Guinevere
05-12-2010 om 15:10
En? hoe ging sinterklaas?
Ik ben benieuwd hoe Sinterklaas bij jullie verlopen is. Wij hebben het gisteravond al gedaan. Dat verliep goed, behalve dat onze 8-jarige ADHD-er elk pakje uit de handen van zijn broertje rukte om de naam die erop stond te lezen. Schoolvoorbeeld van het niet kunnen onderdrukken van de impulsen.
Helaas, waar het gisteren zo goed verliep, gaat het vandaag helemaal fout: een flippende zoon. Ik heb de helft van de kadootjes al voor straf op de kast moeten zetten, bijvoorbeeld vanwege een woedeaanval vanwege een niet te vinden legoblokje en het door elkaar kneden van alle kleuren van kleine broertjes nieuwe klei. Naar buiten sturen resulteerde erin dat hij nu gratis en voor niets een keer de ramen mag wassen (expres volgegooid met vieze smeltende sneeuw).
Nu heb ik meneer met een extra dosis medicatie aan tafel geparkeerd met een grote legpuzzel van 600 stukjes. Eindelijk een uurtje geen drama!
En ik maar denken dat hij zo lekker relaxed met het Sintgebeuren omging. De kater kwam helaas achteraf dit jaar.

Gaia*
05-12-2010 om 15:30
Ramp weekend
Hoi Guinevere,
Jammer he dat het uiteindelijk toch mis ging. Die 600 stukjes geven vast weer rust
Hier echt een rampweekend. Hele ddag al gezeur, niets willen, maar toch maar wel etc. De pakjes uitpakken en verdelen ging heel goed. Maar ADHD-zoon had flink wat te mopperen daarna. Hij was de hele dag al aan het jumpen en natuurlijk heel moe. Niets was goed, alles was stom. Ook vandaag weer flink negatief. Zo jammer.
Hij vind het ook heel jammer dat hij niet meer in sinterklaas gelooft. Normaal ging hij er helemaal in op. Ik denk dat hij ook nog wat moeite heeft om er nu zijn draai in te vinden. Veel dromen zijn met de waarheid weg . Normaal was dit helemaal zijn rust periode, in tegen stelling tot een lastige periode voor veel anderen.
Zwarte Piet worden is nu toch iets anders ha.
Nou ja, wij zijn blij als het weer maandag is.

Elisa Gemani
05-12-2010 om 17:07
Heerlijk rustig
Op school en op de voetbalclub is al Sinterklaas gevierd en wij vieren het niet echt. Oma is vanmiddag even langs geweest om een chocoladeletter voor ons beiden mee te nemen en zoon heeft een digitaal horloge met alarm gekregen (met gedicht.
Ikzelf heb voor straks na het eten (pannenkoeken) ook nog een chocoladeletter voor zoon. Dan gaan we een spelletje doen en dat was voor ons Sinterklaas. Gewoon een heerlijk rustig weekend
Twee jaar geleden mocht zoon bij een vriendje en diens familie Sinterklaas vieren en hij vond het best gezellig maar ook erg druk. Voor een keertje vond hij het leuk om mee te maken maar hij zou het niet ieder jaar zo willen vieren.
Maar even afwachten hoe we het volgend jaar gaan doen...

ijsvogeltje
05-12-2010 om 19:49
Druk
We waren met 8 volwassenen en 6 kinderen, en zoon (8, ADHD) probeerde alles onder controle te houden. Lees: alle andere kinderen op te voeden. Halverwege de middag kreeg hij een flinke driftbui, omdat 'niemand hem kadootjes gaf'. Er lagen uiteraard gewoon kadootjes voor hem, maar hij wilde ze het liefst allemaal direct hebben. En dat gaat niet met zo'n grote groep, waar iedereen om de beurt een kadootje mag pakken. Hij is toen mokkend in de gang gaan zitten, waar niemand bij hem in de buurt mocht komen. Daar heeft hij zeker een half uur gezeten, tot alle kado's waren uitgepakt (en er alleen nog 3 voor hem lagen). Toen kwam hij om het hoekje kijken (wilde niet de kamer in). Uiteindelijk mocht ik de laatste kadootjes voor hem uitpakken. Daarna is hij met een neefje naar buiten gegaan en en hebben ze lekker met sneeuw gespeeld en kwam hij weer tot rust.
Nu zit hij met papa het Lego Dragon spel te spelen dat hij heeft gekregen en zich misselijk te eten in de laatste chocola en pepernoten...

