Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Ervaring melding politie Veilig thuis tegen Ex.


Kataravrouw schreef op 21-07-2022 om 08:14:

[..]

Oke, maar er zal toch geen rechter ter wereld zijn die denkt dat het bij vader een fijne situatie is voor het kind?

Kan TO niet beter een advocaat nemen? Per slot van rekening gaat dit al jaren zo zegt ze en dat lijkt me zo schadelijk voor haar kind.

Een Velig Thuis die zwicht voor uitspraken als, ik zal het nooit meer doen, komt op mij amateuristisch over en niet serieus te nemen. Die zijn er duidelijk niet voor het kind.

Een kind dat s nachts alleen wordt gelaten door vader, dat moet vreselijk beangstigend zijn voor het kind. Er is notabene een melding gedaan door de politie.....een advocaat weet hier wel raad mee denk ik zo.

Iets zegt mij dat je meer munitie moet hebben voor je een rechter overtuigd krijgt.

Met 2 klachten op 4 jaar tijd kom je niet erg ver.

Als er over 2 jaar 10 liggen of als die kerel zou gaan dealen en af en toe opgepakt wordt kan je misschien al meer iets beginnen.

Deze klacht lachen ze dus helaas gewoon weg als "hij gaat het nooit meer doen". De buren of de omgeving zal dus toch echt nog een paar keer extra moeten bellen dat ze een achtergelaten kind horen huilen (dan moet vader hem dus alleen laten, kind wakker worden, gaan huilen, ... waarbij pa kind 2 weekends per maand heeft). Of dat kind na elk vader-weekend op school van de leg is.

Kind geeft bovendien zelf aan dat hij wél naar pap wil blijven gaan. Als die over een paar jaar gehoord mag worden zou ik opletten dat je zelf niet onder een vergrootglas komt te liggen omdat je dat verhindert.

Ik zou in ieder geval je kind instructie geven wat te doen als hij weer alleen gelaten wordt in de avond/nacht. Bijvoorbeeld naar de buren gaan. Ik zou met die buren ook contact houden. Jouw nummer geven bijvoorbeeld. En vragen of ze een oogje in het zeil willen houden.
Noodgeval of niet, een kind laat je in de nacht niet alleen en al helemaal niet onaangekondigd. Desnoods maak je het wakker en neem je hem mee als je echt weg moet. 

Je laat die dealer maar aan huis leveren na kinder-bedtijd.
Of belt maar een babysit.

Echt niet dat je een slapende 7-jarige midden in de nacht uit bed sleept omdat jij zo nodig naar je dealer of de kroeg wil.

Marty1984 schreef op 21-07-2022 om 17:41:

Je laat die dealer maar aan huis leveren na kinder-bedtijd.
Of belt maar een babysit.

Echt niet dat je een slapende 7-jarige midden in de nacht uit bed sleept omdat jij zo nodig naar je dealer of de kroeg wil.

De dealer of de kroeg zijn geen noodgevallen. Als dat het geval is, regel je oppas of heb je pech. 

en die buren, zijn die een ingang? Ernaar toe gaan, kennis maken, je zorgen delen en een babyfoon bij hun leggen en zoon iedere x het andere deel meegeven? 
eerste zorg moet het welzijn van zoon zijn, dan hoeft hij in ieder geval nooit meer gillend en huilend op de ramen te bonken, maar kan hij de buren gewoon bereiken. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.