Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Eindelijk slapen...

Jarenlang kampt onze dochter (8) al met onlogische en onberedeerbare angsten.

Op zich is de reden voor haar angsten ons wel duidelijk. Ze heeft haar hele leven lang te maken gehad met ziekenhuisopnames, onderzoeken en operaties. Een paar jaar geleden heeft ze een zeer zware operatie ondergaan, waardoor ze geestelijk weer een stapje terug heeft moeten doen.

Al jaren hebben we van alles geprobeerd om haar van haar angsten af te helpen. Al vier jaar is ze onder behandeling van een psycholoog. Met EMDR zijn hele kleine stapjes gezet en durfde ze bijvoorbeeld wel even alleen te zijn, etc.

Imiddels is ze onderzocht en gediagnostiseerd door een kinderpsychiater: ASS, ticstoornis, angststoornis en coordinatie-ontwikkelingsstoornis. Ons werd aangeraden om verder te gaan met EMDR. Maar daarvoor is er een hele lange wachtlijst.

Via een kennis hoorden wij dat zij met hun zoon naar een paranormaal therapeut zijn gegaan en dat er na 1 behandeling al verbetering ontstond.

Wij hebben contact gezoch met dezelfde therapeut en konden vrij snel terecht. En het ongelofelijk gebeurde: na één behandeling durfde onze dochter te gaan slapen zonder dat er iemand bij was. Dit was niet eenmalig, maar ze bleef alleen naar bed te gaan. Normaal gesproken slaapt ze met haar broer in een stapelbed.

Na de tweede behandeling ging ze naar haar eigen kamer, in haar eigen bed en slaapt daar nu elke nacht, zonder problemen.

Wij zijn daar zo blij mee! Zowel voor haar, voor haar broer en ook voor ons. Nu het echt weer haar kamer is, speelt ze er ook vaker.

Ik wilde dit gewoon even melden, omdat we zo gelukkig zijn. Ik heb trouwens geen zin in discussies over wel/niet geloven of gebruikmaken van deze soort therapie. En dat het wel of geen toeval is.

Wij zien met eigen ogen hoe onze dochter reageert en ze gaat er graag naar toe. En of je er in gelooft of niet, dat doet er dan ook helemaal niet toe...

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

25-05-2010 om 19:42

Kastanjet

Dat is geweldig om te horen! Dat zal Jet een hoop rust geven en jullie zelf daarbij niet te vergeten.
Ik herken ook wel dat je heel blij met het resultaat maar het hoe en waarom is zo ongrijpbaar dat je daar maar liever niet te lang bij stil wilt staan.
Als 18-jarige heb ik zelf ook zo'n wonderbaarlijke genezing meegemaakt en, hoewel ik niet gelovig ben, geloof ik wél dat er meer is tussen hemel en aarde.

Bellefleur

Bellefleur

26-05-2010 om 09:59

Kastanjet,

Wat fijn voor jullie. Voor jullie dochter én voor de rest van het gezin. Wat betreft alternatieve gezondheidszorg. Je hoeft er niet in te geloven, je kunt er op tegen zijn en er overtuigd zijn dat het niet kan werken. Maakt niet uit. Als het maar helpt

Polly Shearman

Polly Shearman

26-05-2010 om 11:03

Hoera!

wat heerlijk moet dat voor jullie zijn!!!
kan je ook vertellen wat de behandeling inhield?? ben vreselijk nieuwsgierig!

groet, pol

Vera*

Vera*

26-05-2010 om 12:24

Polly

Ik kan je wel vertellen hoe het bij mij ging. Ik had na een narcose al anderhalve maand zoveel hoofdpijn, ik kon alleen maar liggen op bed, dat mijn moeder (ik was 18) deze mevrouw gevonden had.
We gingen er naar toe en ze raakte me niet aan maar hield haar handen een stukje van mijn hoofd af. Mijn hoofd voelde daar heel warm terwijl ze het niet aanraakte. Het was zó raar maar 's ochtends lag ik op bed, 's middags naar die mevrouw en 's avonds liep ik in de stad. Ik snap er nog steeds niets van maar het werkte wel!

