Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Ilona

Ilona

05-05-2011 om 19:25

Cogmed training add

Het vermoeden bestaat bij ons al lang dan onze zoon ADD heeft, testen om dit aan te tonen gaan nu lopen. Maar, ook zonder de benodigde 'stickertjes' zouden wij hem zo graag helpen, met name met concentreren, opdrachten verwerken. Ons is de Cogmed training aangeraden, vijf weken intensief trainen met je kind, wie oh wie heeft (positieve én negatieve) ervaringen hiermee??
Bedankt,
Ilona

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ishtar

ishtar

05-05-2011 om 20:36

Ervaring

wat wil je weten?

Ilona

Ilona

07-05-2011 om 21:22

Wat wil ik weten...

Is het een zware training?
Levert het inderdaad iets op?
En zo ja, wat zijn dan de verschillen?
Tips voor welke leeftijd (wel/niet middelbare school)?
Is het een leuke training voor de kinderen, of gaan ze er met tegenzin doorheen?

En ga zo maar door, dus jullie ervaring(en) met deze training.
Bedankt,
Ilona

Karmijn

Karmijn

07-05-2011 om 21:38

Toevallig

Toevallig staat er in Balansmagazine van deze maand een stuk over cogmed training. Kun je daar misschien aankomen?
(lid worden van Balans, als je dat nog niet bent bijvoorbeeld . Maar het zou ook kunnen dat het in de bibliotheek ligt, of dat de school van je kinderen lid is van Balans.

ishtar

ishtar

10-05-2011 om 12:30

Ilona

Is het een zware training?
De training was zwaarder voor mij dan voor kind. Maar dat was onderdeel van zijn probleem: hij moest (oa) leren iets af te maken. (en ik moest leren dat een beetje los te laten en het zijn probleem te laten) Ik heb hem behoorlijk achter zijn vodden moeten zitten, zijn verwachtingen waren niet reeel (hij dacht met een kwartiertje klaar te zijn en zonder inspanning wat te leren, terwijl een reeelere tijdsindicatie 3kwartier is. Kan sneller, ligt ook aan je tijd tussendoor en de pauzes die je inlast.

Levert het inderdaad iets op?
Ja, het heeft hem wel wat opgeleverd. Bij hem was het hoofddoel het werkgeheugen en zijn motivatie te trainen. Dat heeft gewerkt. Hij presteerde zelfs onder op intelligentietests, na deze training deed hij dat iig niet meer (op school nog wel...)

En zo ja, wat zijn dan de verschillen?
Da's lastig om in bepaalde punten te vangen: het werkgeheugen is er een van. Verder verandert er gedragsmatig ook het een en ander: beter aanspreekbaar, meer rust in het hoofd. (de aanspreekbaarheid is ook weer 'terugveranderd' helaas, maar de pubertijd zit er ook aan te komen) en toch wel (wat) meer gemotiveerd.

Tips voor welke leeftijd (wel/niet middelbare school)?
De leeftijd is niet interessant. De moeilijkheid van de training past zich aan aan het niveau van de trainee Als je opdrachten goed maakt gaat het niveau omhoog, als je veel fouten maakt gaat het omlaag. Zo past het zich aan aan wat het kind (of de volwassene)aan kan.

Is het een leuke training voor de kinderen, of gaan ze er met tegenzin doorheen?
De training is best leuk, het zijn 14 verschillende oefeningen. Er is een nadere training voor volwassenen (meen ik) omdat het daar wel wat kinderlijk voor is. (een soort van robot)en aan het eind van de oefeningen van die dag is er een spelletje: hoe beter je presteert, hoe meer 'beloningsspelletje' Plus dat het beloningssysteem dat je er zelf bij moet opzetten als motivator werkt.

Ilona

Ilona

13-05-2011 om 22:41

Ishtar

Bedankt voor je uitgebreide reactie, we waren een paar dagen weg, vandaar dat mijn reactie even op zich liet wachten.

Voor onze zoon is het werkgeheugen zeer belangrijk, ik begrijp dat dat inderdaad goed verbeterd na de training. Hij heeft daar zelf nu ook echt last van, opdrachten uitvoeren gaat soms zo moeizaam!

Nogmaals bedankt, we gaan hiermee door.
Ilona

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.