Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
sushi

sushi

08-06-2009 om 14:04

Agressieve autist

Goedendag,
Mijn kind, begin puberteit, heeft klassiek autisme, is zwaar verstandelijk beperkt en heeft bijna dagelijks een agressieve bui. Al een paar weken proberen we crisisopvang voor hem te regelen, maar niemand wil de verantwoordelijkheid op zich nemen. Volgens degene waarvan de huisarts zegt dat die het moet doen is er nergens plek voor hem, en verwijst ons weer door naar een andere instelling (daar zit de avg van mijn kind). Echter, die instelling heeft geen crisisopvang, en schuift de verantwoordelijkheid weer terug.
Maw....geen hulp voor ons en ons kind! Ondertussen intimideert ons kind ons dagelijks, scheldt, slaat, schopt, verwondt ons met alles wat hij in zijn handen krijgt, bijt etc. De situatie is echt heel nijpend, maar zoals gezegd, niemand wil..kan..ons helpen!
wie heeft tips wat we kunnen doen? Huisarts doet al zijn best, stichting Mee heeft het geprobeerd..maar we worden aan ons lot overgelaten.
alvast bedankt voor eventuele tips enzo..

Sushi

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Verkeerde plek?

Misschien niet de juiste plek, maar is er geen plaats op een gesloten afdeling van de psychiatrie. Ik begrijp dat je nu lucht nodig hebt. Daarna kan je altijd nog zoeken naar een goede behandelplek voor hem. Nu is het belangrijk dat jullie adem kunnen gaan halen.

Mari

Mari

08-06-2009 om 14:50

Helaas alleen herkenning

Goh, het gebeurt dus vaker, dat getouwtrek tussen instellingen. Ik heb er echt geen woorden voor, ook omdat ik er zelf de dupe van ben. Mijn jongste van 8 is autistisch met veel woede aanvallen. Begin april trok ik aan de bel bij BJZ dat ik er aan onder door ging. Die reageerde heel snel en binnen 24 uur was er een indicatie voor Families first (crisis hulp thuis). En toen begon de ellende. Er is maar 1 instelling in de regio die deze specifieke hulp vorm bied, maar die hebben geweigerd omdat zoon bekent is bij de GGZ instelling. Die moesten het maar doen, terwel deze instelling zoiets niet in hun pakket heeft.
Gevolg, geen hulp en boven mijn hoofd wordt een beleidsmatige rel uitgevochten. Inmiddels bijna 2 maanden verder ben ik nu echt zwaar overspannen, zit in de ziektewet en bestaat er grote kans dat de kinderen tijdelijk uit huis moeten. BJZ had als goedmaker wel met spoed een PGB aangevraagd voor zoon, indicatie was er binnen 2 dagen, alleen het zorgkantoor werkt niet zo snel en heb ik nog steeds geen geld gezien.
Ik zou je haast adviseren om naar de media toe te stappen, stuur Rouvoet een brief over de geweldige jeugdzorg in Nederland. Sorry, verder kan ik je geen advies geven, wil je alleen heel veel sterkte wensen. Misschien juridische stappen nemen, ik roep maar wat?

gr. Mari

Mari

Mari

08-06-2009 om 14:52

Mamarijke

De psychiatrie zal geen kinderen met een verstandelijke handicap opnemen, is een contra-indicatie.

dijota

dijota

09-06-2009 om 00:49

Waarom herkenning

Sushi,

Ik kan niks anders zeggen dan je sterkte te wensen.
Wij zitten in hetzelfde pakket.
Te triest voor woorden.
Houd nog ff vol
knuf

Sushi

Sushi

11-06-2009 om 02:22

Vervolg

Allemaal allereerst bedankt voor de reacties!
Nikus, het gaat om de Riagg hier, en om de instelling s'Heeren Loo. De een gooide de bal naar de ander..en wij bleven maar zitten met het probleem. inmiddels is de huisarts tekeer gegaan tegen het Riagg, die heeft 's Heeren Loo weer gebeld, en MEE, en met zijn allen zijn ze oplossing gaan zoeken. Gisteren hoorden we dat er binnenkort een plek vrij komt bij een opvanghuis van 's Heeren Loo..we zijn daar wel blij mee, want daar gaat mijn kind ook in poli-behandeling eind juni. Als het goed is..kan mijn kind vrijdag terecht bij het opvanghuis, en is het niet alleen crisisopvang maar nu ook gelijk behandeling en observatie. Het is in eerste instantie voor 6 weken, daarna zien we wel verder. Kan verlengd worden, maar als hij eventueel de juiste medicatie heeft etc. komt hij naar huis. we zijn erg blij dat een oplossing heel nabij is..het blijft moeilijk ook, kind kan ook heel lief zijn, maar we hebben het allemaal erg nodig.

Sushi

Sushi

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Hoewel een ieder het hard nodig heeft is het nog steeds geen makkelijke beslissing lijkt mij. Sterkte.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.