Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Bso op so

Ik ben benieuwd hoe / of de BSO georganiseerd is op SO scholen. Op regulier onderwijs is de school natuurlijk verplicht dit de regelen, maar op SO niet.

Op zoons school (cl3 LG/LZ) is het alleen beschikbaar op woensdagmiddagen, een dag dat veel ouders het juist niet nodig hebben. Verder is er wel vakantieopvang beschikbaar.

Met het oog hierop ben ik wel blij met de aangekondigde PGB bezuinigingen. Wij werden gedwongen op een PGB aan te vragen omdat we anders geen BSO / vakantieopvang konden krijgen, terwijl ik dit zelf onzin vindt. Een dag vakantieopvang voor zoon kost bijna € 130!! Echt waanzin!! Terwijl ik best bereid ben op die normale bijdrage per uur te betalen. Bovendien heeft hij helemaal geen speciale / beter opgeleide leiding nodig. Die dames krijgen natuurlijk ook helemaal niets extra's, dat geld verdwijnt allemaal in de zakken van de instellingen die dit hebben bedacht. Geheid verliezen wij nu ons PGB, wat mij helemaal niet uitmaakt als ik maar zoals iedereen gebruik kan maken van goede, dagelijks beschikbare BSO.

Maar goed: ik dacht, als dit wordt afgeschaft zouden ook SO scholen hopelijk verplicht worden om de BSO goed te organiseren? Of ben ik dan heel naief?

Hoe is dit op andere SO scholen geregeld? Ik wil me er bij zoons school hard voor maken om dit eindelijk eens aan te pakken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
anna van noniemen

anna van noniemen

18-06-2011 om 23:06

Niet dus

kan ik heel kort in zijn, SO is het niet verplicht te regelen. Argument is geloof ik dat de kinderen vaak van heinde en ver komen, dus dat dat lastig is, maar helemaal zeker weten doe ik het niet. Mijn zoon ging gewoon naar een reguliere BSO. Dat ging, met wisselend succes....

gonniegans

gonniegans

18-06-2011 om 23:13 Topicstarter

Vervoer?

Maar dat schijnt toch niet te mogen met leerlingenvervoer? Althans in deze gemeente halen/brengen ze kinderen alleen van/naar huis. Dus ook niet naar oma/opa. Qua vervoer van school bso zie ik het probleem niet zo, dat gebeurt nu ook in de vakantie als hij er wel gebruik van maakt. Bovendien heb je toch een indicatie voor vervoer?

Daarnaast heb ik hem liever tussen vriendjes en niet in een compleet nieuwe groep.

Ik weet dat ze het niet verplicht zijn, maar ik hoop dat dit nu wel verplicht zal worden. Of is het wishful thinking...

anna van noniemen

anna van noniemen

18-06-2011 om 23:41

Vervoer

mag officieel inderdaad niet. Maar ik belde altijd de vervoerder. En sprak met hen wat af. Nooit probleem mee gehad. Het eerste jaar dat ik er mee geconfronteerd werd (1e jaar dat ik er gebruik van maakte werd het nog oogluikend toegestaan, maar toen kregen we een komma-n.... diender op het gemeentehuis) belde ik de vervoerder. Nu lag de BSO van onze zoon op 300 meter van ons huis. Dus de kosten waren vrijwel nihil, sterker, ze reden éérst langs de BSO en moesten dan door naar mijn huis. Dus ik bel en ik zeg, kunnen wij samen wat afspreken? Dat u mij een rekening stuurt voor die afstand? Vroeg hij de postcodes. Ik hoorde nog een lichte lachsnik voordat hij zei, ik bel u straks even terug mw, dan kijk ik er even naar....Waarschijnlijk heeft hij toen eerst 10 minuten onder zijn buro gelegen van het lachen...En toen belde hij, geen probleem mw, wij brengen u zoon gewoon op de BSO....

Tijgeroog

Tijgeroog

19-06-2011 om 12:58

Reguliere bso

M'n neefje op het SO zit op een reguliere BSO, dezelfde waar z'n zusjes zitten. Hij wordt met de taxi gebracht, dat is geen probleem.

gonniegans

gonniegans

20-06-2011 om 22:03 Topicstarter

Kastanjet

Leuk die herkenning! Ik blijf het ook ongelooflijk vinden hoeveel mazzel wij (ondanks de pech) hebben gehad. Als je begint te lezen over West zakt de moed je immers in je schoenen. Altijd goed om te lezen dat er best wel kindjes zijn met wie het uiteindelijk heel goed gaat.

Hoe oud ik jouw dochter? Schreef/schrijf jij ook op sos-mies?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.