Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Carola Kruijswijk

Carola Kruijswijk

17-11-2009 om 21:47

Boektitel gevraagd

Geachte ouders,

Voor een collega met een dubbel gehandicapte zoon van 6 jaar zoek ik een toegankelijk boek over ervaringen, emoties, onmacht, effecten op de relatie, en zorgen over de toekomst. Er zijn talloze boeken, maar ik denk dat u er beter kijk op heeft dan ik, vanuit uw eigen ervaring in de praktijk. Ik houd me van harte aanbevolen.

Met hartelijke groet,
Carola Kruijswijk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Laat mij maar dromen

Ik hou niet van reclame maken voor mijn eigen boek, maar wellicht is dit toch wel een tip voor deze mensen.

Het boek heet "Laat mij maar dromen", geschreven door mijzelf Saskia Buys.
Op bol.com te bestellen of via de boekhandel.

In dit boek beschrijf ik vanuit mijzelf als ouder wat er in ons leven veranderde doordat we 2 gehandicapte (en ernstig zieke) kindjes kregen. Ik hoor van een hoop mensen dat ze er veel herkenning in vonden. Het is geen zielig boek trouwens, het is wel een boek dat realistisch is en leert relativeren...

Clarisse

Clarisse

18-11-2009 om 12:44

Misschien deze:

"Het syndroom van Ebel" van Willemien Vereijken

(een hartverscheurend verslag van een de zoektocht van een moeder naar de arts die kan vertellen wat haar zoon Ebel mankeer maar meer nog een pleidooi voor een maatschappij die mensen accepteert zoals ze zijn, zonder te snel een oordeel te vellen).

"Leven zonder agenda" van Marleen Rechsteiner
(een zoektocht van een moeder met een bijzonder kind).

Marleen is een ambitieuze vrwou, gelukkig getrouwd en heeft een succesvolle carriere. De geboorte van haar gehandicapte zoon stelt haar echter voor dilemma's waarmee ze zich aanvankelijk niet geconfronteerd wil zien. Zij zet haar carriere fulltime voort, waardoor de druk op haar relaties steeds groter wordt. Wanneer haar man wordt uitgezonden naar het buitenland, besluit ze een streep te zetten onder haar drukke bestaan.

Een inspirerend boek van een vrouw wier leven een onverwachte wending neemt en die noodgedwongen op zoek gaat naar een nieuwe balans.

Deze laatste in 1 ruk uitgelezen, heel veel herkenning betreffende emoties, onmacht en effect op je relatie!

Clarisse

Carola Kruijswijk

Carola Kruijswijk

19-11-2009 om 09:47

Hartelijk dank

Hartelijk dank, Saskia en Clarisse.
Ik zal de tips bekijken en kom erop terug!

hartelijke groet,
Carola

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.