Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op
Scarlet

Scarlet

20-11-2008 om 10:22

Dwangmatig?

Mijn zoon is zes en heeft zojuist een doorverwijzing gekregen om getest te worden op zijn gedrag (ADHD) en op zijn IQ. Sinds hij in groep 3 is gestart zijn de problemen erger geworden. Als we ergens zijn en hij ziet me twee tellen niet, raakt hij al in paniek, doet soms onbewust anderen pijn, wiebelt, ratelt. Kortom allerlei signalen die wijzen in de richtin van ADHD.

Echter gisteren kwam hij naar beneden, 10 minuten nadat ik hem welterusten had gezegd. Hij was ineens zo verdrietig. Dit heeft hij wel vaker, maar hij kan nooit vertellen waarom. Dit keer wel. Hij zei dat hij 20 keer moest knikken met zijn hoofd naar links, 20 keer naar rechts en 20 keer vooruit, maar dat hij dat niet wou en daarom werd hij zo verdrietig. Ik vroeg hem van wie dat dan moest. Zijn antwoord: "Dat moet van mijn hart" Natuurlijk vroeg ik hem of zijn hart hem wel vaker dingen liet doen die hij eigenlijk niet wil. Ja, hij moet ook regelmatig tot 100 tellen.

Zie ik spoken? Klinkt dit dwangmatig? Zijn er ouders die hier ervaringen mee hebben? Ik moet je zeggen dat ik hier best van ben geschrokken en ook heel erg verdrietig van ben geworden. Ik heb ooit iemand in mijn omgeving meegemaakt die dwangmatig en fobisch was en dat viel niet mee.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Juanna

Juanna

20-11-2008 om 11:06

Wel in mijn omgeving

ken ik een meisje die dat heeft. Die hoort stemmen in haar hoofd die zeggen wat ze moet doen. Ook dat soort dwangmatige dingen. Zij heeft Mcdd diagnose gekregen. Met medicatie is er (voor haar althans) goed mee te leven.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.