Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Prakje

Prakje

07-06-2010 om 10:52

Begeleiding mcdd kind

ik weet dat er een aantal mede-ouders zijn met een kind met de diagnose McDD. Ik ben eigenlijk wel benieuwd welke begeleiding jullie kind krijgt en waar.

Onze zoon is eind vorig jaar door een instelling in Amersfoort gediagnostiseerd, en sindsdien is er niks gebeurd. We zijn nog na het diganose gesprek naar huis gestuurd en daarna is er niets meer gebeurd.

We hebben helemaal geen begeleiding voor hem, wij zijn - omdat we daar enorm achteraan hebben gezeten - wel aangehaakt in een groepje voor ouder-educatie. Helaas leer ik daar helemaal niets nieuws, alles wat er over McDD bekend is heb ik al gelezen. Ik wil weten hoe ik mijn kind kan begeleiden.

Omdat wij het vertrouwen in deze instelling wel een beetje kwijt zijn zijn wij benieuwd naar andere ervaringen. Positieve als het kan

Welke begeleiding krijgt je kind? Heeft het effect? Wat heb je al gedaan, wat is je ervaring met andere instelling(en).

Zoonlief loopt vooral vast op school, komt door zijn onrust/onveilige gevoel/emoties niet aan werken toe. Thuis hebben wij geen problemen met hem (gelukkig!).

Omdat het thuis zo goed gaat, is het volgens mij het moment om hem nu extra te begeleiden en hem strategieën aan te leren hoe hij kan omgaan met zijn stoornis.

Hoop dat iemand ons verder kan helpen!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

07-06-2010 om 15:48

Misschien tip

Prakje, over mcdd weet ik niets. Maar je schrijft dat je bij een instelling in Amersfoort bent geweest. Daar zit ook een vestiging van de Geheime Tuin: een praktijk met kinderpsychologen. Wij hebben daar zelf heel positieve ervaringen mee. Hele fijne therapeut, die een goede klik had met onze zoon (8, ADHD, had aanvankelijk veel last van frustraties en boosheid) en met ons. We hebben er veel aan gehad. Ze hebben nauwelijks wachtlijsten, en de begeleiding/behandeling wordt gewoon volledig vergoed. Misschien eens bellen of ze iets voor jullie kunnen betekenen?

LJ

LJ

08-06-2010 om 07:12

Zelfde traject

Ik word daar boos om, omdat na de diagnose er niets aangeboden wordt voor het kind! Ook onze ervaring. Inmiddels zijn wij naar de ergotherapeute gegaan (jongetje met ADHD) Zij leert het kind trucjes om stil(ler) te zitten, concentreren op je werk en gewoon beter in je vel door sensorische prikkels aan te bieden, op maat.
Verder heb ik contact met een antroposofisch diëtist, hij gaat ons leren de voeding zo basic mogelijk te maken. Via het ziekenhuis probeer ik speltherapie te regelen, voor de ontspanning. En zo creëer ik mijn eigen plan voor het kind.
Maar....ik vind het een schandaal.

Suc6! LJ

mari39

mari39

08-06-2010 om 09:41

Hier ook

zo gegaan, na diagnose niets meer (ASS-zoon). Zoon is getest door een orthopedagogisch buro met gz-psycholoog. Zelf SI-therapie ingezet.
Ik heb daarom na 1 jaar besloten om alsnog naar een kinderpsychiater te gaan: eerst naar huiarts voor verwijzing en vervolgens een afspraak gemaakt. Gewoon om een behandelplan in te zetten. Misschien tip voor jullie?

Groetjes

Mari39

beertje groen

beertje groen

09-06-2010 om 21:37

Mijn ervaring

Hallo Prakje,
Wij hebben ook een zoon met McDD. Ondertusse is hij al 14 jaar. We hebben hele moeilijke momenten met hem gehad. Uiteindelijk is hij zelfs opgenomen in een instelling, hij was toen 8 jaar. Gelukkig woont hij nu al weer twee jaar thuis en het gaat nu heel goed met hem. En dat is met name gekomen door de Cognitieve gedragstherapie die hij gevolgd heeft. Dat kan ik je dus zeker aanraden. Het leven van onze zoon bestond ook uit onveilig gevoel, irreele gedachten en heftige emoties. Daar heeft hij beter grip gekregen door de gedragstherapie. Irreele gedachten en emoties onder controle krijgen door er rationele gedachten tegenover te zetten.
groet beertje groen

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.