Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Anonimo

Anonimo

26-02-2011 om 11:52

11 jaar en 'aanvallen'

Onze dochter is 11 jaar en is net gediagnosticeerd met PDD- NOS. Het probleem is dat ze steeds last heeft van aanvallen waarbij ze het gevoel heeft dat ze ontworteld van de wereld is. Alsof alles om haar heen niet echt gebeurd. Binnenkort gaan we op medicatiecontrole, maar nu schiet ze bijna voortdurend in deze toestand. Is dit herkenbaar?
Ik weet ook niet hoe dat nu maandag moet, dan is er weer school.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Annae

Annae

26-02-2011 om 18:04

Doet denken aan

Je beschrijving doet denken aan epilepsie. Is ze ook 'afwezig' of lijkt ze te dagdromen?

Fiorucci

Fiorucci

26-02-2011 om 18:18

Inderdaad

Daar doet het mij ook aan denken....

ijsvogeltje

ijsvogeltje

26-02-2011 om 20:47

Al lang?

Heeft ze die aanvallen al lang? En begrijp ik goed dat ze medicatie heeft? (je schrijft over 'medicijncontrole'). Is het daardoor erger geworden? Dat zou dan kunnen wijzen op een te hoge dosering, en dan moet je denk ik zo snel mogelijk met de arts bellen.

Anonimo

Anonimo

27-02-2011 om 08:48

Nieuw

Het is nieuw, kwam eerst alleen voor bij een feestje, toen bij een bijeenkomst en nu veel vaker. Als ik het opzoek op i-net kom ik uit op dissociëren of derealisatie. We moeten dus nog op medicatie controle gaan, om er medicatie voor te krijgen. Ze komt ook in de puberteit. Dat op zich is al rampzalig, want ondanks haar hoge IQ snapt ze daar de ballen van, natuurlijk. Ik denk ook dat dit getriggerd wordt door de puberteit. Zijn er mensen die mij kunnen uitleggen wat er gebeurt op zo een moment en wanneer het weer goed komt?

ijsvogeltje

ijsvogeltje

27-02-2011 om 22:07

Anonimo

Wat vervelend voor je dochter! Maar wat ik niet helemaal snap: hebben die aanvallen volgens jou (en de arts) te maken met de PDD Nos diagnose? Ik heb zelf namelijk epilepsie, en vind het wel heel herkenbaar klinken. Is al uitgesloten dat het iets neurologisch is?

Yura

Yura

01-03-2011 om 11:33

Migraine?

Ik heb zelf dat gevoel ook bij een migraine-aanval. als ik dan mijn hand naar mijn gezicht breng heb ik het idee dat het mijn hand niet is. Heb het ook wel eens zo heftig gehad in de V&D dat ik opeens het idee had dat ik er niet bij hoorde, maar vanaf een afstand naar alles keek ofzo. De eerste keer dat ik een aanval kreeg was ik veertien, volgens mij kort voor ik begon met menstrueren. Ook in de zwangerschappen veel aanvallen gehad en een dag of 4 voor de bevalling, is dus erg gerelateerd aan hormonen bij mij.

Fiorucci

Fiorucci

01-03-2011 om 11:57

En....

Dan is het ook handig om te weten dat er migraine zonder hoofdpijn bestaat, dat kindermigraine zich anders uit dan bij volwassenen en dat je er wel wat info over kunt vinden als je googlet op kindermigraine.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.