Polly Shearman
19-01-2012 om 09:27
Daisy spelers? welke?
Zoon mag een daisy speler aanschaffen van de zorgverzekeraar,
hij heeft grofweg de keuze tussen: victor reader stream, de plextalk PTP1 en PTN2, de Booksense, en de stratus 4 en 12.
Ik heb werkelijk geen idee welke handig is, en welke keus voor ons de beste zou zijn.
Kan iemand mij iets vertellen over de gebruiksvriendelijkheid van deze daisyspelers?
of weet iemand een goede website waar ik gebruikersverhalen kan lezen?
groet, Polly

Vera*
19-01-2012 om 10:31
Polly
Ik zou in ieder geval gaan voor een pocketmodel, de stream of de ptp1, en niet voor een groot ouwelullenapparaat. Met die laatste wil je kind niet gezien worden.
Zelf ben ik erg tevreden over de Stream, die heeft veel gebruiksgemak en 'simpele' bediening. De ptp1 en de booksense hebben veel 'dubbele' toetscombinaties en werkt daardoor iets onhandiger.
Ken je de gratis daisysoftware al voor op de pc/laptop? Die heeft Amis. Ook zijn er daisyapps te koop voor ipods.

Karmijn
19-01-2012 om 11:44
Heb je hier iets aan?
http://www.steunpuntdyslexie.nl/dyslexie-op-school/aanpassingen-en-hulpmiddelen/ict-hulpmiddelen/
Of kon je deze link al? Het lijkt me een ingewikkelde zoektocht. Je kunt ook naar de hulpdesk dyslexie bellen. 0800-5010. Er is daar erg veel kennis aanwezig.

Polly Shearman
20-01-2012 om 17:07
Nee
sorry karmijn, die site had ik ook wel gevonden maar echt duidelijk is het niet...
ik ga nog met school overlegeen.. want ik weet het echt niet!

Vera*
21-01-2012 om 10:02
Voordeel pocketmodel
De pocketmodellen daisyspelers werken met een geheugenkaartje en op een kaartje passen alle schoolboeken, dat is wel zo handig.
Bij mij staan er dan leesboeken op en ik zeg altijd dat ik mijn bibliotheek bij me heb en dat allemaal in dat kleine apparaat.
Die grote, waar je een cd instopt, zijn erg kwetsbaar (hoewel ik niet weet hoe het met de nieuwste modellen is) en hoor je de hele tijd de cd draaien (net als in de pc).
Geef mij maar de stream. Ik weet dat bij dochter op school er ook de stream (door school) is aangeschaft.

Petra vanB
24-01-2012 om 17:49
Apparaat
Dat 'ouwe lullen apparaat' is voor mijn zoon nou net de meest handige! Hij kan helemaal niet omgaan met al dat nieuwerwetse gedoe met mini-knopjes en ingewikkelde menu's, dus hoe simpeler hoe beter. Wij zijn blij met een giga groot, zwart ding met oranje knoppen voor stop, speel, harder en zachter. Niet (veel) meer.
Net wat het beste uitkomt!