Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Aanvragen pgb

Volgende week vrjdag heb ik een gesprek bij Jeugdzorg voor een indicatie. Graag zouden wij een pgb willen voor onze zoon, benedengemiddeld begaafd, ADD, DCD en finally ook nog ASS. Goed, ik weet wel wat we er mee willen, maar gaat dat eigenlijk.

Dat PGB, als er al een indicatie is, is om zaken te compenseren (als ik het goed heb). Maar hoe maak ik duidelijk wat er speelt en wat we er mee zouden willen bereiken.

Voor de duidelijkheid. Het lijkt ons erg goed dat hij om de week op woensdagmiddag naar een clubje gaat, zogeheten outdoorclub. Lekker buitenspelen en simpelweg onder de pannen zijn, want de woensdagmiddagen vind ik ondertussen elke keer weer een opgave.

Wie heeft er tips? De do's and the don'ts.

Alvast bedankt,

groetjes van Purk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Outdoor

Heb je al een club op het oog? Daar zou ik me eerst in verdiepen. Dan kunnen zij je mogelijk helpen met het dossier voor het pgb. En lees zelf eerst welke formulieren je moet invullen op de website van het CIS. Ben benieuwd. Mij is het alvast niet gelukt. Waarom niet elke woensdag?

T&T

T&T

27-09-2011 om 10:04

Zo concreet mogelijk!

Wees heel concreet; wat wil je, hoe wil je dat bereiken, welke club, wanneer en vooral waarom!
Waar ik op den duur tegenaan liep was dat er niks meer in het "reguliere" mocht. Mijn dochter (10, pdd-nos) heeft erg veel baat bij paardrijden. Ik kan precies uitleggen wat de voordelen zijn voor haar, waarom dat paardrijden zo goed is. Maar het mocht niet meer omdat het niet op "therapeutische basis" was... ze was "te goed" (lichamelijk gezien) daar ben ik heel trots mee hoor! ze kon overstappen van de prive les naar een groepje met "normale" kinderen en doet het daar nu prima.
Ze kent alle manege paarden, maar de namen van de kinderen vergeet ze ik blijf erbij dat dit heel goed voor haar is, maar kreeg het naar pgb normen niet meer rondgepraat, en dus mag ik alles zelf begeleiden en betalen.
Zo ook de zwemlessen van zoon (klassiek autisme) afgewezen onder het motto "ieder kind gaat toch op zwemles" maar ja, niet ieder kind zwemt 3 jaar met een begeleider continu naast hem en heeft dan heel veel moeite gedaan maar nog steeds geen zwemdiploma... zucht! die begeleider was ik ook zelf trouwens, onder toezicht van een badmeester in een speciale groep.
Het is gewoon heel moeilijk geworden een pgb te krijgen voor dit soort dingen. Wat wel behoorlijk helpt is de steun van een "peut" heeft hij ergens therapie? (fysio, ergo, logo... noem maar op) en kan zijn therapeut onderschrijven waarom het goed voor hem zal zijn dat... dan sta je weer een stukje sterker.
Succes ermee, groetjes, Tess

ishtar

ishtar

27-09-2011 om 10:32

Heb je die club al op het oog?

Ga dan eens met zoon kijken en vraag een gesprek aan met de begeleiding. Zie dat je samen wat doelen en hoe die doelen te bereiken op papier krijgt.
Val je onder CIZ of jeugdzorg? (IQ onder de 85 is CIZ)http://www.bjzgelderland.nl/sf.mcgi?2919
Stichting MEE is ook een goede om je op weg te helpen. Zij kunnen ook de aanvraag voor je doen als je dat handiger/prettiger vindt

koentje

koentje

27-09-2011 om 12:33

Tip

Leg de nadruk sterk op de noodzakelijkheid van het aanleren/oefenen en trainen van de sociale vaardigheden die hij zo hard nodig heeft. Leg uit dat hij wel leert maar langzaam leert en veel aanmoediging en ondersteuning nodig heeft. Leg uit dat dit thuis moeilijker is omdat hij geen broers/zusjes heeft (als dat zo is) en dat daarom die clubs met anderen zo belangrijk voor hem zijn.
En leg niet de nadruk op het feit dat jullie of jij als ouder het 'onder de pannen zijn' nodig hebben.

koentje

koentje

27-09-2011 om 12:34

En dan bedoel ik

puur voor de aanvraag van de pgb.

