Salie
18-01-2010 om 19:46
Bijwerking medikinet cr
Mijn dochter gebruikt sinds enige tijd de laagste dosering van medikinet cr. Nou weet ik wel de bijwerkingen ongeveer, zoals minder eetlust enzo. Nou zegt mijn dochter, ze is 6,5, dat ze steeds niet lekker is. Ze klaagt over hoofdpijn, buikpijn en voelt zich gewoon niet lekker. Wel is ze wat verkouden nu. Kan dit nou een bijwerking zijn of is ze gewoon niet echt in orde?
Ik moet er wel bij zeggen dat als het even niet hoeft ze liever niet naar school wil. Ik kan soms moeilijk bij haar beoordelen of ze nou echt ziek is zeg maar. Ze heeft het sociaal gezien erg moeilijk.
Ik heb aanstaande woensdag een telefonische afspraak met de arts. Daar kan ik het ook aan vragen, maar ik neem aan dat sommige hier er wel ervaring mee hebben.
Gr. Salie

Guinevere
18-01-2010 om 19:54
Hoe lang?
Hoe lang gebruikt ze deze medicijnen? En zijn de klachten tegelijkertijd begonnen?
Ik krijg het idee dat ze: 1. eraan moet wennen; 2. ze die klachten heeft doordat ze tegen school opziet en 3. ze toch al niet fit is. Persoonlijk zou ik even proberen door te pakken met die medicijnen, omdat dergelijke bijwerkingen meestal tijdelijk zijn. En mogelijk komt ze dan op den duur lekkerder in haar vel te zitten waardoor de klachten helemaal verdwijnen.
Wie weet kan wel de dosering tijdelijk verlaagd worden?

Salie
18-01-2010 om 20:02
Moeilijk te zeggen
Ze is begonnen met de medicijnen twee weken voor de kerstvakantie. Die eerste week ging perfect, met alles eigenlijk. De week erna kreeg ze griep en sindsdien is ze een beetje aan het kwakkelen. In de kerstvakantie heeft ze geen medicijnen gekregen. De juf zegt ook, zoals de eerste week is het niet meer geweest. Haar concentratie en daardoor snelheid is wel wat beter geworden.
Vanmiddag is ze thuisgebleven, maar dan later in de middag lijkt er weer helemaal niks aan de hand. Wel eet ze veel slechter en ze weegt al niet veel. Ze is 1,25 cm en weegt 20 kilo. Sinds de medicijnen eet ze in de middag in plaats van 3 bolletjes nog maar een halve. Gelukkig eet ze in de avond wel goed. Als ik weinig eet voel ik me ook niet lekker hoor.
Zelf heb ik het idee dat het wel meevalt en niet van de medicijnen komt, maar wat als het wel zo is.
Gr. Salie

Salie
18-01-2010 om 20:03
Oja
Mijn plan was om met de arts te overleggen om concerta te gaan proberen, omdat ie wat langer doorwerkt.
Zijn de bijwerkingen daarvan hetzelfde?

Juanna
18-01-2010 om 22:18
Hier ook medikinet cr
en de eerste paar weken had mijn zoontje ook een vaag gevoel van buikpijn/misselijkheid. Dat is vanzelf over gegaan na een paar weken.
Hij eet tussen de middag 1 of 2 boterhammen, net als voordat hij medikinet ging gebruiken. Wel merk ik dat als het is uitgewerkt, rond 17.30 uur (hij krijgt 2 x medikinet cr op een dag) dat hij veel honger krijgt. Hij eet met het avondeten dan ook echt veel. Dus dat hij dan overdag wat minder eet is dan ook niet erg.
Concerta heeft dezelfde bijwerkingen als medikinet dus dat zou niet uitmaken.

Salie
19-01-2010 om 14:23
Juanna
Het kan inderdaad zijn dat het nog overgaat. Ze gebruikt het nu nog geen 3 weken achter elkaar, dus het kan best.
Wat betreft de eetlust. Ik hou dat wel in de gaten, want ze komt met haar bmi al uit op ondergewicht.
Bedankt voor je reactie.
Gr. Salie

Guinevere
19-01-2010 om 15:32
Concerta
Salie, Concerta werkt nóg langer dan de Medikinet CR. Je hebt dan een flinke kans dat je kind bij het avondeten ook geen honger heeft.
Ik zou het even afwachten. Kijken of de trek terugkomt na de gewenningsperiode. Geef haar maar wat voedzame, aantrekkelijke tussendoortjes (Dikke plak ontbijtkoek met boter erop na het broodje? Knijpkwarkje? Eierkoek voor in de pauze op school?). En wie weet kan ze 's morgens voordat de medicatie gaat werken iets extra's eten?