Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
kaboutertje

kaboutertje

12-05-2011 om 22:26

Clonidine

hallo...

mijn zoontje van 2en11maanden heeft sinds dinsdag clonidine gekregen van de psyhiater. van het kabouterhuis waar hij behandeling krijgt.
de arts vertelde dat we het een week moeten aankijken of het gaat aanslaan .
maar tot nu toe nog niks te merken....krijgt 1 pil voor het slapen gaan.daarvoor kreeg hij melotine om te slapen en dat ging redelijk....maar nu dus allleen clonidine omdat dat ook zou helpen met slapen....maar dus niet hij valt laat in slaap.

nou is m ijn vraag?
zijn er hier ouders die kinderen hebben die dit middel gebruiken....en hoe zijn jullie ervaringen ....en kregen jullie kind ook ernaast melotine of niet....en na hoeveel dagen ging het werken????..............
ik heb gelezen dat het zeker 4 dagen duurt voor dat je iets begint te merken????...........

alvast bedankt!....

groetjes kaboutertje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
kaboutertje

kaboutertje

13-05-2011 om 21:27

Helemaal niemand???...

helemaal niemand???.........

fennie

fennie

13-05-2011 om 22:24

Ik ken het niet

Ik heb even op internet bekeken wat het middel is. En ik vind het nogal wat dat zo'n kleine jongen die medicijnen krijgt. Waarom deze medicijnen en niet de melatonine? Als die redelijk werkte zou ik dat zeker verkiezen boven clonidine. Maar goed ik heb er ook niet veel verstand van, maar dat kwam zo in me op. Alleen al het feit dat je er niet zomaar mee mag stoppen, dat je het langzaam moet afbouwen vind ik al eng.
Waarom moet hij het eigenlijk gebruiken? Je loopt niet zomaar bij de psychiater met een 2 jarige.

Rust

Ik ken het ook niet, mijn kinderen gebruiken geen medicatie, maar het lijkt me dat je kind het krijgt voor de rust in zijn hoofd. Het is belangrijk dat jij goed rapporteert aan de psychiater hoe het gaat. Mischien slaapt hij niet maar is wel rustiger?
En je kunt zelf nadenken wat je kunt bieden zodat je zoon meer rust heeft. Vast avondritueel bijvoorbeeld. Op die leeftijd ging mijn zoon altijd na het eten in de zandbak, daarna in een lekker warm badje en dan nog even liedjes zingen en lezen, een beker drinken. Veel samentijd zodat hij goed kon ontspannen. Voorspelbaarheid en avondrituelen geven rust net als jou rustige aanwezigheid. Het zit soms in gewone dingen. Samen met de Clonidine en de Melatonine.

Weinig voor jezelf

Ik moet erbij zeggen dat ik in die tijd niet veel aan mijn avonden had. Sommige kinderen hebben je veel nodig en vaak bleef ik er dan maar bij tot ze echt sliepen. En dan had ik nog een uurtje voor mezelf.

koentje

koentje

17-05-2011 om 12:03

Mijn zoon

heeft 8 jaar geleden korte tijd clonidine gehad om te slapen. Bij de ritalin die hij kreeg. Maar het hielp enigzins: later bleek melatonine veel beter te helpen. Waarom ze dat niet meteen gaf?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.