Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
27-01-2009 om 21:08
Mijn dochtertje van acht word al vanaf haar vierde jaar gepest. Mijn dochtertje ging als verlegen meisje naar school en na lange tijd bleek dat ze gepest werd. Wij zijn meteen naar de leerkracht gestapt en die zou erop letten, maar in plaats daarvan kreeg mijn dochtertje alleen straf en de ander niet. Zij moest volgens school onderzocht worden door de bavo (riagg). Dus wij zijn gegaan en daar kwam al gauw uit dat ze een sociaal en emotioneel probleem had en dat we het op moesten lossen met school.Dat werd alleen een probleem ze lieten haar maar doen wat ze wilde in de klas (gr 3).
Nu zijn wij een jaar geleden verhuisd en dus ook een andere school. Het vertrouwen in andere kinderen was weg en dus omdat ze zo bang is werd ze weer gepest.
Schoolmaatschappelijk werk is met haar bezig en haar leerkracht besteed ook veel aandacht aan haar maar niets help nog. Ze is gesloten en bang van iedereen om haar heen. Ze is daardoor ook nog eens agressief tegen klasgenoten.
Nu moeten wij met haar een weerbaarheids training volgen, maar er staat een wachttijd van 2 maanden.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft of die hetzelfde probleem heeft??
groetjes patricia
27-01-2009 om 21:53
Therapie
Wat houdt die weerbaarheidstraining precies in waarvoor ze is ingeschreven?
Zelf zou ik eerder therapie gaan kiezen. Het lijkt er op dat haar zelfbeeld sterk is verzwakt. Je zegt dat ze bang is voor iedereen en dat ze zich agressief (uit angst) opstelt.
Als je eens kijkt voor integratieve kindertherapie. Meestal zijn daar geen wachttijden. Hier zijn ook al wat ouders die daar ervaring mee hebben met hun eigen kind volgens mij.