Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-05-2011 om 12:12
Ik weet niet of het in deze rubriek op zijn plekje is maar ik heb hier vorige keer ontzettend goede adviezen gehad dus ik post het toch maar hier.
Mijn zoon is 7 en we zitten midden in een diagnostiektraject. Geen idee of het ermee te maken heeft of dat het gewoon om een fase gaat maar hij vertelde mij dat hij met een vriendje de broeken naar beneden hebben gedaan en dat zijn vriendje aan zijn piemel heeft gelikt. Dit was omdat mijn zoon vroeg wie dat durfde. Ik ben van mening dat een heleboel dingen bij de ontwikkeling horen en heb hem verteld dat ik heel blij ben dat hij het me heeft verteld maar dat hij dat maar niet meer moest doen omdat dat iets is wat grote mensen doen die heel veel van elkaar houden. (je moet er toch een draai aan geven) Nu zit ik alleen wel met het volgende. De moeder van dat vriendje denkt hier heel anders over. Vorige keer kwam aan het licht dat ze hun piemels aan elkaar laten zien en toen heeft zij gedreigd met politie. Zij vindt dat het met sex te maken heeft en zij heeft het idee dat het allemaal door mijn zoon komt. Ze zegt ook dat ze mijn zoon oversext vindt. Ik vind aan de ene kant dat ik het wel moet vertellen want dat zou ik zelf ook graag willen. Aan de andere kant ben ik bang dat het verstrekkende gevolgen heeft. Dat de jongens elkaar niet meer mogen zien en ik ben bang dat het als een lopend vuurtje door school gaat. Iets wat ik mijn zoon niet wil aandoen. Hij heeft het me tenslotte in vertrouwen verteld. Ik ben benieuwd wat jullie hiermee zouden doen. Alvast bedankt
24-05-2011 om 13:14
Gezien op straat
is het niet iets wat gewoon overgaat ? Ik zag enkele jaren geleden 2 jongens van een jaar of 6-7, de ene lag, met ontblote billen, op z'n buik op de stoep en de ander had een stokje in z'n hand en probeerde daar wat mee uit. Als ik ze nu wel eens zie spelen zie ik niets terug van dat gedrag van toen, de nieuwsgierigheid zal wel over zijn wat dat betreft.....
Ik denk dat het goed is wat je je zoon hebt verteld. Ze deden het uit nieuwsgierigheid en nu hij weet dat het niet hoort zal het over zijn....denk ik...
Ik weet of jij het de moeder van dat vriendje moet vertellen, dat kan ze toch ook van haar eigen zoon horen ?
Lastige situatie, sterkte ermee.
24-05-2011 om 14:18
Zou
er in dit geval naar die moeder toe, even niets mee doen. Even de kans geven dat zoon dat zelf aan zijn moeder vertelt. Want de politie en oversekst, jeezz.. heb hier een jongenstweeling die ook moesten meten en kijken en ontdekken en nu uitontdekt zijn... Leg er een taboe op en ze doen het toch of gaan nog verder. Wat zielig voor dat zoontje. Ik zou eens wat informatie halen of een boek lezen: kennelijk is er behoefte aan wat meer weten voor jou en misschien ook voor zoon.
Zelf heb ik lang moeten nadenken over wat ik mijn kinderen zou vertellen inzake, volwassenen die aan jou zitten. Ik heb het zo gebracht: pas als je volwassen bent moet je dat maar doen. Ondertussen geldt de regel jij mag niet aan een ander zitten en een ander niet aan jou, daar waar je onderbroek zit. Verder probeer ik het niet al te zwaar te maken.
25-05-2011 om 11:37
Welnee,
dit is volkomen normaal volgens mij. Moet je geen woorden aan vuil maken. het enige wat je in de gaten moet houden is of beiden jongetjes dit wilden. Want het moet niet zo zijn dat de een de ander dwingt; fysiek of mentaal. Maar als jouw zoon dat zo vertelt kun je dat gemakkelijk uit het verhaal halen denk ik.
Bij mijn zoon was dit ook op die leeftijd. Hij vertelde dat ze aan elkaars piemels gingen ruiken....!
In de bosjes, bij de speeltuin.
Hij heeft het ook wel eens met een vriendinnetje gedaan. Maar dit meisje wilde dat telkens weer, terwijl mijn zoon het niet meer wilde.
Ik heb hem toen heel concreet instructie gegeven wat hij kon zeggen of doen in dat geval. Dat hielp goed. Mijn zoon is sociaal wat onhandig, maar kan veel met duidelijke instructies.
27-05-2011 om 13:14
Wacht eventjes!
naar elkaars piemel kijken, allee; maar eraan likken????
hoe komt dat kind daaraan?? waar heeft hij dat idee opgedaan??
filmpjes? of... veel erger ... ervaring .... sorry hoor, maar al mijn alarmbellen gaan af: denk aan sexueel misbruik bij een van beide jongetjes!