Zorgenkinderen Zorgenkinderen

Zorgenkinderen

Lees ook op

Ervaring met intraverte

toch deze week de knoop doorgehakt. Wij hebben onze oudste zoon aangemeld voor een tracject bij een kindertherapeut en wel bij de organisatie Intraverte.
Zoon heeft weinig zelfvertrouwen, weinig weerbaar en kan zich erg slecht concentreren. Daarnaast een zwakke fijne en grove motoriek.

Goed, ik heb een fijn gevoel bij Intraverte als ik de website bekijk. Via MEE zijn we op hen gewezen en ik heb een keer een moeder van de hockey gesproken en die had een positieve ervaring voor hun dochter daar. Ik zou graag echter meer ervaringen horen. Hopelijk krijg ik die hier.

groetjes van Purk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ken intraverte niet

maar wel iemand die er graag zou willen werken. Ze is er heel enthousiast over. Logisch op zich maar het klinkt ook inderdaad allemaal wel positief.
Ben voor onze zoon er wel mee bezig geweest maar uiteindelijk toch (nog) niet gedaan.

Kan je dus niet verder helpen maar wilde toch even reageren.

Groetjes Sjenetje

purk

purk

09-04-2010 om 11:08 Topicstarter

Sjenetje

toch nog een een paar vragen aan je. Hoe komt het dat je besloten hebt om toch niet voor Intraverte te kiezen als ik vragen mag?
En ik begrijp dat je vriendin in het werkveld zit. Hoe komt het dat zij er graag zou willen werken? Ik ben wel benieuwd naar de reden, want dat kan ook iets vertellen, lijkt mij, over de kracht van Inraverte.

Alvast bedankt voor het antwoorden!

groetjes van Purk

Purk

Natuurlijk wil ik proberen om je vragen te beantwoorden.
Wij hebben er uiteindelijk voor gekozen om even helemaal niets met onze zoon te doen.
Juist omdat we van de ene therapie en hulpgroep naar de andere hopten. Hij is na de zomervakantie naar het voortgezet onderwijs gegaan en wij hebben gedacht om hem eerst maar eens even een blanco start te geven.
En het gaat boven verwachting goed. De school vind wel dat hij autistische trekjes heeft. Maar hij vind het gewoon moeilijk om contact te maken met leeftijdsgenootjes. En hij heeft moeite met zijn concentratie, is een zwakke speller, heeft moeite met taal, zou wel wat extra RT kunnen gebruiken. Vind onbekende dingen heel spannend.

MAAR hij gaat momenteel met heel veel plezier naar school en heeft 1 gelijkgestemd "vriendje" gevonden. Samen zitten ze op een eilandje tussen de klasgenoten maar beiden hebben daar blijkbaar geen problemen mee. Hij haalt redelijke cijfers dus voor ons is er op dit moment geen reden om naar hulpverlening te kijken.
Onze zoon vind het ook wel lekker om even niets te moeten van dat alles.

Nu wat betreft intraverte. Mijn kennisje zit in de leerlingbegeleiding op een basisschool. Begeleid ook rugzakleerlingen en doet de SOVA training op school. Tevens is zij schrijfpedagoge en is altijd bezig met motoriek en bewegingen.
Zij is van mening dat het ene bijna altijd met het andere te maken heeft en dat ze van al haar kennis een mix maakt om de leerlingen het beste te begeleiden.
Haar idee was toen dat ze bij intraverte de mogelijkheid kreeg om ook op die manier te werken.
Dat ze niet star in een richting kijken en denken maar open stonden voor haar mening en inzicht en inbreng.

Waarom het nu uiteindelijk niets is geworden weet ik eigenlijk niet. Zal het haar eens vragen.
Ik denk dat ze de binding met de school toch niet los kon laten. als ik meer weet zal ik het je wel melden.

Het is een heel verhaal geworden. Misschien heb je er iets aan.

Groetjes Sjenetje

purk

purk

09-04-2010 om 12:51 Topicstarter

Sjenetje

die aanpak die je vriendin aanspreekt, dat maakt ook dat wij voor Intraverte gekozen hebben. Wij hebben sterk de indruk dat bij onze zoon het een aantal factoren zijn die maken dat het gaat zoals het gaat. Lees zwakke fijne en grove motoriek, korte concentratieboog en een zeer zwak ruimtelijk inzicht. Dit alles staat volgens mij in verhouding met elkaar en heeft effect op elkaar. Wij hopen dat ze bij Intraverte met hun integrale aanpak daar wat aan kunnen doen of in betekenen voor hem.

Fijn trouwens dat je zoon zijn plekje lijkt gevonden te hebben. Dat is heerlijk.

groetjes van Purk

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.