Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Jack

Jack

07-10-2017 om 19:33

2 zorgen kindjes en een "normaal"

Ik heb een vraag ik heb 2
Zonen met een geestelijke achterstand +ass van 3,5 en 4,5 en een "normale" zoon van 6 .ik word hartstikke gestrest van het gehuil gemiep en geschreeuw van ze loop de hele dag te corrigeren ruzies te sussen e.d.als ik de oudste in de hoek zet omdat hij iets doet was niet mag zegt hij: maar zij hebben dat ook gedaan dus zij moeten ook in de hoek.wat bij hun dus niet werkt.hoe moet ik die andere twee dan corrigeren,want in zijn beleving heeft ie ook nog gelijk ook
Iemand ervaring met een gecombineerd gezin?

Stop met straffen

Een ''normaal' kind reageert ook goed als je stopt met straffen -en belonen-.
Het klinkt alsof je beter hun dagprogramma, wat ze spelen, beter kunt begeleiden en tijdig ingrijpen, uit elkaar houden, variatie aanbieden, een op een aandacht geven.
Maar ik geef het je te doen. Zal niet meevallen.

Fiorucci

Fiorucci

17-10-2017 om 11:20

Ik denk...

Ik denk dat drie knulletjes van die leeftijden zowiezo al pittig is. Inderdaad meer structuur, vaste dagindeling, etc maar krijg je ook hulp met de twee jongsten?

Paddington

Paddington

17-10-2017 om 11:40

Structuur

Meer structuur kan zeker helpen. Wees heel duidelijk en consequent. Verwacht niet van de oudste dat hij het allemaal wel snapt, want hij is ook nog maar 6.

Kijk wat er in de buurt is aan hulp. Misschien een leuk sportclubje, dan niet alle drie tegelijk (al is dat nog zo aantrekkelijk). Misschien een andere moeder die het gevoel kent en dat jullie elkaar kunnen helpen door om de week een kind bij elkaar te laten spelen?
Scouting is vaak ook heel leuk. Maar ook naar professionele hulp. Misschien iemand die kan helpen om een schema op te stellen die voor jou en de kinderen werkbaar is.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.