Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Disco op de bso

BSO van mijn zoon heeft een disco georganiseerd. Heel leuk, maar ik twijfel of ik mijn zoon zal laten gaan. Het is van 18.30 uur tot 20.00 uur. Probleem: zijn medicijn is om 19.00 uur uitgewerkt. Ik ben bang dat hij de disco dan niet trekt en thuis zal doorslaan én zijn bedtijd is om 19.00 uur, omdat hij meestal voor 6-en wakker is. Als hij naar die disco gaat, zal hij er rond half 9, 9 uur in liggen en dat is echt erg laat voor hem, vooral omdat hij de volgende dag weer vroeg wakker zal zijn. Helaas merk je dat dan ook heel goed de volgende dag bij hem. Komt ook nog bij dat we wrs zijn verjaardag die volgende dag vieren én hij die dag van de disco ook al een hele dag school en BSO achter de rug heeft.
Wat zouden jullie doen in ons geval? Ik neig toch echt om hem niet te laten gaan, maar baal er dan ook wel weer van dat dat dan weer niet kan.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Gerdina

Gerdina

18-05-2010 om 10:59

Sharon

Mijn dochter (bijna 6) heeft geen ADHD oid, maar die zou dit ook echt niet trekken. Ze moet op schooldagen ook om 19.00 uur in bed liggen om het vol te kunnen houden de hele week.
Ik zou haar ook niet laten gaan, zeker niet in combinatie met verjaardag de volgende dag.
Zijn er veel kinderen van zijn leeftijd die wel gaan?
Ik snap dat je er van baalt, maar ik denk dat het voor veel kinderen teveel is, niet alleen voor kinderen met een etiketje.
P.S. Ik ga er vanuit dat je kind een etiketje heeft omdat hij medicijnen slikt en je in deze rubriek de vraag stelt. Maar ik denk als je deze vraag bij basisschoolleeftijd zou stellen, zonder vermelding van zijn medicijnen dat er ook anderen zeggen dt ze hun kind niet laten gaan. Ik in ieder geval wel.

Sharon*

Sharon*

18-05-2010 om 11:04 Topicstarter

Gerdina

Zoon heeft inderdaad een voorlopige diagnose (ADHD). het is inderdaad ook te veel voor veel 'normale' kinderen. Maar mijn zoon van 4.5 jaar zou ik dus wel gerust laten gaan. Hij zal er wel moe van zijn, maar kan veel meer hebben en slaat dan ook niet door Maar goed, als oudste niet gaat, gaat broertje ook niet.
Nee, ik denk dat ik het inderdaad niet doe.

ishtar

ishtar

18-05-2010 om 11:07

Kun je hem

niet een gedeelte laten gaan?
Als zijn medicijn om 19.00 uitgewerkt is, hem rond 19.15 ophalen? Heeft hij toch een driekwartier meegemaakt, en is hij (ws) blij als je hem ophaalt, voor het hem echt teveel wordt.
Of heeft hij ook een probleem als je zijn tijden verandert? En dan bedoel ik niet ivm zijn vroege wakker zijn, maar meer 'gehechtheid aan de klok'?
Gerdina, mijn net 6-jarige zonder etiketje zou gewoon mogen gaan

Vera*

Vera*

18-05-2010 om 11:16

Sharon

Sharon, heb je in het pre-ritalin tijdperk wel eens iets van Valeriaan geprobeerd bij je zoon? Het zou de scherpe kantjes eraf kunnen halen. Er is Valdispert kids, dat is een drankje.
Maar ik denk als ik jou zo hoor dat het slimmer is om je zoon(s) lekker thuis te houden.

Niet

Ik zou er niet aan beginnen. Als ze gewoon niet gaan missen kinderen dit soort dingen niet. Er wordt ook niet veel over nagepraat. Reden geven is ook niet nodig. Bij navraag kun je volstaan met "omdat het te laat is".

Echt hoor, die laatste weken voor het begin van de schoolvakantie worden kinderen en gezinnen echt helemaal over de kling gejaagd met al die 'leuke' dingen.

