Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Hanny61

Hanny61

07-06-2011 om 10:22

Cadeau voor zoon

Binnenkort wordt mijn zoon (Asperger) 14 jaar. Het enige wat hij voor zijn verjaardag wil, zijn dingen die te maken hebben met 'oorlog'. Hij is bovenmatig geïnteresseerd in alles wat met oorlogen te maken heeft, zoals de Eerste en Tweede Wereldoorlog en de oorlog in Vietnam. Hij is dol op speelgoedwapens en is inmiddels in het bezit van een tank met afstandbediening. Mijn man en ik zijn er inmiddels een beetje klaar mee. Wij willen in ieder geval geen speelgoedwapens geven, maar dat wil hij het allerliefst. Deze zomer gaan we o.a. in de vakantie naar de D-Day stranden in Normandië.M.n. omdat hij dit zo interessant vindt. Wie weet een leuk cadeau voor hem? Ik heb helemaal geen inspiratie.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rafelkap

Rafelkap

07-06-2011 om 12:02

Helicopter

Een (leger-)helicopter met afstandsbesturing?

mari39

mari39

07-06-2011 om 16:00

wwn afstandsbestuurbare auto voor op ruig terrein, een mp4 speler oid?

mari39

mari39

07-06-2011 om 16:03

Tips

van eigen aspergerzoon:technisch lego of lego raket (heel groot!).

Belle Époque

Belle Époque

07-06-2011 om 18:03

Tip

Hé, je beschrijft mijn zoon!

Ik heb hem ooit veel plezier gedaan met een dvd-box over WO2. Niet mijn favoriete kijkplezier, maar hij vond het bijzonder interessant.

Het is echt niet dat hij geïnteresseerd is in geweld. Het is de techniek en de strategie die hem enorm aanspreekt. Even slikken voor deze pacifist maar ik heb besloten hem niet al te erg te remmen. Hij wéét van de ellende, hij snapt waarom ik de dvd zelf liever niet ziet en respecteert dat.

Herken je dat ook, die interesse in de technische en strategische kant?

Zoon zelf vragen

Hier moet ik het niet in mijn hoofd halen om zoon te verrassen. Vooraf is al lang duidelijk wat zoon precies wil hebben en hoe we dat gaan aanschaffen, vaak samen naar de winkel, en wanneer hij dat dan krijgt. Zeker als het om begrotelijke cadeau's gaat. Anders kan ik het weer terug brengen naar de winkel.

Polly Shearman

Polly Shearman

08-06-2011 om 10:27

Een uitje?

Naar een mooi museum over WO2? wellicht?

koentje

koentje

08-06-2011 om 13:50

Zelfde idee als polly

in Overloon is een groot oorlogsmuseum!

Hanny61

Hanny61

08-06-2011 om 13:58

Wat een reacties!

We hebben zoon al gevraagd wat hij wil hebben, maar hij blijft maar bij alle militaire wensen.
Zoals Belle Époque ook aangeeft, gaat het hem om de strategie en techniek. Ook is hij geïnteresseerd in de politiek, waarin de oorlogen hebben plaatsgevonden.
Ik denk dat we inmiddels alle musea over WO II wel bekeken hebben en naar Verdun en Yper zijn we ook al geweest. Zelf ben ik er helemaal zat van (ook pacifist).
Ik vind dat technisch lego-idee wel een goeie, misschien dat dit zijn interesse ook kan wekken (ook techniek, tenslotte). Verder denken we aan een fotocamera. Hij kan leuk fotograferen. Hij heeft helaas al aangegeven dat hij dat niks aan vindt. Ik dub nog even verder. Bedankt voor het meedenken!

das

das

08-06-2011 om 16:30

Wapens

Voor ik kinderen had, had ik mij voorgenomen ze nooit wapens te kopen...ik heb mij in niets meer vergist. Ik heb de braafste, liefste kinderen, maar wat is hun lievelingsspeelgoed...juistja
als ze geen wapens zouden krijgen zouden ze zich ook uitleven met takken of stokjes ed, maar ze kregen dus ook alle soorten wapens (zwaarden, dolken, boxhandschoenen, geweren, revolvers...) en ze zijn nog steeds de zoetste karakters. Ook speelden ze graag met legers soldaatjes; plastieken, tinnen...met kannonen, vlaggen,hospitaaltjes ed erbij
Ik vind het nog altijd lief om dat op video terug te bekijken, hoe ze voor de vrede ten strijde trokken (ookal ben ik een pacifist
Nu zijn ze groter, maar soms komen we op antiekmarkten en dan kijken we samen graag uit naar oude antieke zwaarden, helmen ed (welke mogelijks vroeger echt mee ten strijde gingen in hun fantasiewereld) En nog steeds zijn het heel lieve brave kinderen, zonder frustraties, Ze doen in hun broek als ze iets opvangen over echt geweld ...m'n stoere zoetekes

Boekje

over normandie en de stranden enzo...
ik ben er gweest maar wist van te vroen niet hoe en wat, en daar baal ik achteraf van had liever eerst van alles gelezen erover dan had ik er veel meer lol van gehad nog...

Misschien kun je de geschiedenis induiken

Ik heb net een erg interessant boek uit waarin wordt uitgelegd hoe de individuele krijger plaats maakt voor een organisme van soldaten dat centraal wordt aangestuurd, waardoor handeling en beslissing uitelkaar worden getrokken. Dat proces heeft zich voltrokken ergens in de late renaissance. Hmm.. bij de Romeinen hadden ze ook al zoiets natuurlijk.

Maar goed, ik vind dus belangstelling voor oorlog iets wat ik wat breder zou proberen te trekken. Ik weet niet of jij daar kans in ziet. Ik zou dan denken aan goeie boeken over onderwerpen als wat ik hierboven aanhaal (het ging om een cultuurhistorische theoretische verhandeling over verschillende technische ontwikkelingen en hun repercussies in de menselijke natuur en de reactie op ongevallen, dus dat is misschien wat te zwaar).

Achter een oorlog zit altijd een verhaal, en je hoeft het niet over pacifisme of de slachtoffers van een oorlog te hebben om het onderwerp breder te trekken. Je kunt ook in de richting van geschiedenis gaan. Met documentaires bijvoorbeeld als non-fictie wat te zwaar zou zijn. Uiteindelijk wordt het dan toch in een breder kader geplaatst waardoor die slachtoffers en het pacifisme ook hun plek krijgen.

Vast een gepasseerd station

Maar wat leuke strategie games als Civilization (1 t/m 5 inmiddels). Speel ze zelf nog steeds graag. Je kunt zo oorlogszuchtig zijn als je wilt (en dan kom je er vanzelf achter dat wat behoudender beter werkt), heel leuk en leerzaam.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.