Onno

Onno

28-05-2010 om 13:16

Het zat er aan te komen.

De energetische geneeswijzen zijn de enige, echte oplossing voor kinderen met gedrags- en ontwikkelingsstoornissen. Medicijnen zijn een schijnoplossing en schuiven de problemen naar voren. Pas als de schade aangericht door al die medicijnen onomkeerbaar blijkt te zijn zal iedereen "ach en wee" roepen, maar dan is het te laat.
Jammer dat Kastanjet niet meer reageert, terwijl het zo belangrijk is.

dihanne

dihanne

28-05-2010 om 17:45

Onno, energetische geneeswijzen?

Beste Onno,

Wil je daar wat meer over schrijven, over energetische geneeswijzen?

Wij hebben een dochter van 10, met asperger en (sociale) angsten en concentratieproblemen. Kinderpsychiater heeft ooit ritalin voorgesteld, maar gezien haar angsten en slaapproblemen (oh ja, heeft ze ook nog) leek mij dat geen goed idee.

Toch lees ik hier op het forum hele positieve ervaringen met medicatie, zo positief dat ik soms denk 'proberen kan natuurlijk'.

Je wilt toch ver gaan, als je denkt dat het je kind kan helpen.

Wat moet ik me voorstellen bij energetische geneeswijzen??? Je maakt me nieuwsgierig?

groet,
Dihanne

Onno

Onno

29-05-2010 om 09:16

Een mens is veel meer dan zomaar een lichaam.

Beste Dihanne,
Een mens is veel meer dan zomaar een lichaam er is ook een deel wat voor de meeste mensen onzichtbaar is en voor de wetenschap onmeetbaar. Toch is het er en heeft het grote invloed op het totale functioneren van de mens. Al honderden jaren zijn we in het westen opgegroeid met symptoombestrijding als hoofdgeneeswijze en we zijn zelfs medicijnen geneesmiddelen gaan noemen. De meeste medicijnen genezen helemaal niets maar zijn wel goed in het bestrijden van de klachten. Hetzelfde zie je dus ook met medicijnen bij al die kinderen met gedrags-en ontwikkelingsstoornissen. Ze helpen wel maar genezen niet, daarnaast brengen ze de gebruiker op lange termijn ernstige schade toe. Natuurlijk zou ik wel willen vertellen dat er andere oplossingen mogelijk zijn, maar mijn postings worden zwaar gesencureerd en om alles nu voor niets op te schrijven heb ik geen zin in. Als je een beetje handig bent met de computer is er heel veel informatie boven water te krijgen. De volgende vraag zou dan kunnen zijn: 'Als al die energetische geneeswijzen zoveel beter zouden zijn waarom gebruikt men dat dan niet? Tja, je denkt toch niet dat de psycholoog het leuk vind dat Jet op deze manier zoveel en zo vlug is verbetert toch? Datzelfde geldt voor de farmaceutische industrie, die wil zijn omzet ook niet kwijt.
Ondertussen dreigen er wel 200.000 kinderen de boot te gaan missen, die zullen later niet in staat zijn om een 'normaal' leven te leiden. Die zullen de rest van hun leven afhankelijk blijven van medicijnen en begeleiding.(werk en omzet) Gelukkig zijn er steeds meer ouders die op zoek gaan naar alternatieven en vroeg of laat komen die goede ervaringen op het internet. Als je er naar zoekt kun je er al genoeg over lezen.

anna van noniemen

anna van noniemen

29-05-2010 om 12:00

En onno

>>Ondertussen dreigen er wel 200.000 kinderen de boot te gaan missen, die zullen later niet in staat zijn om een 'normaal' leven te leiden. Die zullen de rest van hun leven afhankelijk blijven van medicijnen en begeleiding.(werk en omzet)< <

Vertel eens, waar haal je deze "wijsheid" weer vandaan??

