Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Aansluiting puber met handicap

Mijn 14 jarige dochter heeft een handicap waardoor ze deels in een rolstoel zit. Ze heeft alleen een lichamelijke beperking en gaat naar een reguliere middelbare school. Dit gaat goed, op school heeft ze wel aansluiting maar buiten school dus amper. Met de vakantie in het zicht is dat best lastig. Een bijbaantje is ook niet haalbaar. Gelukkig kan ze vrij goed alleen zijn en vermaakt ze zich ook wel. Maar ik vind het geen gezonde situatie. Het is net of ze op een eilandje zit. Het zou zo leuk zijn voor haar als er iemand was waar ze mee connect. Iemand die ook niet alle kanten uit kan. Zodat ze niet het gevoel heeft dat iedereen zich naar haar schikt en zij altijd overal de uitzondering is. Pff echt lastig allemaal. Iemand ervaring hiermee? Of ideeën?

Triva

Triva

15-07-2019 om 16:14

stel

dat ze niet in een rolstoel zat, zou je dan precies hetzelfde neerzetten? Bedenk dat niet iedereen een middelbare schooltijd heeft met hordes vrienden en vriendinnen ook al is dat het enige wat je hoort. Al fijn dat ze op school aansluiting vindt.

Is er geen hobby of sport die ze kan doen buitenschooltijd? Tegenwoordig is er zo veel ook voor in een rolstoel, kan ze daar naar toe, is ze er toch uit.

Manoa

Manoa

15-07-2019 om 18:17 Topicstarter

Triva

De rolstoel is wel vaak de reden dat ze alleen is. Ze kan gewoonweg niet in alles mee. Pubers vinden het ook lastig en ongemakkelijk. (Wat we wel begrijpen.) Ze heeft gelukkig wel hobby's waar ze ook uren aan besteed. Helaas is hier waar wij wonen niet zo veel mogelijk met de rolstoel. Voor dingen als sport en zwemmen moeten we 50 km rijden.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-07-2019 om 09:55

Misschien zeg ik iets raars...

maar is deze situatie nooit aanleiding geweest om over verhuizen na te denken?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.