Belle Époque

Belle Époque

27-09-2011 om 13:50

Onder de pannen zijn

In sommige gevallen kan "onder de pannen zijn", of liever "ontlasting van de mantelzorger (en/of brussen)", mede doorslaggevend zijn voor het toekennen van een PGB. Maar dat zal per geval verschillen. Maar ik denk niet dat je het als hoofdreden moet geven.

purk

purk

27-09-2011 om 20:03 Topicstarter

Reactie

we zitten Jeugdzorg aan het juiste adres, want er is al door hen uitgezocht of we bij hen moeten zijn voor een indicatie of het CIZ.
Verder zijn er natuurlijk veel meer redenen dan sec onder de pannen zijn. We merken dat zoon naast veel aansturing en begeleiding (wat ons inderdaad energie vreet) ook het contact met kinderen heel langzaam aan het verliezen is. Daarom zou een clubje met andere kinderen zo goed zijn.

Goed ik realiseer me dat daarnaast zoon ook nog op regulier hockey en judo zit. Dit alles wel met begeleiding van ons. Tot nu toe gaat dat redelijk. Hij is bij hockey zeker de zwakste schakel in het veld, maar bij zijn teamgenoten ligt hij nog redelijk. Ze rekenen hem het slechte spel niet aan, want hij is op zich een gezellige teamgenoot. Geen bedreiging in de zin van een grote bek of echt gedrag dat hij zich afzondert. Wat je vooral merkt dat hij steeds "jonger in gedrag" wordt ten op zichte van zijn teamgenoten. Volgens onze orthopedagoge gaat dat tij zich vast keren, naarmate jongens ouder worden. En dan keren in negatieve zin.
Daarbij komt dat wij elke wedstrijd mee gaan om zoon te begeleiden. Natuurlijk ook om als betrokken ouders aan te moedigen, maar echt een keer verzuimen kan niet. Zoon moet geholpen worden bij klaar maken voor wedstrijd, soms aanwijzingen tijdens de rust en weer aansturen bij het verlaten veld, naar het clubhuis gaan om wat te drinken en bij het fietsen naar huis.

Goed, daarnaast vermaakt hij zich zeer moeilijk. Dat maakt dat ik op het outdoorclubje kwam. Buitenspelen vind hij heerlijk om te doen, maar doet dat steeds minder, want hij heeft geen kinderen om mee te spelen. Gevolg is ook dat hij minder beweegt. Tuurlijk hij sport, maar echt een heel actieve sporter is hij niet, want hij is motorisch niet sterk (loopt moeilijk, kan moeilijk krachten doseren).

Goed, ik zie zeker gronden voor een indicatie, maar zeker ook redenen om het af te wijzen. Ondertussen heb ik van de organisatie van het clubje een mail gekregen dat ik bij Zorgklik begeleiding bij de aanvraag kan krijgen. Als ik op de site kijk, kost dat volgens mij weer geld. Eerlijk gezegd vind ik dat weer wat te.
Kan MEE ook al zo aan de telefoon helpen voor een pgb-advies?

groetjes van Purk

Annet

Annet

27-09-2011 om 20:14

Tip voor de hockey

Je kunt bij de club aanvragen of je zoon volgend seizoen (of indien mogelijk en gewenst door jou dit seizoen) bij een team van een jaar jonger mag spelen. De club kan hiervoor dispensatie aanvragen bij de bond. Dat is niet een zwaar iets, kleine clubs met relatief weinig leden vragen heel vaak dispensatie aan omdat ze anders de teams niet rondkrijgen. Je hoeft dus niet je hele hebben en houwen aan de bond te geven.

purk

purk

27-09-2011 om 21:48 Topicstarter

Annet

bedankt voor het meedenken. Hij speelt momenteel al in een team dat een jaar jonger is. Dat kwam bij de start van hockey zo uit, omdat er toen ook wat klasgenootjes in zaten. Zoon heeft een jaar gedoubleerd, dus vandaar dat de klasgenootjes ook een jaar jonger waren. Wie weet hebben ze de dispensatie eigenlijk al aangevraagd...weet ik trouwens niks van, maar dat maakt niet uit.
Bij judo zit hij trouwens ook in de groep 9-11 jaar. Hij is nu 11 en een boel kinderen van 11 zijn al lang door. Hij niet en hij vindt het prima zo.

