Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
10-12-2009 om 14:46
Hoe kom ik aan een buddy voor zowel mijn puberdochter van 13 als mijn puberzoon van 16?
En hoe pakken we dit aan?
Wie heeft tips?
10-12-2009 om 20:14
Vrijwillig!
Ik weet dat in Amsterdam vrijwilligersorganisaties zijn die dit aanbieden. Voor kinderen met ouders met psychische problemen, voor jongeren met psychische problemen, voor studenten met psychische problemen die een buddy nodig hebben, voor jongeren met een lichamelijke handicap. Om maar wat doelgroepen te noemen. Geheel kosteloos, dat wordt betaald met gemeente subsidies. De buddy's krijgen voor ze beginnen een heel gedegen training. Ik weet niet waar je woont maar wellicht is er bij jou in de buurt ook zoiets? In Amsterdam doet de Amsterdamse Vriendendiensten dat maar ook stichting Markant.
Van buddy's betaald via de pgb weet ik helaas niets
Groet Swaen
11-12-2009 om 10:07
2learn of zorgmatch
Kijk eens bij www.2learn.nl Zij hebben allerlei mogelijkheden om een begeleider te regelen voor je en in te zetten (veelal klinisch psychologen, psychologen, orthopedagogen, maar ook stagiaires e.d.) betaald uit PGB. Kan variëren van huiswerkbegeleiding, dagdelen begeleiding tot sportbegeleiding of bij sociale activiteiten al naar gelang jouw hulpvraag.
Of plaats een advertentie op www.zorgmatch.org Heb ik zelf een keer gedaan en een superkracht aan over gehouden voor de begeleiding van mijn zoon met (klassiek) autisme.
Suc6!
Clarisse