Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Add

Wij hebben gisteren te horen gekregen dat onze dochter add heeft. Het was geen grote schok voor ons. We hadden al zo ons vermoeden.Nu zou ik graag in contact komen met andere ouders van kinderen met add. Hebben jullie tips voor haar begeleiding thuis en op school en hoe is jullie ervarong met medicatie? Hoop snel wat te horen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
zomaar een naam

zomaar een naam

07-12-2010 om 10:56

Ik lees mee

Hier weten we sinds een week of twee dat onze dochter ADD heeft.
Onze dochter krijgt ( nog) geen medicijnen en verder heb ik ook nog weinig ervaring.
Ik heb wel een tip met mijn dochter heb ik het boekje ADDaisy gelezen daarin wordt alles heel goed uitgelegd mijn dochter vond het een geweldig boek.

mamagaby

mamagaby

07-12-2010 om 11:37 Topicstarter

Boek

hai, ja dat boek heb ik ook besteld en krijg het vandaag of morgen binnen. Ben benieuwd.Waarom hebben jullie jullie dochter laten testen?

lepel

lepel

07-12-2010 om 12:51

Sinds een week

Niet helemaal officieel overigens. Maar mijn dochter is sinds woensdag op lage dosering gezet. Ik was ook helemaal niet verbaasd. Voor haar was het opluchting, erkenning dat ze wel haar best doet!! Wij hebben allemaal wel wat kenmerken, maar niet zo sterk als dochterlief.
Hoe oud zijn jullie dochters? de mijne is 11.
Hier staat veel informatie: http://www.levente.nl/

Elisa Gemani

Elisa Gemani

07-12-2010 om 14:00

Add

Ik heb een zoon met ADHD. ADD valt onder ADHD en de benadering en begeleiding van die kinderen zijn ongeveer hetzelfde, thuis en op school. Net zoals ieder kind anders is, is ieder kind met ADD/ADHD anders dus het is zoeken naar wat voor jouw kind het beste werkt.
Mijn zus heeft ADD. Pas op haar 44e gediagnosticeerd. Met medicatie (Concerta) alsmede hulp van een therapeut gaat het fantastisch met haar nu. Ze blijft chaotisch (komt altijd te laat, vergeet verjaardagen, raakt dingen kwijt etc.) maar mbv lijstjes etc. is het wel veel minder chaotisch.
Medicatie zou ik altijd wel serieus overwegen. Kinderen worden er niet "anders" door; ze worden juist zichzelf zonder al die onrust in hun kop en kunnen zich ontwikkelen zonder niet zoveel belemmerd te worden door AD(H)D. Dat geldt niet voor alles: medicatie zal in het algemeen niet het gebrek aan planmatig kunnen werken, tijdsbesef etc. wegnemen. Dat moet getraind en geoefend worden. Met name als het gaat om school.
Een goede site voor ouders van kinderen met ADHD en andere gedrags- en ontwikkelingsstoornissen is Balans Digitaal. Hier kun je lezen over begeleiding, medicatie en aanpassingen thuis en op school.
http://www.balansdigitaal.nl/stoornissen/add

zomaar een naam

zomaar een naam

07-12-2010 om 19:51

Reactie

Mijn dochter is net 10.
De reden dat we haar hebben laten testen is omdat ze het op school op een paar gebieden niet redde.
Thuis hebben we niet zoveel problemen met haar. Maar dat kan ook komen omdat ik het te makkelijk voor haar maak.

mamagaby

mamagaby

08-12-2010 om 09:38 Topicstarter

Onze dochter is 7

Onze dochter is 7 en ook wij hebben haar laten testen omdat we op school tegen dingen aanliepen. Ze is aardig intelligent en heeft het aardig door dat ze änders" is. Waar wij thuis tegen aanlopen is de frustratie en boosheid dat ze haar werk op school niet afkrijgt, dat iedereen beter is etc etc. Dat is zo zielig. Je wilt toch dat ze een leuke basisschooltijd heeft en niet een vol met mislukkingen, zoals zij dat ziet. Verder kunnen we thuis prima handelen gelukkig. Over medicijnen zijn we druk aan het nadenken omdat ik echt wel het idee hefft dat het haar kan helpen. Weet iemand of je het bijvoorbeeld ook alleen kan geven wanneer ze naar school gaat en of dat verstandig is?

zomaar een naam

zomaar een naam

08-12-2010 om 15:08

Mamagaby

Dat is wel heel herkenbaar. Ook onze dochter heeft vaak het gevoel dat ze niks kan. Zij heeft hier geen boosheid maar wel heel veel verdriet over.
Hoewel ze momenteel extra hulp op school krijgt en het nu wel een stuk beter gaat.
Waar ze thuis op dit moment het meeste moeite mee heeft is dat ze s'avonds heel erg moeilijk in slaap valt.

mamagaby

mamagaby

14-12-2010 om 21:44 Topicstarter

Melatonine

Hai dat heeft onze dochter ook.Zij krijgt nu elke avond een pilletje melatonine. Gewoon die van het kruitvat en dat helpt heel goed. Ze schrijven ze vaak voor aan kinderen met Ad(h)d, maar dan in hogere dosering. Hopelijk heb je er wat aan, misschien kan je eens met je huisarts overleggen. Sucses

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.