Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Merla

Merla

21-01-2009 om 08:09

Ados onderzoek

Binnenkort ondergaat mijn zoon (bijna 8 en ADHD) een Ados onderzoek. Hij gebruikt medicatie op momenten dat hij het nodig heeft, dus m.n. op dagen dat hij naar school gaat. In de weekenden gebruikt hij over het algemeen niets. Is het beter hem de dag van het onderzoek wel of geen medicatie te geven?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jetta71

Jetta71

21-01-2009 om 08:24

Goede vraag

Dag Merla,
Het lijkt me goed deze vraag voor te leggen aan degene die hem gaat onderzoeken. Het maakt vast verschil voor de uitkomst van het onderzoek.
Groet en sterkte, Jetta

Merla

Merla

21-01-2009 om 08:32

Jetta

Hoi Jetta,
Ik ben deze vraag vergeten te stellen. Nu kan ik wel bellen natuurlijk, maar ik dacht hem hier eerst eens te stellen. Er zijn vast en zeker een heleboel mensen die ervaring met dit onderzoek hebben en mogelijk met dezelde vraag hebben gezeten.
Maar ik zal het toch ook nog even navragen bij degene die dit onderzoek voor hem geregeld heeft.

Jetta71

Jetta71

21-01-2009 om 09:30

Merla

Voor zover ik weet is de ADOS een onderzoek naar kenmerken van autismespectrumstoornissen. Medicatie bij ADHD lijkt me daarmee geen direct verband te hebben. Maar de onderzoeker kan toch een voorkeur hebben voor WEL medicatie (bijvoorbeeld omdat je kind dan beter geconcentreerd is en ook beter contact zal kunnen maken) of GEEN medicatie (bijvoorbeeld omdat dan het beeld zo "natuurlijk" mogelijk is). Het lijkt me daarom niet gek dat je daarnaar vraagt.
Groet, Jetta

Pippie

Pippie

21-01-2009 om 09:58

Jetta

"......kenmerken van autismespectrumstoornissen. Medicatie bij ADHD lijkt me daarmee geen direct verband te hebben."

Jetta ik vraag me af waar je dat hebt gehoord. Mijn dochter heeft de diagnose pdd-nos/mcdd + ADHD. Met gebruik van medicatie kwamen de ass-kenmerken veel sterker naar voren. Zij keerde veel meer naar binnen. De reden waarom we ook gestopt zijn. De juf kon nauwelijks contact maken met mijn dochter toen ze die medicatie had. Zonder medicatie ging dat dus beter.

Pippie

Jetta71

Jetta71

21-01-2009 om 11:07

Pippie

Ik heb het nergens gehoord, het was mijn eigen redenering. Fout, dus. Kun je me misschien uitleggen hoe dat zit? En wat vind jij dan beter in het geval van Merla? Jouw dochter heeft dus een ASS en ADHD, zou jij dan liever een ADOS zien met of zonder medicatie?
Gewoon interesse, geen aanval!
Groet, Jetta

Pippie

Pippie

21-01-2009 om 11:45

Jetta

Wij waren van te voren al geattendeerd door de psychiater. ADHD-eigenschappen kunnen ass-eigenschappen compenseren / opheffen o.i.d. Als je het ADHD-deel dan weg haalt zie je het 'zuivere' autisme-deel. Ik vind het wat moeilijk om uit te leggen, maar zo is het ongeveer aan ons uitgelegd.

Ik heb dus zelf geen ervaring met Ados-onderzoek bij mijn kinderen. Ik weet dat dus niet. Ik zou zeker hier wat ervaring zoeken om te weten wat de invloeden op het onderzoek kunnen zijn. Ervaringsverhalen zijn altijd welkom . Maar ik zou zeker overleggen met degene die het onderzoek doet. Die persoon weet helemaal wat nodig is en welke invloeden wel en niet gewenst zijn.

Pippie

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.