Terwijl ik dit nu zo typ, is het wel iets dat ik bij jeugdzorg ga melden. Bedankt!

groetjes van Purk

Duidelijk zijn

Je moet ervoor zorgen dat je met je aanvraag zo duidelijk mogelijk bent. therapieën vallen niet onder PGB, dus zwemmen (hydrotherapie) zal niet gaan. Maar onder de noemer begeleiding kan het weer wel. Alleen moet je daar dan weer iets aan koppelen zodat het ook echt onder begeleiding valt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Annet

Annet

27-09-2011 om 22:10

Mooi

Fijn dat je er iets aan hebt.
De club heeft dan inderdaad al dispensatie aangevraagd. Anders mag je zoon niet in dat team wedstrijden spelen. Doubleren is een goede reden. Mijn oudste is een oktoberkind en heeft juist korter gekleuterd. Ze wilde graag met klasgenoten hockeyen. De club heeft dit geregeld en dat was absoluut niet omdat dochter zo goed was dat ze een niveau hoger moest. Een sociale reden telt ook mee.

Hoewel ik geen ervaring heb met het aanvragen van een pgb,kan ik mij voorstellen dat het kan helpen als jij meldt dat je zoon bij zijn sporten jonger wordt ingeschaald dan hij is omdat dit nodig is om aan te sluiten. Daarnaast moeten jullie alle wedstrijden persoonlijk begeleiden. Dat is echt niet gebruikelijk bij een elfjarige (spreek nu over hockey). Bij uitwedstrijden gaan normaal alleen de ouders mee die rijdienst hebben. Bij thuiswedstrijden zijn er meer ouders als publiek maar die komen een deel van de wedstrijd kijken. Ze begeleiden hun kind niet.
Ik ken inderdaad een zorgenkind bij de hockey waarvan één van de ouders noodgedwongen elke week meegaat en eigen kind begeleidt. Het is super dat ze het doen, het maakt het spel voor het kind mogelijk, maar het is wel een flinke belasting voor de ouders.

Per saldo

Per Saldo is de belangenvereniging van mensen met een pgb en op hun site is veel info te vinden. Met name in dit deel:
http://www.pgb.nl/persaldo/dit-is-een-persoonsgebonden-budget-pgb/awbz/?waxtrapp=bngfnMsHcwOhcPjBCML
Succes!

koentje

koentje

28-09-2011 om 10:00

Belle,

Dat de ontlasting van de ouders meespeelt in het toekennen van PGB was vroeger zo, nu niet meer. De normen zijn veranderd en er wordt puur gelet op wat voor betrokkene zelf belangrijk is. Dat je als ouders indirect belangrijk bent voor je kind; het beter volhoudt door de PGB wordt niet meer meegenomen in het verhaal.

Belle Époque

Belle Époque

28-09-2011 om 10:31

Koentje

Dan is dat inderdaad veranderd. "Onze" indicaties zijn daar nog deels op gebaseerd. Maar dat zijn wel bestaande indicaties die al een aantal jaar lopen. Waarschijnlijk ligt het dan weer anders.
Bedankt voor de correctie en sorry voor de foute info!

purk

purk

28-09-2011 om 12:21 Topicstarter

G-hockey werd ook geopperd door het revalidatiecentrum waar we geweest zijn voor de diagnose DCD. Als ik eerlijk ben, vind ik hem daar echt te goed voor. Hier in onze woonplaats is wel G-hockey. Eigenlijk allemaal kinderen met het syndroom van Down. Ik gun ze van harte de lol van het hockeyen, maar onze zoon zou zich er denk doodongelukkig bij voelen.

Goed, ik denk dat het qua indicatie er omgaat hangen. Ik zie best in dat veel dingen goed gaan met begeleiding van ons. Die begeleiding hoort dus bij het ouderschap. Dat het meer dan gemiddeld is dat is zo. Alleen denk ik dat een clubje hem gewoon erg goed zou doen. Contacten leggen, samen spelen. Doordat ze elkaar regelmatig zien, leert hij ook een contact te onderhouden. Wellicht komt er eens een speelafspraakje uit. Dat heb ik er mee in gedachten. Dat wij dan ondertussen ook hem een middag onder de pannen hebben, dat meld ik dan maar even niet.
Volgens mij is het trouwens niet verkeerd om ook te melden dat al het begeleiden wel intensief is en energievreet.

