Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
kaboutertje

kaboutertje

01-11-2011 om 21:16

Dipiperon

hallo allemaal.......

mijn zoontje van bijna 3-en -half-......
heeft gister van de pyschiater..
dipiperon gekregen....2 druppels...voor het slapen..
hier voor had hij clonidine....maar dat hielp niet..

nu is mijn vraag zijn er kinderen hier die dit ook gebruiken.en wat is jullie ervaring....na hoe lang zagen jullie....dat het begon te werken???......
volgende week heb ik weer contackt met de pyschiater..om te bespreken hoe het gaat.....

nu na 2 dagen merk ik nog niks van de werking..
maar we zijn ook net begonnen!....

alvast bedankt..
mvg..kaboutertje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
koentje

koentje

02-11-2011 om 11:21

Na een paar dagen

maar twee druppels is echt heel weinig!

kaboutertje

kaboutertje

07-11-2011 om 21:45

Update.....

hallo allemaal.....

heb vandaag de pyschiater gesproken
en heeft de dipiperon verhoogd naar
4druppels...voor het slapen.....
merk nog weinig van de werking!....

koentje krijgt jou kind ook dipiperon
en hoe oud is jou kindje???...

of zijn er andere ouders die hun ervaringen willen vertellen ???......

groetjes....kaboutertje

Zoon

Mijn zoon heeft jaren dipiperon geslikt, ook nadat clonidine niet het gewenste effect had. (daar werd hij suf en somber van). Ik weet niet precies welk effect je hoopt te zien bij je kind?

Mijn zoon deed het er redelijk goed op. Wat het deed merkten we pas goed toen we het gebruik afbouwden om op een ander middel over te kunnen stappen. Doordat hij het jaren gebruikte wisten we niet meer hoe het zonder was. Het haalde de scherpe kantjes een beetje van zijn stoornis (Asperger) af.

kaboutertje

kaboutertje

11-11-2011 om 21:43

Rixt.......en de rest.....

hallo.....

hoi rixt...
mijn zoontje heeft dipiperon gekregen om de scherpe kantjes van zijn pdd-nos-af te halen
mag ik vragen hoe oud jou zoontje was toe hij begon met dipiperon?... en hoeveel druppels hij kreeg???.......
en hoe lang het duurde voor dat je de werking zag...
wij zijn nu bijna 2 weken verder...maar zie nog geen verschil....

ik ben echt op zoek naar ervaringsverhalen ....
van meer ouders???.......

alvast bedankt!.....
groetjes kaboutertje.....

'zoontje'

is inmiddels 1.80 lang, en bijna 14. Hij heeft clonidine gehad toen ie 4 jaar was, toen een tijdje niets (behalve voedingssupplementen, o.a. vitamine B6 en magnesium) en ik geloof vanaf zijn 7e dipiperon. Eerlijk gezegd merk ik dat ik de precieze details begin te vergeten.

Ik denk dat je na die twee weken nu wel ongeveer een resultaat zou moeten zien. Maar je zoontje krijgt geloof ik een lage dosis. Wat zegt de kinderpsychiater ervan?

kaboutertje

kaboutertje

15-11-2011 om 21:44

Rixt........en update..........

hallo......

ik heb vandaag de pyschiater
weer gesproken.en heeft de medicatie weer verhoogd..
naar 6druppels...waarvan 2druppels om 4uur...en 4druppels voor het slapen..totaal 6druppels...
hij krijgt om 4uur omdat hij druk is als hij thuiskomt...
maar tot nu toe merk ik niet echt verschil...hooguit...dat hij wat gedempter is...maar hij blijft druk...en slecht luisteren.......
het slapen gaat gelukkige wel goed!......
ik had eigelijk meer verwacht van de dipiperon...
begin dit jaar kreeg hij risperdal....en dat vond ik veel beter ......hij was meer toegangelijker....luisterde veel beter. en haalde de scherpe kantjes er een beetje vanaf.........en aangezien dipiperon een broertje van risperdal is ....had ik een beetje het zelfde efeckt verwacht......
maar mischien moet dat nog komen???.......

wordt vervolgd!....
groetjes kaboutertje....

Kaboutertje

wat was dan de reden om over te stappen op dipiperon? Had hij bijwerkingen van de Risperdal?

Persoonlijk vind ik het altijd moeilijk om na te gaan wat het effect is van medicijnen. Wij hadden bij zoon op een gegeven moment ook het idee dat de dipiperon weinig deed. Tot we ermee stopten (om daarna over te stappen op Risperdal) en we merkten hoe het zónder medicatie was...

kaboutertje

kaboutertje

17-11-2011 om 22:17

Rixt........

hallo rixt....

begin van dit jaar kreeg hij risperdal.......maar werkte na een tijd niet meer en had steeds meer nodig voor het zelfde efeckt...en zijn we er mee gestopt....toen zijn we begonen met clonidine.....maar dat deed helemaal niks had ik het iedee......en maakte hem alleen suf....maar werkte niet op zijn gedrag....
en zijn daarom 2 weken geleden begonnen met dipiperon....

hij krijgt nu 6 druppels waarvan 2 om 4 uur als hij thuiskomt van school.....en 4 voor het slapen.....

het slapen gaat goed...
en heb niet echt het iedee dat het de scherpe kantjes er van af haalt?......
mischien moet dat nog komen?!.....

groetjes...
kaboutertje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.