Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Alle verslagen delen?

ik moet voor mijn kind een onderzoek laten doen voor dyslexie. Naast ellenlange vragenlijsten willen ze ook de verslagen van eerdere gestelde diagnoses inzien. Zoals verslagen over ADHD. Mij staat het altijd een beetje tegen. Moet ik dat allemaal delen? 


als het in het belang van het kind is wel. weet je dat niet zeker dan moet je het vragen

anomarie schreef op 11-10-2022 om 08:38:

[..]

Ik geef volgens mij aan dat de onderzoeker deze informatie nodig heeft, dus niet de school. 

maar dat staat niet in de openingspost wie de informatie vraagt.


Ik ben zo'n onderzoekster en zou op basis van vertrouwen het heel fijn vinden wanneer de (zinvolle) informatie wordt gedeeld. Kan juist heel goed helpen bij de diagnostiek. Als er relevante, maar verouderde verslagen zijn, zet ik dat ook zo in het rapport. Uit de verouderde gegevens van mei 2019 blijkt dat... Gerichte begeleiding X heeft wel/niet effect gehad wat maakt dat... 
Je kan altijd proberen om even te bellen/mailen met de onderzoeker en vragen wat waarvoor nodig is.   

EmmaT schreef op 11-10-2022 om 11:26:

De geldigheidsduur van het onderzoeksrapport was bij mijn dochter van belang. Dat was maar twee jaar geldig, dus ik heb daarna geen ADD gegevens meer gedeeld met wie dan ook.

Dat geldt alleen voor een intelligentieonderzoek… die zat er vast aangekoppeld. Net als handelingsadviezen. 

Dat ze ADD heeft verandert toch niet? 🤷🏼‍♀️. 

Ik denk dat het wel verstandig is om zo transparant mogelijk te zijn toch?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.