Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Gaia*

Gaia*

22-01-2010 om 10:32

Adhd en huiswerk

Een tijdje geleden stelde ik de vraag over hoe ik mijn zoon toch zou kunnen laten oefenen voor gitaar spelen. Duidelijk werd toen dat ik het beter los kon laten, dan zit er nog het plezier voor zoon (8) in. Huiswerk kwam ook gelijk ter sprake. Dat is nu nog niet (veel) ter sprake gelukkig.

Nu moest hij een boekbespreking doen en dus voorbereiden. Ik heb hem voorgesteld om dat dan op te pakken. Maar voor ik er kans voor had ging hij er zelf al mee aan de slag. Zo leuk om te zien. Het momentje lezen in bed werd dan vragen voorbereiden. Ik heb er niets mee gedaan. Af en toe gevraagd. Hij leek heel makkelijk ermee. Toch liet ik hem gaan. "hij kan het wel, hij kan het wel, hij kan het wel" heb ik steeds tegen mijzelf gezegd. En.... hij kon het ook. Hij heeft het heel leuk gedaan. Echt helemaal vanuit zijn eigen enthousiasme verteld. Heerlijk om te zien dat hij zo ook zijn eigen aanpak vindt. Hoe eng het voor deze moeder ook is ha ha.

Nou, dat wilde ik even delen

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pippin

Pippin

22-01-2010 om 11:03

Gaaf

Wat goed Gaia! Bij onze zoon ging/gaat het wel moeilijker. Het is hier een proces met langzame vooruitgang, veel belonen, veel herinneren, veel secretaresse spelen (ik dan). Maar het resultaat mag er ook wezen hoor. Ik ben niet ontevreden.

Guinevere

Guinevere

22-01-2010 om 14:50

Leuk!

Dat is leuk om te lezen, en voor hem ook een hele opsteker!
ADHD-zoon hier heeft vorig najaar zijn spreekbeurt ook heel gedegen en serieus zitten voorbereiden. En dat was een knalsucces!

Gaia*

Gaia*

22-01-2010 om 17:25

Tips

Ja leuk he. En de veel genoemde tips van de kinderen in de klas (die zag ik vandaag op de briefjes)
"je moet iets minder bewegen" ha ha ha
Ook een met veel begrip: ja, je hebt ook ADHD he?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.