Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-10-2008 om 21:02
Thema-avond AIC: Schoolkeuze V.O. "Hoe vind ik de juiste reguliere middelbare school voor mijn kind met een Autisme Spectrum Sto
datum : 19 november 2008 20:00
Het Autisme Info Centrum Groningen organiseert, in samenwerking met Steunpunt Autisme Noord en MEE Groningen, een thema-avond op woensdag 19 november a.s.: Schoolkeuze V.O. "Hoe vind ik de juiste reguliere middelbare school voor mijn kind met een Autisme Spectrum Stoornis?"
Ontvangst vanaf een half uur vooraf. We richten ons speciaal op ouders van kinderen met ASS in groep 7 en 8 van de reguliere basisschool, maar ook andere geïnteresseerden zijn welkom. Tijdens deze avond zullen één of meerdere deskundigen een inleiding houden, wordt de film "Ivo, een jongen met Asperger in het VO" van het Landelijk Netwerk Autisme (LNA) vertoond, houdt een moeder een ervaringsverhaal over communicatie met de school en sluiten we af met een forum.
U kunt zich voor deze avond opgeven via ons e-mailadres: [email protected].
De toegang is gratis.
28-10-2008 om 00:05
Zucht
Was het maar dichterbij, dan zou ik gaan!! Ik heb inmiddels slaapeloze nachten over de school keuze van mijn dochter. Ze heeft een VWO advies, maar met vele vraagtekens over haar zelfredzaamheid. ABer raad een kleine school aan, gymnasium zou ideaal zijn, alleen dat betekend reizen en dat kan ze niet aan. VSO is ook al bekeken, maar bied haar niet de intellectuele uitdaging die ze zo graag wilt hebben (en nodig heeft!!) Kortom, ik kom er niet uit
28-10-2008 om 08:32
Webcast
Dit lijkt mij nu een mooi onderwerp voor een webcast (dus opnemen op video en op internet zetten). Hier zijn veel mensen in geïnteresseerd en het zou toch fantastisch zijn als zij ook zo'n avond mee zouden kunnen maken, via internet?
Geen idee van de technische benodigdheden, kosten enz hoor.
Rosa
28-10-2008 om 10:52
Interessant
Wij hebben ook een zoon in groep 8 en staan dus ook voor de keuze heel erg moeilijk vanmiddag hebben we daar een gesprek over op school ben benieuwd wat daar uit komt.
an miep