Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Dropke

Dropke

25-03-2010 om 21:53

Ziekmelden of niet

Sinds een aantal weken heb ik allerlei gewrichts- en spierklachten, slecht zien, tintelende handen en voeten en enorm moe. Ik ben tot nog toe blijven werken, maar dat kost me enorm veel energie en als ik thuiskom moet ik echt een uur of 3 gaan slapen om de rest van de avond door te komen. Ik ga nu de medische molen in. Mijn minimale contacturen zijn 16 uur, maar door personeel tekort heb ik de afgelopen maanden veel meer gewerkt. Denk in de richting van 28 uur. Vandaag heb ik op mijn werk aangekaart dat ik het niet meer trek. Eerst stelde mijn leidinggevende een gesprek met de verzuimbegeleider voor, om te kijken wat de mogelijkheden waren en daarna kwam ze met het idee om kortere diensten op mijn minimale uren te gaan werken. Zo hoefde ik dus niet de ziektewet in. Ja klonk allemaal wel aannemelijk en stemde hiermee in. Maar hiermee kan ik mezelf toch ook enorm in de vingers snijden ? Als ze een oorzaak vinden waar makkelijk wat aan te doen is, ben ik over een tijdje weer (hoop ik) normaal aan het werk, maar stel dat het om iets langdurigs gaat, dan betekent dat toch een enorm verschil qua geld. Natuurlijk is mijn gezondheid belangrijker, maar om naast mijn gezondheid financieel een stuk minder te zitten, terwijl ik het zo goed mogelijk probeer te doen, lijkt me ook niet eerlijk,

gr Dropke

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

25-03-2010 om 22:14

Dropke

als jouw contracturen 16 zijn, dan krijg je sowieso alleen maar ziekengeld daarover, tenzij je die 28 uur hebt geclaimd bij je werkgever....

Nasha 1st

Nasha 1st

25-03-2010 om 22:16

En naast het claimen

moet je het ook hebben gekregen van je werkgever in de vorm van een nieuw contract van 28 uur....

Dropke

Dropke

25-03-2010 om 22:24

Volgens mij

ligt het hier zo: Er wordt berekend, omdat we onregelmatig werken, hoeveel uren je de afgelopen 3 maanden hebt gewerkt en krijg je daar het gemiddelde van. Ik heb trouwens een min-max contract(16-24)en ging dus ook over de max uren heen. Daarnaast heb ik onregelmatigheidstoeslag. Misschien dat het dan niet gaat om de overuren, maar wel de max uren en de ORT. Dan zal het nog een enorm verschil zijn, toch ?

gr Dropke

Nasha 1st

Nasha 1st

25-03-2010 om 23:26

Dat zou je dan

in je CAO moeten nakijken hoe dat zit en of dat inderdaad zo is....Bij een min-max contract hoeft je werkgever je alleen het minimale aantal uren door te betalen, hij is niet verplicht om je die 24 uur uit te betalen....(tenzij de CAO anders zegt...)...

Ik ga slechts van het wettelijke uit (omdat elke CAO zijn eigen afspraken kent....)

Dropke

Dropke

25-03-2010 om 23:44

Wel belangrijk

Ik moet het dus wel even uitzoeken. Als het namelijk zo is, zoals jullie zeggen is het een prima aanbod. En is het zoals ik dacht, dan heb ik een proleem als het langer gaat duren. Dank jullie wel voor de antwoorden,

gr Dropke

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.