Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-02-2011 om 11:52
Hallo,
Ik heb een vraag over mijn kind van 10 jaar die al sinds 2009 een dyslexieverklaring heeft en sinds die tijd ook particulier rt. Hij zit ondertussen in de bb. Zijn rt lijkt toch niet voldoende te helpen. Het advies van zijn rt-er was destijds, ze is ondertussen gestopt, om ook eens na zijn prikkelgevoeligheid en andere (ernstige)schoolproblemen te laten kijken. Ondertussen gaat dat beter dankzij een kleine klas en goede leerkracht. Maar ik me zorgen om de middelbare school , met zijn leesniveau en de grotere groepen komt hij zeker weer in de problemen. Ook wat betref lees - en spellingbegeleiding lijkt school , ondanks de goede wil, niet echt een structurele aanpak te hebben.
Hebben jullie een idee welke opties ik heb om alsnog betere hulp te krijgen voor zijn dyslexie.?
Heeft iemand gelijke ervaringen misschien?
Alvast bedankt,
ellen
02-02-2011 om 12:06
Vraag
wat is BB? en waarom is gestopt met de behandeling?
Hier heeft middelste zoon nu een jaar geleden een verklaring van ernstige dyslexie gehad en heeft sindsdien een uur behandeling per week. ( gewoon op school, tijdens schooltijd, door een extern buro)
Hij gaat vooruit, maar langzaam. Hij heeft ook ADHD en er zijn wat aanpassingen geweest in de klas, hij mag bijvoorbeeld kiezen waar hij zit, in zijn groepje of alleen met gezicht naar de muur. Mede door zijn adhd is de behandeling voor zijn dyslexie wat minder effectief dan bij kinderen zonder adhd. Maar het is absoluut geen reden om te stoppen, juist extra RT lijkt mij.
groet, Polly
02-02-2011 om 13:13
Antwoorden
hoi
bedankt voor je reactie.
Ja met BB bedoel ik bb.
De rt is niet gestopt, zijn rt-er is gestopt en ik heb wel een andere gevonden maar heb gewoon het gevoel dat er niet genoeg gedaan wordt, ondanks alle goede bedoelingen. Via google heb ik een en ander gelezen en het lijkt dat de vergoede behandelingen zoveel meer deskundig zijn.En nu begint de tijd te dringen maar doordat we al een verklaring hebben komt hij daar niet meer voor in aanmerking?
groetjes, Ellen