Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Pelle

Pelle

23-12-2010 om 12:28

Zijn jullie toe aan alleen pinnen in winkels?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

25-12-2010 om 10:21

Pelle

Ja, ho nou, ik ging natuurlijk uit van je openingsposting..) en gaf daar mijn mening over.

Pelle

Er zijn Britse bankkaarten die deze mogelijkheid niet hebben, alleen goed genoeg om geld uit de muur te halen.

Pelle

Ik zou inderdaad elke dag op mijn bankrekening kunnen kijken, maar op een of andere manier werkt dat bij mij toch niet helemaal. En contant geld werkt wel, en ik ben nog niet eens zo oud(44)
Muizemeis

Niet kunnen pinnen

Vanwege overbelaste pinapparaten komt naar mijn ervaring eigenlijk niet heel veel voor. Eigenlijk alleen voor de sint en voor de kerst, verder kan ik me niet heugen dat dat gebeurd. Hier izjn nog wel een aantal kleinere winkels(kleding etc) die geen pin hebben. En dan laat ik het ook wel weghangen en haal contant geld. Voor grotere uitgaven zoals kleding en schoenen pin ik wel. Maar gewoon voor de wekelijkse uitgaven heb ik liever contant in de knip.

Pelle jouw voorstel om in een supermarkt in ieder geval een kassa open te houden voor contant afrekenen zou wel een optie izjn, dan hou je vrije keuze. Bij een benzinestation hier, hebben ze 'savond na 20.00 een kogelvrij glazenplaat waarachter de verkoper zit, terwijl dat overdag gewoon open is.

Muizemeis

Fiorucci

Fiorucci

25-12-2010 om 12:02

Muize meis

Tja, het gebeurde hier toch echt,twee weken geleden, en dat was beslist niet de eerste keer in ons stadscentrum.

Fiorucci

Fiorucci

25-12-2010 om 12:06

Pelle

Ik heb regelmatig cash geld op zak, bijvoorbeeld ontvangen bij een verjaardag of zoiets. Dat dan op de bank zetten om dan weer te pinnen is minstens zo omslachtig. Oppasgeld ontvang ik vaak ook contant. Dus betaal ik kleding vaak zat cash, en als ik even oplet ben ik daarin niet uniek.
Ik zie gewoon graag dat er keus is voor een consument.
Waarom iemand al dan niet pint is iemands eigen zaak.
Wij hebben hier een goeie fietsenzaak waar je niet eens kunt pinnen, al zou je willen.

krin

krin

25-12-2010 om 12:48

Prijsverlaging

Dat zie ik niet gebeuren. Toen destijds het BTW-tarief bij de kapper omlaagging, was de prijsdaling minimaal en van korte duur.
Geen winkel die zomaar zijn prijzen verlaagt. Ik pin best veel, maar niet alles, en het lijkt mij niet praktisch als er totaal geen mogelijkheid tot contant betalen meer is. Inderdaad, bij storingen, of bij acute vergeetachtigheid.
En je kunt je afvragen op wie de boeven dan hun pijlen gaan richten. Op de omaatjes die bij de pinautomaat staan? Dan heb ik liever overvallen op goed verzekerde winkels met getraind personeel, hoor.

Fiorucci

Fiorucci

25-12-2010 om 15:49

Pelle

Vlakbij de fietsenwinkel zit een pinapparaat. En hij is dermate betaalbaar dat ik het geen probleem vindt.

Chippie

Chippie

25-12-2010 om 23:26

Al jaren heb ik geen fatsoenlijke portemonnee. Ik heb alleen een pinpas en ik pin echt alles!

Kaaskopje

Kaaskopje

26-12-2010 om 02:26

Fiorucci

Oh, dan loop ik achter

Kaaskopje

Kaaskopje

26-12-2010 om 02:36

Chippie

Ik heb mijn pinpas tegenwoordig ook in mijn jaszak zitten, zodat ik niet 'helemaal' mijn portemonnee hoef te pakken. Alleen zit mijn OV-chip in diezelfde jaszak en is het dus altijd een gok of ik de goede kaart in een keer tevoorschijn trek

Fiorucci

Fiorucci

27-12-2010 om 10:10

Pelle

ER is en duidelijke toename te zien in huisovervallen.
Overvallen zullen er altijd zijn, lukt het niet in een winkel, dan verzinnen ze wel wat anders. http://www.hetccv.nl/dossiers/Overvalcriminaliteit/menuachtergrond/Regionale+spreiding

