Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
17-11-2008 om 14:57
Mijn dochter van 7 heeft wat problemen op school onder andere met haar grove motoriek. Ze beweegt niet soepel,schrijft groot en op de koor waar ze zit kan ze niet meekomen omdat ze niet kan zingen en dansbewegingen tegelijkertijd doen.
We zijn voor haar op zoek naar een sport waar ze kan leren om wat beter te bewegen en ook waar niet op haar neergekeken wordt als ze niet mee kan komen of daarom moet stoppen.
Het liefst zoeken we een groepssport omdat haar sociale vaardigheden te wensen overlaat.
We zijn beniuwd of er ouders zijn die met hetzelfde te maken hebben/ of hebben gehad en tips.
Wie weet iets?
Groet Snetje
17-11-2008 om 15:43
Hier ook...
Zoonlief van nu 10 jaar had op die leeftijd (6/7 jaar) ook een grove motoriek die iets wat achter was gebleven in zijn ontwikkeling.
Hij had er zelf niet echt problemen mee maar het maakte hem onhandiger als dat hij in werkelijkheid was.
Ik ben op advies van de huisarts ( en school) naar een kinderfysiotherapeut gegaan en daar is hij een klein jaartje iedere week een half uurtje geweest. Daarna ging het zo'n stuk beter dat ie niet meer hoefde te komen. Mits hij weer moeite zou krijgen dan konden we weer tercht.
Tja, een balletdanser zal hij ws niet worden maar tot nu toe gaat het eigenlijk prima met hem.
We zijn doorgegaan met de sporten die hij voor die tijd ook al beoefende, judo en zwemmen. En dat gaat allemaal prima!
groet,
Kippetje
17-11-2008 om 15:44
Sport extra
Hallo
In sommige gemeentes heb je "Sport Extra" of "Club Extra" Dat is sporten/gymmen voor kinderen die eigenlijk te goed zijn voor fysio, maar met de gewone sport net niet goed mee kunnen komen.
Als ik jouw verhaaltje zo lees, zou dat wel eens wat voor jullie dochter kunnen zijn.
Ben je trouwens al eens met haar bij een kinderfysiotherapeut geweest? (kan tegenwoordig zonder verwijzing). Wellicht heeft die nog tips.
En heeft ze ook MRT = motorische remedial taching - op school? Wat zegt de leerkracht er trouwens van?
In elk geval raad ik je aan om eens te "googlen" op sport extra en/of club extra. Wellicht hebben ze dat ook bij jullie in de buurt.
succes
18-11-2008 om 08:41
Waarom groepssport?
Waarom wil je je kind op groepssport doen terwijl het de sociale vaardigheden daarvoor niet heeft? Dat is een soort van martelgang voor een kind!