Vera*
05-12-2010 om 20:04
Moe
Hier is dochter al ruim twee weken moeoeoeoe. Ze praat weer onduidelijk en heeft zwaar haar slaap nodig. Ze mocht ook niet naar badminton (vr) en zwemmen (gisteren) toe zodat ze heerlijk kon uitslapen. Ze heeft ook wat extra ritalin in de middag gekregen of wat valdispert om haar moe makende denkmachine wat te temperen. Gisteravond hadden we pakjesavond en hoewel ze niet lang had uitgeslapen was ze vandaag toch al weer fitter.

Guinevere
05-12-2010 om 21:58
Pittige sinterklazen dus
Je kunt dus wel zeggen dat wij uit deze rubriek pittiger Sinterklaasdagen hebben dan "anderen". En alles met meer beleid moeten doen.
De puzzel is nog niet helemaal af, nog 200 stukjes denk ik. Kan ik iedereen aanbevelen: geef een onhandelbaar kind een grote legpuzzel in handen! Heerlijk, wat een enorme gedragsverandering gaf dat. Na een tijdje zaten we met zijn 4-en te puzzelen, erg leuk, en zo kwam alles toch weer goed hier.

Guinevere
05-12-2010 om 22:01
En vera o.t.
Deze week heb ik een gesprek met de juffen, ook over de jeweetwel. Zoon zelf leek het wel "cool" trouwens.

Guinevere
05-12-2010 om 22:04
En nog meer
Vergeet ik nog te zeggen dat er hier ook wel wat Sinterklaasmoeheid begon op te treden. Sint bij de muziekles, sint bij sport, sint op school, sint op straat, in de supermarkt... Zoon heeft me gesmeekt om niet naar de Pietensportles te hoeven gaan. Jammer voor hem dat ie van mij wel moest gaan.

fladder
06-12-2010 om 08:20
Goed gelukkig!
Oudste heeft een heel leuke surprise gemaakt, jongste een goed gedicht geschreven. We hebben het simpel gehouden, geen grote cadeaus en spanning. Werkt het beste hier.
Aanvankelijk wilde ik niks eraan doen, maar ze misten de surprises en de gedichten wel. Ik heb hen het initiatief gegeven (ze kregen van mij een online game-abo, een tamelijk virtueel cadeau dus, en mochten die aan elkaar geven d.m.v. een gedicht en/of surprise).
Geen gestress, geen geklier. Dit was de perfecte oplossing.

koentje
06-12-2010 om 10:29
Bij ons
was iedereen druk; behalve mijn zoon...
We deden een dobbelspel met de kadootjes en mijn zoon deed womnderwel goed mee, geen gedoe over wie wat wil!
Zelfs geduldig met pakjes uitpakken en zelf niet aan de beurt zijn. Luisteren naar de gedichtjes...
Wij hadden dan ook besloten om hem zijn concerta laat te geven voor een optimale avond. Dat werkt dus prima. Hij was zelfs wat matjes.

Fianna
07-12-2010 om 20:14
Hier
Hier was het de dagen voor sinterklaas een waar drama thuis. Elke minuut een ontploffing of huilbui. Niet alleen van mijn oudste met ADHD (7) maar zijn broer van 5 kon er ook wat van. Wat een hel! Het hele huis om half 6 wakker, gedonder. Sinterklaas zelf verliep redelijk, maar ook hier een zoon die besloten had alles te regelen en alle pakjes uit iedereens handen te rukken om de namen er op te lezen en voor de rest van de avond was meneer extreem dwingend en aandachtvragend. Pfffff, gelukkig hebben we het achter de rug. De naweeeen vallen nog mee hier, het was dus vooral die dagen er voor.