Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Zoon heeft snelheidsovertreding met mijn auto

Mijn zoon heeft sinds een tijdje zijn rijbewijs, en rijdt af en toe in mijn auto. Nu is hij onlangs geflitst terwijl hij te hard reed. Er lag dus een boete van 84 euro op de mat voor 14 km te snel. Maar omdat hij in mijn auto reed staat de bekeuring op mijn naam, kan iemand mij vertellen hoe dat eigenlijk zit als iemand anders een verkeersovertreding maakt met je auto?
Natuurlijk moet hij de boete wel betalen, maar ik ben er niet blij mee dat het op mijn naam staat.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Klopt

Jouw auto staat op jouw naam en daarom ben jij verantwoordelijk voor de snelheidsovertredingen die er mee worden begaan. Ook als hij door eigen schuld een ongeluk zou veroorzaken, is dat een kwestie voor jouw verzekeringsmaatschappij en gaat jouw bonus/malus omlaag.

Goed nadenken dus aan wie je je auto uitleent.

Chris

Tirza G.

Tirza G.

29-09-2011 om 23:01

Dit soort overtredingen

Wordt niet bijgehouden ofzoiets. En je krijgt er ook geen puntenaftrek voor - zo dat al is ingevoerd (nog niet gemerkt). En ik kan het weten.

Tirza (met eigen flitspaal)

Hombre

Hombre

30-09-2011 om 12:18

Bedrijf

Zelfde met bedrijfsauto's. M'n vriendin en ik rijden *nooit* te hard. De BV daarentegen is een echte wegpiraat!

Tirza G.

Tirza G.

30-09-2011 om 14:52

Emma

Heeft het over 14 km te hard. Daar houden ze je niet voor aan.

Tirza

Punten

Hier in Schoptland krijg je dus strafpunten. Beginnende rijders raken hun rijbewijs kwijt met 6 punten in twee jaar, anderen met 12 punten in 2 jaar. Geflitst worden tot x km te hard, daar krijg je 3 punten voor, dwz diegene op wiens naam de auto staat. Als er op dat moment een ander in heeft gereden, kan deze dat wel aangeven en krijgt deze de boete en strafpunten. Uitlenen van auto's wordt hier (bijna) niet gedaan, omdat personen op een auto verzekerd zijn. In onze situatie man en ik op zijn auto, man, ik en 3 kinderen op mijn auto. Oja de strafpunten vervallen weer na 3 jaar.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.