Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

koentje

koentje

14-02-2012 om 11:36

Zondebokfenomeen

Ik werk in een team waar nogal wat samenwerkingsproblemen zijn. Eerder postte ik al over sexueel getinte sinterklaassurprises. Nu ben ik zeg maar in die situatie 'klokkenluider'geweest maar een andere collega die na mij naar de leidinggevende is gestapt is de echte zondebok geworden. Zij wordt zelfs een soort van sexueel geintimideerd; er worden intieme vragen gesteld over haar sexleven en als ze niet antwoord, wordt ze zelfs soms fysiek tegengehouden bij het verlaten van de ruimte. Het is nu zover dat zij dan ook bezig is met een overplaatsing. Leidinggevenden zijn op de hoogte, voeren gesprekken met collega's die even helpen, maar niet echt iets oplossen. Er is in dit team al een heel verleden met steeds mensen die weer vertrekken. Ik begin nu te vermoeden waarom. Er zijn daar een aantal mensen die sterk de sfeer neerzetten en anderen geen invloed gunnen.
Waarschijnlijk 'moeten ze mij hebben' zodra de andere zondebok eruit gewerkt is. Dat voelt niet echt lekker. Ik heb het zwaar te doen met mijn collega, maar het gebeurt niet als ik erbij ben en ik heb het in andere situaties al voor haar opgenomen (tijdens roddelsituaties waar ik bij was) maar ik kom er niet echt doorheen.
Volgns mij moet de zaak opengegooid worden; een bespreking georganiseerd waarbij dit besproken wordt. Maar de leidinggevende lijken de echte confrontatie een beetje uit de weg te willen gaan....
Wat moet ik nu?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Koentje

Ik ben al heel lang geen werknemer meer maar heb in een vorig leven ook te maken gehad met een conflictmijdende leidinggevende en dat soort mensen veroorzaken een hoop ellende. Ik snap het wel, ik ben zelf ook conflictmijdend, maar wat mot dat mot en word dan geen leidinggevende !

Maar dat terzijde. Heb geen geweldige tip. Je kan zelf ook duiken en zo snel mogelijk een goed heenkomen zoeken, of anders toch een keer een gesprek met je leidinggevende(n) aanvragen en uitleggen dat er wat rots in het team zit en dat dit zo blijft dooretteren tot een aantal mensen overspannen thuis zit (oid).

Of wacht even, mogelijkheid 3 komt in mij op. Is er een vertrouwenspersoon in jullie instelling? Ga daar dan eens mee praten, misschien heeft die tips.

Sterkte ermee

Temet

amk

amk

14-02-2012 om 14:31

Of (aanvulling op temet)

via de arbo-dienst. Want dit beinvloed je geestelijke gesteldheid en daarmee je werk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.