Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-11-2008 om 14:22
Hallo,
Is er iemand die ervaring heeft met EMDR bij kinderen? Onze dochter vertoont haar hele leven al autistische trekken en heeft irreële angsten. We hebben net een gesprek gehad met een nieuwe kinderpsycholoog en zij wil ten eerste onze dochter testen (i.v.m. officiële diagnose) en ook heeft ze het voorstel gedaan om haar te behandelen via EMDR. Nu heb ik in het archief van Ouders Online gespit en ik kon niet erg veel ervaringen tegen van ouders. Maar goed, ik probeer het nogmaals. Is er iemand die zijn/ervaringen wil delen? Het zou voor onze dochter zelf al prettig zijn als iets van haar angsten verdwijnt en dat ze er beter mee om kan gaan.
Ik hoop op jullie reacties.
Groet,
Karin
21-11-2008 om 16:36
Net gehad
Mijn dochter heeft het net geprobeerd. Zij heeft oa. angst voor paddestoelen. Wat ik heb begrepen is dat het gebruikt wordt bij specefieke angsten/fobieen. Dochter moest bepaalde situaties voor de geest kunnen halen en de angst die het opriep een cijfer geven. Ze kreeg een koptelefoon op en hoorde piepjes en moest steeds aan die bepaalde situatie denken. De therapeut gaf aan dat over het algemeen ze goede resultaten krijgt. Niet dat de angst helemaal weg is, maar wel draagbaarder.
Bij dochter heeft het niet zo geholpen, ze vond het zaai en vervelend, ze is ook gestopt. Nu zal ze cognitieve gedragstherapie krijgen.
Als je bij www.emdr.nl kijkt, dan staat er een stukje over emdr bij kinderen.
gr. Mari