T&T

T&T

18-05-2010 om 12:19

Ik snap dit soort dingen echt niet! Hoe oud is je zoon? er word hier gesproken over kinderen van 6 jaar... mijn kinderen zijn 7 en bijna 9, en ik zou ze ook niet laten gaan (hebben wel allebei ass).
Ik vraag me altijd af wie dit soort dingen verzint, waarom moeten kinderen van die leeftijd disco??? er zijn toch wel andere leuke dingen te bedenken die niet laat hoeven te worden.
En verder ben ik het helemaal met rodebeuk eens, dat er voor de zomervakantie altijd zo'n overkill aan "leuke" dingen is... zucht... voor mijn kinderen is het vaak helemaal niet leuk! dus wij houden het erg gedoseerd. m.a.w. daags voor je verjaardag ga je echt niet naar een disco! dan verheug je je lekker op je eigen feestje, en gaat op tijd naar bed
groetjes, Tess

Sharon*

Sharon*

18-05-2010 om 12:49 Topicstarter

Onzin eigenlijk

Dames, ik doe het niet. Het is ook gewoon niet leuk
Ik twijfelde heel even omdat ik niet wil dat zoon zich buiten gesloten voelt, maar ik denk dat dat eigenlijk wel mee zal vallen. T&T is voor groep 1-3 tot 20.00 uur (dus ook 4-jarigen) en voor groep 4 -8 tot 21.00u. Echt heel laat eigenlijk. Jammer inderdaad dat ze niet iets organiseren wat op een eerder tijdstip is.
Ach, waar maak ik me druk om, ik denk dat zoon het niet eens zal missen. Zijn school had met Carnaval een disco 's avonds: iets van 18.00 u tot 18.45 uur voor groep 1-3. Ik heb veel ouders horen mopperen dat het de moeite niet was, ,maar ik vond het ideaal!

Puck

Puck

18-05-2010 om 13:07

Tess, waarom?

"Waarom moeten kinderen van die leeftijd disco" Nou, ten eerste moet het niet en ten tweede vinden veel kinderen het hartstikke leuk. Tot vorig jaar was er in het dorp waar ik woon eens per maand een kinderdisco op vrijdagavond voor kinderen vanaf 7 jaar en dat vonden de kinderen helemaal geweldig. Heel stoer om net als de grote tieners ook een eigen disco te hebben. Helaas is het door geldgebrek opgehouden te bestaan, maar veel kinderen hebben het er nog steeds over. En 8 uur is voor mijn 8 jarige kind echt niet laat, dat ligt ze door de weeks in bed dus op vrijdag mag ze best langer. Ook de tijd is voor ieder kind heel verschillend.
Dus voor het ene kind (met gedragsproblematiek of niet) zal het een ramp zijn, maar voor een ander kind kan het geweldig zijn.
In het geval van Sharon zou ik eerst uitvinden hoe graag kindlief er zelf naar toe wil. Wil hij echt heel graag dan zou ik hem zoals iemand al voorstelde om een uur of 7 ophalen en is hij er maar matig enthousiast over dan zou ik hem niet laten gaan.

Guinevere

Guinevere

18-05-2010 om 14:01

Hier wel

Hier zou ik zoon beslist wel laten gaan. Hij slaapt toch niet voor half 10. Inderdaad zoals Vera zegt: indien nodig een valeriaan erin en hij kan heerlijk meedoen.
Vorig jaar was er tentenkamp de nacht voorafgaand aan zijn 7e verjaardag. Mooi dat hij daar heen is geweest, en zijn verjaardag is ook nog goed verlopen (hoewel zijn vriendje hier op de bank in slaap viel ).
Als jouw inschatting is dat je zoon gaat flippen van zoveel prikkels, dan zou ik het zelf niet doen of idd korter houden. Maar zoon hier téért op die prikkels, hoe meer hoe liever. Die stuitert dus lekker van de ene uitdaging naar de volgende. Het slaapfeestje-met-disco-enz dat de BSO vorige zomer had georganiseerd viel bij hem dus ook in goede aarde.

Sharon*

Sharon*

18-05-2010 om 14:19 Topicstarter

Guinevere ea

Dat is denk ik wel een groot verschil tussen jouw zoon en mijn zoon. Mijn zoon kan echt niet tegen te veel prikkels. Los van het feit of hij het leuk vindt drukte, kan hij het echt niet aan, vooral niet als het te lang duurt. Dat Carnavalsfeestje op school van 3 kwartier ging bijv wel.