groetjes van Purk

Bjz utrecht

Als je kijkt bij BJZ Utrecht op de site, zie je een hele uitgebreide vragenlijst die je kan invullen. Dit geeft een goed beeld van je kind. Daarbij geef je aan dat je BG-I klasse 2, BG-G klasse 3 enz. wil hebben. Waaraan je het besteed kan erin, maar hoef er zeker niet in. Wij hebben het bij de laatste aanvraag van de oudste niet gedaan, en is meer dan goed gekomen. Nu bij 1e aanvraag van jongste wel aangegeven waarvoor we het willen gebruiken, daar er al meer PGB's in het gezin zijn.

ishtar

ishtar

28-09-2011 om 13:00

G-sport en indicatie

mijn zoon, verstandelijk beperkt en autistisch, zit op g-voetbal. Er zitten daar (uiteraard )meer kinderen en ik heb hier geen enkel kind met down-syndroom gezien.
Misschien zijn er meer clubs waar ze iets met een g-team hebben in de buurt? Zeker als zijn niveau steeds meer gaat achter lopen bij zijn leeftijds- en ploeggenootjes, gaat een g-team voor in de toekomst misschien wel tot de mogelijkheden behoren? Ik zie dit bijvoorbeeld bij mijn andere zoon, in zijn vorige team (E-tjes) zat een jongen met een beperking. Die werd ook leuk in het team meegenomen. Maar hij is er nu mee gestopt, dit jaar. Helaas heeft deze club geen g-team, anders zou hij daar heen gegaan zijn (en mijn oudste ook die zit nu ergens anders)
Bij een indicatie gaat het ook om bovengebruikelijke zorg. En 1 uur per dag valt onder gebruikelijke zorg.
Sociale contacten leggen en behouden is een mooi doel, concreet en je kunt het met een clubje ook nog stapsgewijs verantwoorden. Dwz, dat clubje moet de begeleiding daar ook voor kunnen/willen inzetten. En daar een stappenplan voor kunnen opzetten, evalueren welke doelen zijn behaald en wat ze verder gaan doen.
De 'functie' die hier bij hoort is 'begeleiding groep'

MEE kan je vast telefonisch op weg helpen, maar zeker een eerste aanvraag, als je er niet bekend mee bent, is een hele kluif, met de juiste bewoordingen, niet te veel en niet te weinig en vooral ondubbelzinnig. Hulp van MEE is trouwens gratis.

Hanna

Hanna

28-09-2011 om 19:07

G-sport

Misschien een vreemde vraag, maar is hij te goed of vind jij hem te goed?

Ik dacht voordat mijn kind op aangepast hockey ging dat hij daar te goed voor zou zijn. Achteraf denk ik dat ik hem eerder had moeten sturen. Eerst was hij altijd de slechtste en nu kan hij goed mee. Dit is bijzonder goed geweest voor zijn zelfvertrouwen.

G-sport heeft vele kanten en facetten, soms moet je als ouder een grens over.

Groet,
Hanna

Ontlasting speelt wel

Ontlasten van ouders speelt nog wel mee maar dan moet je kunnen aantonen dat je (dreigt) overspannen te raken. En dan wordt er extra geïndiceerd onder de noemer respijtzorg. Is wel vaak voor een kortere periode.

purk

purk

28-09-2011 om 21:23 Topicstarter

Hanna

tja, wie weet heb ik het mis. Maar als ik nu kijk hoe zoon zich verder staande houdt,dan denk ik dat G-hockey hier geen optie is. Met hier bedoel ik dan specifiek hoe bij ons in de stad nu de samenstelling van het G-hockeyteam er uit ziet.
Ik zie ze weleens op zaterdagochtend spelen en werkelijk allemaal het syndroom van Down. Niks mis mee, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat dat niet gaat werken. Zoon heeft een tijd op special gym gezeten. Daar ontstond toen ook een groep van alleen kinderen met syndroom van down en hij. Lerares adviseerde toen zelf, weet niet of dit nog helemaal past. Zoon begon zelf toen ook net te klagen dat hij niet meer wilde vanwege de kinderen.

