Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
25-11-2011 om 16:50
Verleden jaar zijn wij overgestapt naar zorg en zekerheid omdat ze concerta vergoeden tot 750 euro, nu heb ik begrepen dat het vanaf 1 jan 250 euro wordt. Balen! Wie weet welke verzekering concerta nog wel vergoed? Ik heb al wel wat gezocht maar ben nog geen betaalbare verzekering tegen gekomen.
Lisetje
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
25-11-2011 om 17:05
Wat vind jij betaalbaar
Wij zitten bij zilveren kruis, 4 sterren aanvullend pakket. Concerta wordt volledig vergoed en melatonine ook als je het koopt via internet apotheek. Kindeten zijn meeverzekerd in hoogste pakket. Wij hebben dus de een 4 sterren en de ander 2. Overigens is de extra premie hier veel lager dan wat we anders aan concerta zouden moeten bijbetalen. Scheelt kleine 500 euro per jaar.
25-11-2011 om 19:40
Kijk hier
https://www.independer.nl/zorgverzekering/vergoedingen/adhd-medicijnen.aspx
Ik ben ook weer aan het kijken, na 2 jaar volle tevredenheid Z&Z. Ik baal echt....
28-11-2011 om 13:10
Toch maar blijven zitten bij z&z
Na een paar dagen rondbellen heb ik besloten te blijven zitten. Zoon gebruikt alleen op schooldagen concerta (dat is dan ook echt nodig), daar bezuinig ik al op. Maar Z&Z is nu 142,04 voor mij incl tandarts. Bij Interpolis en Avero Achmea komt die tandarts er nog eens bovenop. Kom ik uiteindelijk rond de 155-165 uit.
Ik heb nu zitten rekenen wat ik eventueel moet bijleggen aan Concerta bij Z&Z, versus wat ik meer moet gaan betalen bij Interpolis en Avero Achmea en Z&Z wint nipt.
We zijn weer voor een jaar gered en over een jaar zien we wel verder.
28-11-2011 om 14:42
Hier
Wij zijn via het werk van mijn man collecief Zilveren Kruis verzekerd. Mijn man heeft 4 sterren, ik 3. Behalve
de medicatie van zoon worden ook de beugels van 2 kinderen grotendeels vergoed met een maximum van 2500 euro per beugel (10% zelf betalen) en de bril van eentje zit er ook gedeeltelijk in. Verder heeft mijn man ook fysio nodig, vandaar dat hij de 4 sterren man is bij ons. Tandarts verzekeren doen we niet want als ik kijk wat we aan premie kwijt zijn en wat het per maand oplevert dan is dat in ons geval niet veel. Dan kunnen we beter zelf de tandartsrekening betalen.
Ik heb nog andere verzekeraars bekeken maar dan zijn we of duurder uit (nu is man 134 p/m kwijt, ik minder) of het pakket is minder volledig.
Wij blijven zitten dus waar we zitten.
28-11-2011 om 16:34
Wij zijn eruit......
Net een nieuwe verzekering afgesloten bij .......interpolis, iets duurder dan bij zorg en zekerheid maar de concerta wordt tot 1000 euro vergoed en de melatonine ook!
Bedankt allemaal voor de tips.
Lisetje
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.