontvang ik 70% van mijn laatstverdiende loon?

Wie weet wat je laatstverdiende loon is? Van de afgelopen week, maand, jaar????

groetjes,

Fiona

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Refertejaar

Voor zover ik weet geldt voor een ziektewetuitkering (want dat is het) het gemiddelde loon over het jaar voordat je ziek bent. En dan moet het ook nog gaan over volledige loonbetalingstijdvakken, dus als je op 25 maart ziek wordt en je werkt op een maandloon dan loopt het refertejaar van februari t/m februari.

Heb je dus maar heel kort gewerkt dan heb je vette pech want dan heb je gemiddeld een heel laag loon. Overigens kun je dan in sommige gevallen je ZW-uitkering met een uitkering op grond van de toeslagenwet tot het minimumniveau opkrikken.

Groeten,

Temet

Pelle

Volgens mij heb jij het over de loondoorbetaling door de werkgever, maar Fiona heeft het over de UWV-uitkering die je krijgt als je 'ziek uit dienst' gaat (in haar geval bij een uitzendbaan, het kan ook gebeuren als je tijdelijke arbeidscontract afloopt terwijl je ziek bent). Voor zo'n ZW-uitkering gelden wettelijke regels (de dagloonregels, als ik het wel heb).

Mensen die tijdens ziekte worden doorbetaald door hun werkgever zeggen overigens vaak dat ze "in de ziektewet zitten" maar dat is iets anders.

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.