Vandaag heeft hij weer getraind en daar komt hij nog steeds enthousiast van terug. Zeker vandaag, omdat hij ook nog met een teamgenootje terug is gefietst. TRaining is tot 20.00 uur. Dus dat was best spannend. Hij bloeit echt op als je hem dergelijke stappen laat maken. Goed, wel weer een indicatie dat een indicatie van Jeugdzorg waarschijnlijk niet gegeven wordt.

En ik moet toegeven. Het feit dat hij nu zelf gaat en thuiskomt van de training, dat ontlast al. Ik begeleid wel bij het omkleden voor de training en tas inpakken, maar dat ik niet perse meer meehoef is al heel plezierig.

En, wie weet moet ik het ook breder gaan zien. Zoon wist te vertellen dat hij en teamgenootje de enige waren die fietsten. De rest werd met de auto gehaald. Dus misschien zeur ik eigenlijk ook wel dat de begeleiding veel energie kost, want andere ouders brengen en halen hun NAFH-kind naar de training.

groetjes van Purk

purk

purk

29-09-2011 om 22:16 Topicstarter

Goed gesprek

zojuist een goed gesprek gehad met de mevrouw van zo'n bureau dat begeleid bij de aanvraag pgb. Zij wees me toch echt op een aantal goede punten. Punten waaruit blijkt dat zoon begeleiden inderdaad bovenmatig veel tijd kost (denk even aan de vakanties, aankleden etc.), dat hij wel hockeyt en judoot, maar eigenlijk al wat aangepast door dat met iets jongere kinderen te doen, dat we mee gaan naar wedstrijden etc.

GEloof dat ik nu de aanvraag wel weer "zonniger" inzie. Van te voren zet ik alles nog even op een rij en dan ga ik me volgende week vrijdag helemaal inzetten voor zoon!

groetjes van Purk

Misschien is dit een open deur,

Ik heb niet de hele pgb perikelen gevolgd, maar ik had begrepen dat vanaf 2012 slechts 10% van de budgetten zullen blijven.

Lijkt het je niet verstandig eerst te kijken of je zelf (eventueel vanaf die tijd)de kosten van de club kunt ophoesten?

Stel, straks komt de pgb weer te vervallen. Stopt dan ineens de toegang tot deze noodzakelijke en fijne dagbesteding voor je zoon?

Wat zou dat betekenen in jullie geval? en voor zijn pas verworven sociale contacten?

Pgb verdwijnt, indicatie blijft

Van wat ik begrepen heb behoud iedereen zijn indicatie. Het zal dan geen PGB meer zijn maar ZIN en dat kan vaak ook prima. Alleen mensen met verblijfsindicatie behouden PGB.

Ook worden aan nieuwe budgethouders meer eisen gesteld.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

purk

purk

07-10-2011 om 10:58 Topicstarter

Gesprek gehad

vanochtend heb ik een gesprek gehad bij Jeuggdzorg. Ondanks dat ze van te voren goed uitgezocht hadden of ik niet het CIZ moest zijn vanwege het IQ, bleek toch dat ik eigenlijk verkeerd zat. Ze wilden echter niet moeilijk doen. Zij stellen nu een indicatie voor een half jaar en zullen ook zorgen dat alles op tijd het CIZ komt (ik doe dan wel de aanmelding).

Goed, gesprek verliep goed en naar alle waarschijnlijkheid krijgt hij een indicatie Begeleiding Groep klasse 2.

Dankzij de tips hier en het gesprek met de mevrouw van dat PGB-bureau zat ik er goed voorbereid. Wel vond ik het lastig om te focussen op alle beperkingen. Op het eind kon ik niet laten om toch te zeggen dat oudse zoon een ontzettend leuk en lief kind is en met al zijn beperkingen je toch soms versteld doet staan van wat hij opeens toch kan. Mederwerkster van Jeugdzorg gaf aan dat ze dat al wel begrepen had tussen de verhalen door. Goed, kan gewenst antwoord zijn, maar het was wel prettig om te horen.

groetjes van Purk

ishtar

ishtar

07-10-2011 om 12:00

Mooi purk

dat is goed nieuws!
enne, herkenbaar dat je er toch ook de positieve kanten van je zoon bij wil melden. Ik vind dat het naarste aan die hele indicatievragen, je wordt zo met je neus op alle 'negatieve' kanten en onmogelijkheden gedrukt.

Via het pgb?

