Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Werk, Recht en Geld Werk, Recht en Geld

Werk, Recht en Geld

Tara

Tara

02-12-2010 om 00:07

Zwangere collega's


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Ef

Ef

08-12-2010 om 00:06

Paramedicus (o.t.)

Daar noem je nog een groep: mensen met een psychiatrische achtergrond. Ik ben toevallig werkzaam in de psychiatrie, op een opname-afdeling. Ik kan je vertellen dat er heel wat acute opnames voorkomen zouden kunnen worden als huisartsen en ziekenhuizen mensen met een psychiatrisch "smetje" niet daarop zouden beoordelen. Wij krijgen regelmatig mensen binnen die somatisch hartstikke ziek zijn, en tengevolge daarvan hevig in de war door een bijvoorbeeld delier. Had voorkomen kunnen worden als de huisarts, ziekenhuis of het verpleeghuis(!), zich niet had laten leiden door vooroordelen: want zal wel psychosomatisch zijn, immers psychiatrische voorgeschiedenis.
Ik vind het ook getuigen van kwaliteit en professionaliteit als je je als arts of verpleegkundige juist niet laat leiden door vooroordelen.

Ziek is ziek!

als je ziek ben bent van je zwangerschap dan ben je ook gewoon ziek.

Ik snap nooit zo goed waarom daar onderscheidt in wordt gemaakt. Als je niet zwanger bent en de halve dag boven de wc hangt is het normaal dat je thuis blijft. Als je dezelfde brakende misselijkheid hebt als je zwanger bent mag je niet thuis blijven, want zwanger zijn is geen ziekte !

tss. Kom zeg, zoals ik al helemaal in het begin zei, je kan gewoon geluk hebben en dan werk je wel hard en tot het einde. Het is niet voor niets dat vrouwen nu sneller thuis gelaten worden door de artsen. Blijkbaar ging het vroeger aantoonbaar vaker mis.

Het is dus een heel andere discussie dan hier boven plaats vindt in de draad. Hard werken, je niet snel ziek melden en proactief mee doen moet iedereen vind ik. Maar als iemand gewoon echt ziek is dan is ze ziek.

100%mama

100%mama

08-12-2010 om 15:10

Vervangend werk

is niet in ieder beroep te realiseren....in mijn geval zou er dus geen vervangend werk zijn als ik mijn normale werk niet meer zou kunnen uitvoeren.

Ik heb dus zo'n werkgever die het niet "accepteerd" dat je ziek thuis blijft. Op dit moment staat zelfs mijn vermoeidheid ter discussie, want....ik doe niet echt me met de ditjes en datjes en dat is toch zeer niet begrijpeljk (ze is overigens zelf 3x zwanger geweest, maar goed). Mijn argument dat ik mijn energie liever gebruik voor het werk waarvoor ik wordt betaald ipv de social talk met mijn collega's (die er dus overigens alle begrip voor hebben) wordt afgedaan als.....onzin. Op dit moment zou ik gewoon thuis moeten blijven. Ik voel me beroerd, energieloos en heb knallende koppijn. Helaas heb ik het gevoel dat ik liever mijn tong afbijt dan dat ik nog meer reden geef voor haar om te zeiken....Uiteraard gaat de baby voor alles, maar zolang het daar mee goed gaat....zo kan het dus helaas ook.

Muriel

Muriel

09-12-2010 om 20:21

Vervanger werkzaamheden

Wanneer iemand niet kan werken i.v.m. zwangerschap, kan de werkgever 70% van de loonkosten terugkrijgen via het UWV. Dit geld kan gebruikt worden om vervanging in te zetten voor de werkzaamheden die niet gedaan kunnen worden. Zo kun je de niet-zwangere medewerkers ontlasten.

Zeker als het gaat om een ziektebeeld waar geen verbetering verwacht wordt tot aan het zwangerschapsverlof, praten we toch over een behoorlijk lange periode (incl. zwangerschaps- en bevallingsverlof), dus de moeite waard een tijdelijke kracht/uitzendkracht in te werken!

Groetjes,
Muriel

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.