Guinevere

Guinevere

29-05-2010 om 12:28

Forumbeheer

Ik mail forumbeheer even. Weer typisch zo'n Onno-opmerking die niet door de beugel kan.

Onno

Kom eens ajb met bewijzen, feiten, praktijkvoorbeelden van kinderen die dmv bepaalde therapien genezen zijn van hun gedragsstoornis. Kom dan ook met cijfers, bewijzen en praktijkvoorbeelden van kinderen die de boot hebben gemist door gebruik van medicijnen.
Je wordt niet gecensureerd, je komt alleen niet met feiten.
Waar haal je deze info vandaan??

Alvoco

Alvoco

29-05-2010 om 16:25

Woe ha ha ha

Onno: "De meeste medicijnen genezen helemaal niets maar zijn wel goed in het bestrijden van de klachten" en dan Drommels:"De levensduur is verlengd van pakweg 40 jaar tot de huidige 80 jaar."
Je snapt er niks van Drommels. Doodgaan is ook een klacht hoor. Een heleboel mensen klagen erover en hebben er last van. En een symptoom is het ook. Van ziekte bijvoorbeeld, niet voor niets heeft Spike Milligan op zijn graf laten zetten: "I told you I was ill". Die had misschien wel meer gevoel voor humor dan Onno.
Ook is doodgaan een symptoom van bijvoorbeeld ouderdom. Of een symptoom van dronken rijden. Ik noem maar wat dwarsstraten. Dus Onno heeft vol-ko-men gelijk: allemaal bestrijding van klachten en symptomen die reguliere geneeskunde.
Nu ga ik verder lachen. Nog bijna dertig jaar te gaan tot mijn gemiddelde levensverwachting van ongeveer 80 jaar. Als ik dat haal, overweeg ik: I told you I was old.

MM.

MM.

29-05-2010 om 22:01

200.000

Een paar honderdduizend kinderen die de boot gaan missen, volgens Onno. Ik denk dat Onno mijn autistische zoon ook wel tot die groep zal rekenen.

Wat jammer dat homeopathie, diëten, antioxidanten, supplementen en ontgifting, ja zelfs homeopathische vaccinatieontstoring a la Onno's grote voorbeeld wijlen T.S. en zelfs gechannelde engel-energie in een flesje (als dat niet energetisch is weet ik het ook niet meer!) he-le-maal niks bij hem deden. Trouwens ook diverse soorten reguliere medicatie hebben mijn zoon niet verder gebracht.
Wat dan wel? We blijven het proberen, door hem elke dag opnieuw te helpen de dag door te komen, door hem houvast te bieden, door dingen tienduizend keer te herhalen. Kortom, we geven hem de tijd om zich in zijn eigen tempo te ontwikkelen. Met sommige dingen loopt hij voor, met andere dingen loopt hij achter. En ja, dat werkt. Hij ontwikkelt zich nog steeds, hij beheerst steeds meer vaardigheden. Op andere gebieden is het nog zoeken wat bij hem de beste ingang is. Maar ik heb er vertrouwen in dat hij er wel zal komen. Waar dat 'er' is, dat weet ik nog niet en dat hoef (en kan) ik nu ook nog niet te weten.

De boot missen waarheen? Welnee, hij mist geen boot, hij heeft alleen een andere bestemming

Voor de ouders van die andere 199.999: trek het je niet aan, we weten toch wie het zegt.

Groet MM

Onno

Onno

30-05-2010 om 15:29

Daar gaan we weer.