Pinstoring middag voor kerst

Nou ik weet niet hoe het bij jullie was,maar hier kon je nérgens pinnen de middag en avond voor kerst (kerstavond dus). Gelukkig had ik de meeste boodschappen al rond 12.00 uur gedaan,meteen op de terugweg van het werk. En dat waren alleen wat dingetjes die ik nog niet had en het brood dat besteld was. ´s Middags zou ik naar vriendin en kwam ik erachter dat ik de yochurt en mayonaise nog vergeten was....en moest tanken want lampje brandde. Dus ik naar vriendin en meteen langs supermarkt. Alwaar allerlei toestanden waren omdat niemand kon pinnen en sommigen ook geen contant geld hadden en de boodschappen wel nodig. Gelukkig had ik genoeg contant geld voor die 2 dingetjes. Naar vriendin en op de terugweg geprobeerd te tanken. Maar het tankstation dat ik altijd aandoe daar kan je alleen met pin tanken (is automaat)en werkte dus niet. Dus helemaal naar ander tankstation dat stukken duurder is en daar voor een tientje getankt,kon je ook al niet pinnen. Later hoorde ik van oudste dat ze bij de supermakt waar zij werkt als weekendhulp ook niet konden pinnen. Daar hadden ze uiteindelijk de klanten bij overleggen van een i.d. de boodschappen op rekening meegegeven.Zodat die mensen niet zonder boodschappen zaten met de kerst. Er waren lange rijén onstaan door al dat gedoe bij de kassa´s. Erg geschikt zo vlak voor kerst. De pinautomaten bij de banken waren ook buiten gebruik.
Dus was ik even blij met wat cash achter de hand.
groeten albana
(pint bijna altijd,maar heeft ook altijd wat contant geld)

fladder

fladder

27-12-2010 om 16:24

Ooit een pinstoring meegemaakt...

...bij de buurtsuper, een paar jaar geleden.

Deze buurtsuper was er op voorbereid. Iedere klant zonder contant geld moest een soort acceptgirootje invullen, een machtiging om het bedrag van de boodschappen van de rekening af te laten schrijven. 't Was wat omslachtig en gelukkig was het op dat moment niet druk.

Het hoeft dus geen ramp te zijn...!

Fiorucci

Fiorucci

27-12-2010 om 18:32

Buurtsuper

Ik kan me voorstellen dat een buurtsuper dat makkelijker doet met overwegend vaste klanten en een te overzien klantenaantal, vergeleken met bijv. een Bijenkorf....

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 08:41

Pelle

Tuurlijk, maar als winkel zoek je toch ook naar oplossingen, ook al verkoop je misschien geen eten. Een last minute kado kan ook belangrijk zijn. Of luiers voor een baby?

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 13:27

Jeee pelle

Het hoeft wel, het zou nu al heel prettig zijn, aangezien er zat pinstoringen zijn. Ik heb nooit zo veel vertrouwen in 'men' in het algemeen, meestal is het mosterd na de maaltijd, en verkeren 'oplossingen' dermate in kinderschoenen dat het een farce blijkt.

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 17:05

Pelle

Als je gaat gillen en zuchten haak ik af. Ik reageerde nu op het feit dat je denkt dat er wel oplossingen zullen komen,als men geheel op pinnen overgaat. That's all.

Fiorucci

Fiorucci

28-12-2010 om 18:27

Pelle

Lees je posting eens na, ik stop er mee, op zo'n manier toegesproken worden kan ik niet waarderen. Dag!
Fiorucci

Minet

Minet

28-12-2010 om 19:25

Pelle (ot)

jij zegt: Het is op dit forum onderhand gebruik om een enkel woord in grote letters neer te zetten als je dat wilt benadrukken. Hier kunnen we nu eenmaal niet met vet, kleurtjes of onderstrepen werken.

Nee, dit is niet waar, jij gebruikt deze manier van schrijven, ik kom hem verder maar weinig tegen.

Fiorucci

Fiorucci

29-12-2010 om 08:21

Pelle

Nogmaals, lees die posting eens na, wil jij zo toegesproken worden? Het is de combi van dikgedrukt en uitroeptekens.

