Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-11-2008 om 17:55
Mijn nichtje is 7 maanden. Sinds haar geboorte zijn er problemen. Ze is waarschijnlijk slechtziend en slechthorend en had veel moeite met het op peil houden van haar suikerniveau.Ook veel last gehad van reflux.
Nu gaat het gelukkig allemaal goed (naar omstandigheden natuurlijk). Het is een lachbekje, en zit merkbaar lekker in haar vel.
Alleen een ding kan ze niet: drinken als ze wakker is. Ze wordt dus al tijden gevoed als ze slaapt.
Nu heb ik ooit ergens gelezen dat een logopediste dit op kan lossen, maar dat klinkt zo gek. Weet iemand of dit vaker voorkomt en wie hier het beste voor geraadpleegd kan worden?
Juultje
10-11-2008 om 23:25
Logopediste
Ik kan niets zeggen over het probleem van je nichtje, het slapend drinken.
Wat ik wel weet is dat een logopediste idd wel de aangewezen persoon is om dit soort problemen te kunnen verhelpen.
Als een persoon b.v. in coma ligt beoordeeld de logopediste of de persoon weer goed kan slikken en de sondevoeding eruit kan.Misschien via de kinderarts? Ik weet natuurlijk niet of elke logopediste voldoende verstand ervan heeft.