Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Manja

Manja

22-03-2010 om 22:21

Dochter wil niet meer naar school

Mijn dochter van 7 is al een paar dagen thuis van school omdat ik haar eenvoudig weg niet heen krijg.
Ze heeft een ass vorm en trekt zich de laatste tijd helemaal terug in haar eigen wereldje. Als ik haar daar dan uit haal raakt ze volledig van de kaart. Dit is ook zo als ik haar naar school wil brengen. Ze krijgt een paniekaanval en is niet te hanteren. Ze slaat me, gaat gillen en schoppen en rent het hele huis door.
Ik weet niet wat er aan de hand is, heb al contact met school hierover en ze hebben gelukkig begrip. Maar dit kan natuurlijk niet zo doorgaan, ze moet toch weer naar school, deze week nog.
Ik kan er ook niet uit krijgen wat er aan de hand is, ze heeft het over een meisje wat haar dan gepest heeft en ik heb het gevoel dat ze steeds meer gaat beseffen dat ze anders is, dat is de enige conclusie die ik kan trekken. Ze voelt zich daar ws onzeker over. Er is niets bijzonders gebeurd volgens mij en volgens school.
Wie weet hoe ik hier mee aan moet zonder haar gevoelens te kwetsen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Moek

Moek

22-03-2010 om 23:24

7 jaar

schijnt inderdaad de leeftijd te zijn dat ze beginnen te merken dat ze anders zijn. En hun vriendjes gaan dat ook merken en gaan dus pesten.

Goed contact met de leerkracht is heel belangrijk. Misschien een logboek, of elke middag even binnen lopen om te vragen hoe het ging en of er nog bijzondere dingen gebeurd zijn. Een sova-training op maat heeft mijn zoon ook goed geholpen.

Overigens lijkt het me beter haar even thuis te houden totdat de oorzaak is opgespoord of overwaait. Maar ik ben natuurlijk geen expert en heb dit zelf niet meegemaakt. Wel met frisse tegenzin naar school, natuurlijk, maar (nog) niet zo sterk als jij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.