Dat mensen nu veel ouder worden dan vroeger is voornamelijk te danken aan 4 factoren. 1) Betere arbeidsomstandigeheden, 2) betere behuizing 3) betere voeding 4) betere hygiëne. Hoewel ik bij voeding de laatste tijd zo mijn twijfels heb want als ik lees, zie en hoor wat voor rommel sommige mensen hun kinderen te eten geven lopen de rillingen over mijn rug.
Al krijg ik van die 200.000 kinderen maar voor de helft gelijk dan nog is het een catastrofe, maar ik vrees het ergste.
Dat MM geen baat heeft gehad met welke therapie dan ook wil natuurlijk niets zeggen. De mevrouw die Jet heeft geholpen zal ook niet altijd resultaat hebben. Net zoals er talloze kankerpatiënten gewoon overlijden ondanks de chemo en de bestralingen, blijft men er gewoon mee doorgaan.
Nu vraagt men aan mij bewijs, wel lees dan een paar keer wat Kastanjet heeft geschreven. Hoeveel bewijs wil je nog meer. Natuurlijk is er geen wetenschappelijk bewijs maar Kastanjet heeft wel de enig juiste beslissing genomen en is daar gewoon naar toe gegaan met gelukkig dit schitterende resultaat.
In Amerika zijn ze veel praktischer daar zeggen ze: "Wetenschappelijk bewijs hebben we niet, maar we zien wel dat het werkt dus we gaan het gebruiken". Terwijl wij in Nederland zitten opgescheept met die minkukels van de VTdK besparen ze in Amerika miljarden dollars aan reguliere symptoombestrijding.
Natuurlijk wil iedere ouder het beste voor zijn kind maar van sommige [verwijderd].

Puck

Puck

30-05-2010 om 16:04

Onno

Ehh Onno, als je het geen bewijs vindt dat het niet werkt omdat de dochter van MM er niet bij gebaat is dan is het net zo min bewijs dat een alternatieve therapeut bij Kastanjets kind wel resultaat heeft. Je raaskalt maar weer eens. Enne... beter door een uil (wijs beest toch) uitgebroed dan door een schijtende zeemeeuw die zijn reclameboodschappen herhaalt als een gebarsten plaat en nooit, maar dan ook nooit ingaat op vragen.

MM.

MM.

30-05-2010 om 20:25

Nou ja zeg!

Ik leg uit dat de energetische aanpak mijn zoon niet geholpen heeft. Prompt halveert Onno zijn doelstelling: nu hoeven er nog maar 100.000 kinderen door energetische blabla te worden gered. De andere 100.000 worden nu alsnog afgeschreven. Net zo makkelijk!

MM, tamelijk verbaasd over deze ommezwaai en toch ergens ook weer niet

Onno

Onno

30-05-2010 om 21:39

Geen reactie meer.

Het beste lijkt mij om verdere vragen maar aan Kastanjet te stellen. Ik ben er even klaar mee.

anna van noniemen

anna van noniemen

30-05-2010 om 21:43

Wat fijn onno

dat je ons nu voortaan met rust laat!

Puck

Puck

30-05-2010 om 22:34

Helaas anna

Onze zeemeeuw heeft het over "even klaar mee". Maar het bewijst wel weer dat zodra er tegengas gegeven wordt die meneer niet kan onderbouwen hij meteen zijn hielen licht. Hij wordt zo een steeds betere antireclame voor zijn homeopatisch geteutel.
En of het toeval is of niet, het is fijn dat het kind van Kastanjet weer kan slapen.

anna van noniemen

anna van noniemen

31-05-2010 om 19:52

Puck

maar een mens mag toch hopen

Puck

Puck

31-05-2010 om 20:44

Tuurlijk anna

Als we nu allebei bij volle maan een flesje water laten instralen en 3 keer eromheen lopen dan moet het lukken toch? LOL
En Kastanjet: dit bedoel ik absoluut niet om jou belachelijk te maken, ik vind het alleen maar hartstikke fijn dat jullie ermee geholpen zijn en ik geef ook geen waardeoordeel over alternatieve therapie of niet, maar onze zeemeeuw draaft weer eens door en veroordeelt mensen die anders durven denken dan hijzelf wel.

anna van noniemen

anna van noniemen

31-05-2010 om 20:47

Kastanjet

ik sluit me daarbij aan, het is fijn dat er bij jou een oplossing is, maar Onno's reacties werken soms als een rode lap.....

anna van noniemen

anna van noniemen

31-05-2010 om 23:29

En daar

is dit forum dan ook voor bedoeld, om je ervaringen te delen En wie weet, zijn er ook andere kinderen mee geholpen toch?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.