Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
21-03-2011 om 09:49
Voor onze jongste gaan we nu ook het traject in om te kijken of er sprake is van autisme.
Onze dochter heeft haar diagnose gehad in het UMCU. We waren hier erg te spreken over het onderzoekstraject. Helaas is de wachttijd momenteel meer dan 4 maanden, vandaar dat we even verder aan het kijken zijn.
Nu zie ik dat bij Yulius de wachttijd niet zo lang is. Ik heb wel goede verhalen over de thuisbegeleiding gehoord, maar weet niemand met ervaring op het gebied van diagnosticeren. Zijn er hier wel mensen met pos/neg ervaring bij Yulius?
21-03-2011 om 10:31
Hier niet zo goed
Bij mijn zoon waren ze de doorverwijzing kwijt, deze moest via fax vanuit de huisarts komen (op een andere manier kon het niet volgens Yulius) Dat vonden wij al niet zo netjes, maar de lakse reactie was nog veel erger. "tsja, gebeurt wel vaker hoor, dan belandt ie gewoon in de prullenbak, haal maar even een nieuwe doorverwijzing bij de huisarts"
Dus wij hebben een praktijk gevonden die ons vertrouwen wel heeft gekregen.
04-04-2011 om 12:14
Aangemeld
We laten onze inschrijving bij het UMCU gewoon lopen. Hebben daarvoor al alle vragenlijsten ingevuld (papier en digitaal). De wachtlijst schijnt daar dus ongeveer 17 weken te zijn momenteel.
Hebben ook de verwijsbrief naar Yulius gestuurd, omdat daar de wachttijd 6 weken zou zijn. Hebben echter tot op heden nog geen bevestiging van ontvangst gekregen (staat dat je die krijgt).
We hopen dat we tevreden zijn met het advies van Yulius en niet verder hoeven. Als we niet tevreden zijn, staan we iig al op de wachtlijst bij het UMCU.
05-04-2011 om 21:41
Yulius
is ook waar wij met oudste zijn geweest (toen heette het nog anders) en nu met zoon 2 ook weer lopen. Ik heb op zich goede ervaringen. Verbeteringen zijn overal wel mogelijk, maar ik heb tot nu toe weinig problemen....