Eerder ophalen doe ik niet, dan maar helemaal niet. Ik weet nu al dat hij dan boos wordt omdat hij eerder weg moet.

Oja, valeriaan heeft op hem geen effect.

Polly Shearman

Polly Shearman

18-05-2010 om 14:43

Niks tegen op disco

hier word elke 2 maanden een disco gehouden, per leeftijd bij elkaar.
dus soms voor groep 3-4 van half7 tot half 9
en de aller grootste groep 7-8 van 8 tot 10

groot succes hier in de wijk hoor, 50 cent entree, en 10 cent voor ranja!

maar goed, per kind is dat dus verschillend.

groet, polly

T&T

T&T

18-05-2010 om 15:39

Tja...

Ik kan wel leukere dingen verzinnen voor kinderen van 4 tot 8 jaar dan disco... en als je al vanaf je 4e disco hebt gehad, is het dan niet vreselijk knullig om zoiets op je 16e nog te doen ?
Er zullen best kinderen zijn die het leuk vinden, maar die kinderen vinden een speurtocht of een spellenmiddag/ avond vast ook hardstikke leuk, en dat vind ik dan weer beter bij de leeftijd passen.
Mijn kinderen zijn idd erg snel overprikkeld, die kan ik niet echt als maatstaf houden voor het gemiddelde kind. Maar het lijkt wel alsof kinderen steeds meer prikkels over zich heen krijgen, zodat die van mij ook steeds meer opvallen, want het kan hier echt niet! Ze kunnen niet tegen harde geluiden bijvoorbeeld, nou ga maar eens ergens naartoe, overal moet harde muziek bij. Mijn dochter wil best naar de kermis, maar dan moeten ze de muziek uitzetten ) en bij kermis hoort het natuurlijk, dus dat doen we niet, vind ik ook niet erg.
Maar er zijn zelfs al bepaalde winkels waar ik niet naartoe ga, puur vanwege de harde geluiden en schreeuwerige inrichting... en bij een bso, ga ik ervanuit dat ze ook iets doen voor kinderen van die leeftijd.
Mijn jongste gaat trouwens ook naar de bso (hij is 7), maar hier gelukkig geen disco of slaapfeestjes, en trouwens ook geen computer of tv. Gewoon lekker spelen, veel naar buiten, soms bakken ze brood of koekjes, of ze doen een spel, en je mag ook gewoon op de bank hangen met een (strip)boekje.
groetjes, Tess

Sharon*

Sharon*

18-05-2010 om 15:57 Topicstarter

Tess

ja, eigenlijk ben ik het wel met je eens. Ik vind het jammer dat ze als feest op de BSO een disco organiseren en dan zo laat. Er zijn vast wel een hoop andere kinderen die ook niet mogen. Ik denk dat iets anders leuker was geweest, iets wat toegankelijker is voor meer kinderen van de BSO.
Het valt mij ook op hoor dat er zo veel prikkels zijn voor kinderen (en volwassenen). Het is een hele drukke wereld.
Mijn zoon vindt de kermis ook geweldig, hoe enger de ritjes hoe beter, alleen die herrie inderdaad, dat hoeft voor hem niet

Rafelkap

Rafelkap

18-05-2010 om 19:29

Hier

zou ik zoon beslist niet laten gaan. Maar dan om de lelijke muziek

Sharon*

Sharon*

18-05-2010 om 21:29 Topicstarter

Rafelkap

Zou best kunnen kloppen; het is een Hawai party

koentje

koentje

19-05-2010 om 10:38

Nou......

mijn zoon adhd en pdd? geeft steeds meer dingen zelf aan. Daarin merk ik dat hij zichzelf kent en weet dat hij bepaalde prikkels niet kan handelen. Zo wilde hij geen partijtje maar een 'besloten feestje'. |Hij dacht erover en zei" ik denk dat ik gek word van al die kinderen, mam..."

Ga maar eens na of hij het echt erg vind om niet te gaan...

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.