Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Elisa Gemani

Elisa Gemani

18-10-2009 om 15:31

Andere medicatie

Na een aantal maanden methylfenidaat (2 x per dag 5 mg) wat wel hielp maar waarbij zoonlief van 8 misselijk bleef en een sterk verminderde eetlust had heeft de kinderpsychiater nu eindelijk Concerta (18 mg) voorgeschreven. We zijn nu op dag 3 en zoonlief is niet misselijk en zijn eetlust is weer als vanouds! We gaan nu 2 weken door en dan evalueren we de boel. Maar wij zijn blij En wat fijn om alleen nog maar 's ochtends een tablet te hoeven geven...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

18-10-2009 om 15:34

Ja he?

Dat vind ik ook zo prettig en zoon vooral! Fijn dat het aanslaat de 18 mg!

Guinevere

Guinevere

18-10-2009 om 19:49

Fijn

Fijn dat het zo goed gaat, Elisa! Hier was de langwerkende medicatie ook een verademing. Overigens was de kortwerkende medicatie dat ook al.

koentje

koentje

19-10-2009 om 10:20

wij zijn hier ook erg blij met concerta. Wij krijgen het wel vergoed, hoewel we dan dus een ander 4* pakket hebben moeten nemen daarvoor. Maar dat scheelt wel. Ook de melatonine krijgen we vergoed.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

19-10-2009 om 13:11

Vergoeding

Ik vind ook dat Concerta gewoon vergoed zou moeten worden. Ik zit in de WSNP en leef momenteel van een uitkering op 80-90% van de bijstandsnorm dus ik kan die 35 euro per maand echt niet zelf betalen. Gelukkig heb ik een lieve moeder die de eigen bijdrage voor wil schieten totdat ik het hopelijk al dan niet gedeeltelijk vergoed krijg door de Bijzondere Bijstand. Mijn ziektekostenzekering (Zorg en Zekerheid) vergoedt maar 100 euro per jaar en ik kan en mag niet switchen want het is een (toch nog vrij uitgebreide) collectieve verzekering via de gemeente voor mensen met een minimum-inkomen. Het is toch van den zotte dat zo'n noodzakelijk medicijn niet vergoed wordt...

Bikkel

Bikkel

19-10-2009 om 13:22

Scarlet ot

Wij hebben ook Zilveren Kruis, alleen zijn wij vanaf dit jaar overgestapt van 3 naar 4 sterren. Dan krijg je nl. maximaal 500 euro per jaar voor andere medicijnen als in ons geval medikinet vergoed. Voor ons is dat kostendekkend. En leuk meegenome is dat orthodontie ook meer wordt vergoed ) Zo was althans dit jaar de regeling, weet niet hoe het volgend jaar is. heb hier wel een schema voor je van vorig jaar: http://www.balansdigitaal.nl/sitemanager.asp?pid=1639

Bikkel

Bikkel

19-10-2009 om 13:25

Scarlet ps

Vanaf 12 november worden de vergoedingen voor volgend jaar bekend.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.