Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Begeleiding tijdens schooluren

zoon (groep 5 - 8 jaar) krijgt voor het eerst begeleiding op school, 2 uur per week. Leuk. Maar nu staan die 2 uur elke week op dezelfde dag, zodoende dat hij een heel jaar dezelfde les gaat missen (wereldoriëntatie). Ik ben daar eigenlijk niet blij mee want dat is toch iets dat hem interesseert.

Weet iemand of dit gebruikelijk is? Ik heb binnenkort een overlegvergadering: zouden jullie daar bepaalde eisen over stellen (of proberen dan toch?)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Inge M

Inge M

09-09-2009 om 22:05

Hetzelfde tijdstip elke week lijkt wel logisch

Er is waarschijnlijk een soort intern begeleider of extra leerkracht die sommige kinderen extra begeleiding geeft. Deze uren worden ingepland. Voor school en begeleider is het makkelijker als dit vaste uren zijn.
Als jouw kind begeleiding in taal of rekenen krijgt, kan ik me voorstellen dat school niet wil dat kind de gewone uren in deze vakken mist. Qua opleiding is het dus minder schadelijk als je kind wereldorientatie mist.
Jij hebt een heel ander argument: kind vindt dit vak juist zo leuk. Motivatie is ook belangrijk. Om die reden zou je best kunnen vragen om andere tijden. Of misschien om de week op dit tijdstip (in combinatie met een ander kind). Of tijdens de gymles als je kind al veel sport. Of tijdens handenarbeid want dat vindt kind toch niet leuk. (ik verzin maar iets)
Ander alternatief: begeleiding tijdens een uur dat kind in de klas hetzelfde vak zou hebben. Jij biedt dan aan dat kind de sommmen /oefeneningen van dat uur thuis inhaalt onder jouw begeleiding. Dat zou betekenen: individuele begeleiding EN begeleiding tijdens het doen van opdrachten voor dat vak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.