Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Marije

Marije

03-10-2011 om 12:35

Alternatief ritalin

Hoi,
Mijn dochter (12) heeft al vrij vroeg het stempeltje ADHD gekregen en heeft af en aan verschillende medicijnen geslikt (ritalin, concetra, medikinet) maar de klachten als extreme hoofdpijn, maagpijn en helemaal niet eten blijven. Ze wil haar ADHD niet meer! Maarja zo makkelijk is het niet. We vroegen ons af of er alternatieve behandelingen zijn die wel werken of dat we echt vastzitten aan die verschrikkelijke ritalin. In het dagelijks leven hebben we er allebei geen last van. Probleem is enkel op school voor de concentratie. Zonder pil kan ze zich niet concentreren, met pil heeft ze hoofdpijn en voelt ze zich ziek.
Wat te doen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
pooh bear

pooh bear

03-10-2011 om 13:24

Moeilijk

Ik heb wel eens iets gelezen over een computerspel wat helpt om de concentratie te verbeteren.
Weet even niet hoe het heet maar ik denk dat je het met Google wel kan vinden.
Verder schijnt er ook een dieet te zijn.

Helaas heb ik met geen van beide zelf ervaring.
Onze dochter gebruikt medikinet maar heeft Gelukkig geen last van bijwerkingen.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Karmijn

Karmijn

03-10-2011 om 13:28

Neurofeedback?

Heb je je daar al eens in verdiept?
En het valt me op, dat je als medicijn, alleen methylfenidaat noemt, in de verschillende verschijningsvormen. Sommige adhd-ers hebben juist baat bij Strattera. Hebben jullie wel een goede behandelaar?

Karmijn

Karmijn

03-10-2011 om 13:31

Link

http://nl.wikipedia.org/wiki/Medicatie_bij_ADHD
In deze link kun je lezen dat er behalve methylfenidaat, ook andere medicijnen worden voorgeschreven.
Onze zoon had overigens in het begin ook veel last van maagdarmklachten, maar die verdwenen na twee maanden. Heeft je dochter de medicijnen al een langere periode uitgeprobeerd? Dat kan ik niet uit je opening opmaken.

Marije

Marije

03-10-2011 om 20:02

Behandelaar enzo

@Karmijn Strattera hebben we nooit gebruikt nee. En ja ik ga er vanuit dat ze bij zo'n enorm instituut als de Jutters wel weten wat ze doen toch? We staan onder behandeling van een psychiater die hard op zoek is naar het juiste medicijn. Ik word er alleen zo hopeloos van iedere dag een huilend hoopje ellende thuis te zien komen.

Ze gebruikt eigenlijk al vanaf haar 7de de med's af en aan en er waren tijden dat het goed ging en dan opeens weer helemaal mis. Of zwaar depressief of ziek. We zijn dus geen nieuwelingen omtrent de hele procedure. Het valt nu gewoon niet mee voor haar. En in de brugklas en de meds die aangepast moeten worden. Ik vraag me soms af waar de hoofdpijn vandaan komt, stress of de meds

Radboud

Hoi,

Het UMC Radboud in Nijmegen heeft goede resultaten met het RED dieet. Red staat for restricted elimination diet.
het dieet leidt bij 2/3 van de kinderen tot een aanzienlijke gedragsverbetering. En dit is onderzocht en bevestigd ! Dus geen fabeltje.

Het schijnt wel een strng dieet te zijn...

greetz chani

kikker

kikker

04-10-2011 om 13:08

Dexamfetamine

Mijn zoon had heel veel last van depressieve gevoelens met ritalin maar gebruikt nu dexamfetamine. Dit leidt bij hem niet tot vervelende bijwerkingen.

Marije

Marije

05-10-2011 om 17:45

Dank je

Dankjewel voor de reacties

Chani -> de psychiater heeft me het dieet afgeraden toen ik het ter sprake bracht. Hij zei dat het kind er nog meer gestresst want zou raken dan dat ze er baat bij zou hebben dus ik ben er niet verder in gaan verdiepen. Het schijnt behoorlijk zwaar te zijn.

Kikker -> Is dat een hele andere soort meds dan zoals concerta, ritalin, medikinet etc? Mijn dochter wordt er ook depressief en ziek van dus ik zal het eens aankaarten bij de psychiater (Die nogal eigenwijs is natuurlijk haha)

Strattera

Hoi
Mijn zoon had deze klachten ook ,na een paar weken werd het zeker minder !! Toch zijn we over gestapt op straterra,dit is een medicijn uit een andere " groep" en heeft ook minder invloed op eetlust, werkt 24 uur en is geen amfetamine achtige stof !
Groot voordeel,vind ik !

Succes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.