Kiki

Kiki

29-12-2010 om 09:26

Ik doe het ook wel eens hoor

woorden met hoofdletter benadrukken. Je kan hier nu eenmaal niet iets in cursief, onderstrepen of bold zetten.

Ik zie echt wel meer mensen zoiets doen

Fiorucci

Fiorucci

29-12-2010 om 12:45

Nu weer on topic

Ik zag net bij Ah een enorme geldwagen staan, en vraag me af hoe dat zal gaan als je geen of nog maar een kassa hebt draaien met cash geld. Dit systeem met grote geldwagens zal dan ook op de schop moeten,lijkt mij. Je wilt geen personeel naar de bank sturen met een koffertje, of je geld lang moeten bewaren in het filiaal...maar op enkele kassa's her en der is dit natuurlijk een verliesdraaiend systeem, met die wagens.

Tink

Tink

30-12-2010 om 01:07

En ik

... pin bijna alles, toch zou ik het ook niet prettig vinden als de mogelijkheid om contant te betalen verdween. Om meerdere redenen die in dit draadje eigenlijk allemaal al genoemd zijn.

En o.t.: om iets te benadrukken kun je naast een accent op een letter ook nog *sterretjes* voor en na een woord gebruiken, of het _lage streepje_. Komt (op *mij*) inderdaad minder schreeuwerig en betweterig over dan die hoofdletters.

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2010 om 01:11

Berber

Ja maar dan zoals bij de NS hè? Je klikt op het scherm aan wat voor biertje je wilt, of je er 1 of meer wilt, of je er een duur of goedkoop biertje wilt, dan pinnen en vervolgens valt in het vakje linksonder een getapt biertje naar beneden.

Fiorucci

Fiorucci

30-12-2010 om 10:34

Zo raken dingen zoek

En zo raak je pasjes dus kwijt, is mijn ervaring met mijn zonen. Je steekt achteloos een pasje los in je zak, en he hij is zomaar weg. Ik ken iemand die bij Ah werkt en die vertelde mij dat er ook ontzettend veel OVchipkaarten worden gevonden, want echt zo handig, die steek je gewoon in je zak....

Kaaskopje

Kaaskopje

30-12-2010 om 12:11

Chipknip

Het is er bij mij ook nooit van gekomen. Ik heb het voordeel voor mij, de klant, er nooit van gezien. Het voordeel zou vooral bij de winkelier liggen, vanwege het geval op een overval. Maar laatst bedacht ik me dat het toch wel handig zou zijn om een bedragje op de chip te zetten, voor het geval dat, maar in principe kun je pinnen als men een chip in de zaak heeft, dus waarom zou ik dan chippen?

Nasha 1st

Nasha 1st

30-12-2010 om 12:22

Chippen

in rotterdam kun je alleen maar chippen voor het betaald parkeren. aparte pas is ook niet nodig, hij zit gewoon op je betaalpas. Ik weet niet of ik die aan zoon mee zou geven eigenlijk....

Tink

Tink

30-12-2010 om 17:17

Chipknip

De chipknip is inderdaad handig bij parkeren. Maar het grote nadeel vind ik dat als je je pas kwijt bent, je ook kunt fluiten naar het geld dat erop stond.
En dat je niet kunt zien hoeveel er nog over is. Kan soms ook voor vervelende verrassingen zorgen. Waarom kun je niet ook pinnen bij die parkeerautomaten? (Althans, ik kom er altijd tegen waar je alleen contant geld of een chipknip in kunt stoppen.)

Tink

Tink

30-12-2010 om 22:16

Ik bedoel

... dat je meestal niet onderweg even kunt kijken of je nog voldoende saldo op de 'knip' hebt. En dan kom je dus in die parkeergarage voor lelijke verrassingen te staan. Er hangt niet altijd een oplaadapparaat naast de betaalautomaat, helaas.
Ik zet er expres niet teveel op (25 euro max) omdat ik dan in geval van verlies ook niet zoveel kwijt ben.

En ja natuurlijk vergelijk ik chipknip met portemonnee en niet met pinpas.

Dat van die Rabotoestand moet ik eens nakijken, nooit geprobeerd. Als ik mijn saldo weten wil, wacht ik tot ik een oplaadapparaat zie of een pinmachien in een winkel, met het ? teken kun je ook je saldo bekijken.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.