Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Boodschappen doen in een stille winkel

https://www.bndestem.nl/buitenland/speciale-winkeluren-voor-autisten-in-engelse-supermarktketen~af859579/

"Na een proef op een aantal locaties moeten alle 493 supermarkten van de keten het stille uur gaan aanbieden. In principe wordt gedacht aan de zaterdagochtend, tussen 9.00 en 10.00 uur. Daniel Cadey, woordvoerder van de Britse Vereniging van Autisten heeft meegewerkt aan het project. ,,Dit is een stap in de goede richting want voor autisten is het een hele worsteling boodschappen te doen in een supermarkt. Mensen die autisme hebben horen, zien en voelen de wereld vaak veel intensiever dan anderen. Kinderen met autisme kunnen echt bang zijn”

Mooi initiatief.

Vogel

Vogel

25-07-2018 om 08:12

Zeker

Ik heb jaren terug ook wel eens bedacht dat dat voor de schoolafdeling van de V&D in de zomer een uitkomst zou zijn. Wat een gekkenhuis was dat altijd, met discolampen en harde muziek.

Laten we hopen dat dit soort initiatieven navolging krijgen. Zelf stoor ik me ook steeds meer aan herrie. Waarom staat ee bijvoorbeeld harde radio aan in het zwembad?

@Emma

@Emma

25-07-2018 om 08:18

ik ook

Niet alleen voor autisten hoor
Lijkt me heerlijk, een stille Kalverstraat. Maar supermarkt op zaterdagochtend is een goed begin.

Martijn

Martijn

14-08-2018 om 19:20

om die reden

heb ik gewoon een abonnement op de bezorgservice van de AH genomen voor 2 E in de week worden alle boodschappen bezorgd. Ik kwam altijd helemaal verknoedeld uit de drukken supermarkt (klein, veel studenten luidruchtig, in groepen) Ik ga alleen nog even naar de markt in de vroege ochtend... heerlijk en het scheelt heel veel tijd

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.