So wie so zet ik soms vraagtekens bij dat zoveel dingen uit het pgb betaald moeten worden.

Een kind heeft lol van een clubje, dat zou ik gewoon zelf betalen zodat je ook niet afhankelijk bent van een ambtenaar.

Of is dat clubje anders echt niet te betalen?

purk

purk

11-10-2011 om 19:01 Topicstarter

Henk

het clubje waarvoor ik mijn zoon wil aanmelden, lijkt een clubje, maar is eigenlijk wat anders. Voor zoon zal het lijken dat hij leuk op woensdagmiddag met anderen buiten wat gaat pielen en spelen. De gedachte erachter is echter dat hij de vaardigheid leert om contacten te leggen én te onderhouden. Aangezien hij dat in het echie eigenlijk nauwelijks meer oefent, kan het op deze manier. Het is dus wel een "clubje", maar niet zo maar een clubje.
Begeleiding is voor hem gericht op het samen spelen. En ja....de kosten zijn niet vergelijkbaar met een gemiddeld "gewoon" clubje.

groetjes van Purk

Quin van der Veer

Quin van der Veer

11-10-2011 om 21:17

In principe

In principe vind ik het niet eens zo gek wat Henk zegt, hoor. Gewone clubjes kunnen ook heel therapeutisch werken. Maar soms zijn die natuurlijk niet voldoende.
Die "clubjes" kosten ons zelf trouwens een rib uit ons lijf, loopt zo tegen de 2000 euri per jaar. Maar er is een forse kans dat ik dat bedrag ook had neergeteld indien NADH. Hoewel ik er dan nog eens flink over op mijn achterhoofd had gekrabd. Nu denk ik al snel van "het is zooooooo goed voor hem, lappen maar weer.".

Goed voor de ontwikkeling

Ik snap dat het niet alleen maar leuk is, maar ook goed voor zijn ontwikkeling.

Toch is het opmerkelijk dat er zo'n waterscheiding is.

Er zijn heel veel dingen die goed zijn voor de ontwikkeling van kinderen. Dingen die ouders allemaal zelf betalen. Judo, muziekles,zomerkampen, enzovoort.

Bij het ene kind kost het wat meer dan bij het andere kind. Denk aan talentjes die een muziekinstrument nodig hebben. Of aan een kind dat heel graag een bepaalde studie wil doen, maar bijles nodig heeft om de vereiste vooropleiding af te maken.

Die gevallen kosten meer dan een straatvoetballertje dat het makkelijk redt op school. Maar als je als ouder het geld hebt, dan doe je het graag.

Maar zo gauw er iets met een kind aan de hand is, worden zulke investeringen ineens als een soort 'ziektekosten' gezien. En is de eigen investering een stuk minder vanzelfsprekend.

En laat me even heel duidelijk zijn: ik vind wel dat zo iets voor alle ouders betaalbaar moet blijven, dus als het onbetaalbaar is zonder pgb snap ik het aanvragen van zo'n subsidie volkomen!

purk

purk

31-10-2011 om 20:55 Topicstarter

Update

even een update van onze pgb-aanvraag. Aanvraag kwam na wat haken en ogen goed rond. Bleek dat JZ het toch niet juist had en dat we bij het CIZ moesten zijn. Beetje gedoe, maar uiteindelijk indicatie binnen.

Voor de herfstvakantie is zoon al bij de outdoorclub geweest. Helemaal enthousiast ging hij er heen en nog enthousiaster kwam hij weer terug. Hij vond het heerlijk, blij dat hij een duidelijk program had en invulling voor de woensdagmiddag. Daarbij begeleiden ze goed in de interactie tussen de kinderen. Hij voelde zich helemaal geweldig, toen hij er vandaan kwam.
Aanstaande woensdag gaat hij weer. Zojuist kwam het draaiboek per mail en hij verzuchtte net al...ik heb er nu al weer zin in en woensdagmiddag heb ik gewoon wat te doen.

Kijk, en nu ben ik zo ontzettend blij dat ik dat PGB heb aangevraagd. Het scheelt zelfs mij buikpijn. En dat hebben ze ook meegenomen bij het stellen van de indicatie. Tot nu toe ben ik echt tevreden, ook met de manier waarop indicatie gesteld is. Ondanks alle horrorstories die ik van tevoren gelezen had, is het proces me tot nu toe reuze meegevallen.

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.